Volledige versie bekijken : Snow leopard op macbook



Kimmyy
14 September 2009, 22:38
Wanneer zouden nieuwe macbooks met daarop snow leopard te koop zijn? In de mediamarkt weten ze natuurlijk van niks..
Nu kun je de macbook kopen en kun je gratis snow leopard laten installeren maar komt er ook een nieuwe macbook waarop deze alvast geinstalleerd staat?
Alvast bedankt

carl
14 September 2009, 23:25
Normaal gezien staat dit vermeld op de doos, of bij de specs (http://www.apple.com/benl/macbookpro/specs.html)(rechts vanonder) op de apple store.
Kheb ook slechte ervaring mbt mediamarkt. Ik zou je aanraden om bij een premium reseller te gaan zoals switch of easyware. Die bieden meestal goede garantie en degelijke support naast kennis van zaken aan. Switch is trouwens de enige die duidelijk aangeeft twee jaar garantie te zullen verlenen.

Martijnc
15 September 2009, 13:27
Alle MacBooks die verkocht zijn na de release zijn normaal standaard met Snow Leopard (bij alle resellers), Mediamarkt wil waarschijnlijk nog van hun stock af (ze verkopen wel meer oude modellen als nieuwe modellen, de meeste mensen weten het verschil toch niet).

Passant
15 September 2009, 20:00
Alle MacBooks die verkocht zijn na de release zijn normaal standaard met Snow Leopard (bij alle resellers).
Ik had ook zoiets gehoord en als het er niet op geïnstalleerd is krijg je de cd erbij om zelf te installeren, geloof ik.

carl
15 September 2009, 21:37
Voor alle mac's aangekocht op of na 8 juni is snow leopard gratis. Indien je de DVD alleen bestelt op de apple website betaal je echter 9.95 verzendkosten ;) Met andere woorden: in elke premium reseller zal je een kopietje van snow leopard gratis kunnen gaan ophalen op voorlegging van je leopard DVD/aankoopbewijs (al dat ze u miss wel eens scheef gaan bekijken :D)
Khad ook niet anders verwacht dan dat ze er in de mediamarkt niets van af weten ... ze verlenen daar niet eens de officiele apple studentenkorting !
En maak je geen zorgen, Snow leopard installeren is piece of cake :D Schijfje erin, ervan opstarten door alt ingedrukt te houden, en de wizard volgen (drivers etc. zitten er uiteraard automatisch in)

Gert B
1 October 2009, 09:27
Een Mac moet je idd niet kopen in de Mediamarkt. Zoek een echte Apple reseller of bestel hem online. Ik heb mijn mbpro 2jaar geleden online besteld omwille van de actie die alleen daar geldig was, ik denk een aantal % korting + een gratis iPod Nano. Een nadeel van de online store is dat je slechts 1 jaar garantie krijgt (is heel wat discussie rond, belgische wetgeving zegt 2j garantie op electrische toestellen, ik raad je aan eens op te zoeken of het mogelijk is om 2jaar te krijgen). Snow Leopard ga je er dan altijd bij krijgen.

PeterN
1 October 2009, 09:48
Verleden week een mac gekocht en er was snow leopard op geïnstalleerd;) Ik denk als je nu nog mac's vind zonder snow leopard dat je een winkel hebt uitgekozen die veel stock heeft en weinig verkoopt :p

carl
2 October 2009, 18:04
Ik denk als je nu nog mac's vind zonder snow leopard dat je een winkel hebt uitgekozen die veel stock heeft en weinig verkoopt :p
Of zoals in de mediamarkt: een beperkte stock, weinig verkoop en de oudere modellen doorverkopen als nieuwe modellen (zonder studentenkorting ! want dat kennen ze daar niet).

Betreffende die 2 jaar: je aankoop gaat geloof ik uit van de UK of ierland = import = geen europese 2 jaar norm maar enkel de 1 jaar standaard apple garantie. Wel kan je er apple care bij nemen: 3 jaar full cover garantie met incidentele schade(dacht ik toch) bij alle apple premium resellers, maar daar betaal je dan wel 350 euro voor.

Passant
2 October 2009, 19:16
Betreffende die 2 jaar: je aankoop gaat geloof ik uit van de UK of ierland = import = geen europese 2 jaar norm maar enkel de 1 jaar standaard apple garantie. Wel kan je er apple care bij nemen: 3 jaar full cover garantie met incidentele schade(dacht ik toch) bij alle apple premium resellers, maar daar betaal je dan wel 350 euro voor.Er is daar een tijd geleden een programma over geweest op Radio 1(bron (http://www.radio1.be/programmas/pepi/1374507#)). Die haalde ook deze brochure (http://www.eccbelgie.be/upload/downloads/GarantieNL06.pdf) aan. Het komt er kort op neer dat er voor de fabrikant geen wettelijk vastgelegde garantie duurtijd geldt, enkel voor de verkoper. De kosten voor het herstellen of vervangen van een Macbook worden het tweede jaar dus normaal gedragen door de verkoper. Echter bij een gebrek na de eerste 6 maanden moet de klant het gebrek zelf kunnen aantonen en de kosten hiervoor kunnen zo'n 500 à 600 bedragen.

eventure
18 October 2009, 13:57
Ik wil hier toch even een aantal zaken rechtzetten.

- Snow Leopard staat op de meeste toestellen tegenwoordig pre-installed, er zijn echter misschien nog toestellen op stock die Leopard bevatten. Dan moet de koper via Apple de Snow Leopard - DVD aanvragen en betaalt hiervoor 8,95 euro

De Premium Resellers beschikken niet over DVD's die ze gratis kunnen uitdelen, de enige mogelijkheid is de 8,95 euro betalen via Apple

- De twee jaar (verplichte) garantie op Apple-toestellen is een fabeltje. Apple geeft maar 1 jaar garantie en daar eindigt het. Switch geeft inderdaad een tweede jaar garantie mits registratie op hun website. De uitleg van Passant is hierover trouwens helemaal juist.

- AppleCare dekt geen incidentele schade. AppleCare is enkel en alleen een verlenging van de fabrieksgarantie (vroeger was er ook een service aan huis maar ook daar is Apple min of meer van afgestapt) + uitbreiding van de telefonische support

Premium Resellers bieden echter soms een eigen service aan die wel incidentele schade dekt (zo bijvoorbeeld SwitchCare, wat alles behalve diefstal dekt). Bijkomend voordeel is dat het vaak goedkoper is dan AppleCare