Volledige versie bekijken : Beeldschermresolutie klopt niet



SweetCollision
18 September 2009, 16:40
Dag beste mensen!

Een schets van mijn probleem: ik heb een nieuwe HD geïnstalleerd op mijn Acer Aspire 1800 laptop. Normaal gezien installeer ik windows via de recovery discs maar om de een of andere reden lukte het niet (ik kreeg de boodschap dat er geen OS geïnstalleerd was). Dan heb ik Windows maar erop gezet via een andere XP cd en daarna heb ik alle drivers van de ACER site gehaald. Alles is nu in orde behalve mijn schermresolutie. Volgens het ATI panel is het nog steeds 1440x900 (juist zoals voor de format), maar het ziet er echt heel anders uit. Alles is veel, veel kleiner en das über-irritant.

Omdat het om een grafische materie gaat, heb ik screenshots genomen (um, let niet teveel op de inhoud):

[ETA: screenshots verwijderd, probleem opgelost! \o/]

Help???

compuchrisje
18 September 2009, 17:03
Met je ATI-werkset kan je toch nog aanpassen naar eigen goeddunken? Zowel tekengrootte van tekst als icoontjes kan je gewoon ook nog bijwerken via rechtermuisknopmenu op een leeg plekje van je bureaublad en daar de beeldinstellingen te kiezen.

carl
18 September 2009, 20:10
Het lijkt gewoon alsof de nieuwe doodgewoon een hogere resolutie hebben ... Misschien werkte je voor format op 1280 800 ?
Het andere wat ik kan bedenken is dat jij of een programma aan je DPI geprutst heeft op je vorige install (bij de beeldschermingstellingen eens op eigenschappen/geavanceerd klikken en dan kan je ergerns bij beeldscherm doorgaan naar DPI)

g_man
18 September 2009, 22:39
Je hebt toch niet het zoomniveau gewijzigd? Staat dat nog op 100%?

ghost
18 September 2009, 23:47
Volgens mij had je vroeger , bij vormgeving het op grote lettertype staan , en staat het nu op normaal.
Klik met de rechtermuisknop , op uw bureaublad , dan eigenschappen .
Klik op tabblad vormgeving , links onder bij tekengrootte zet je hem op , grote lettertypen en dan op toepassen . Dan krijg je een klein schermpje waar op staat even geduld , en daarna klik je op ok.
Dan zou je het allemaal groter zien. Als het dat niet is, zet het dan terug.

SweetCollision
19 September 2009, 18:09
Dag iedereen en dank u voor de suggesties!

Ik had inderdaad een optie niet gezien in mijn ATI-panel waar ik het DPI met 25% kon verhogen. Nu zit alles terug op juiste zoomniveau. Ik denk dat Acer via zijn recovery discs dat vanzelf deed, dus had ik er nooit bij stilgestaan dat het echte 1440x900 zo klein was.

Nog eens heel hard bedankt voor het geduld en de suggesties.