Volledige versie bekijken : Adobe indesgin CS3



Sille
18 September 2009, 21:58
Heey iedereen,

Weet iemand of deze versie van Indesgin nog te koop is het gaat om de CS3. wij hebben die nodig voor het school. Maar op de site van adobe zelf is het niet mogelijk om nog CS3 te bestellen. Nu heb ik al enkele plaatselijke computer winkels afgebeld en daar zeggen ze dat deze versie niet meer te vekrijgen is.

Maar toch zijn wij van het school uit verplicht om zelf aan de software te geraken ? Weet iemand hoe je nog aan deze software op een legale manier kan geraken ?

peenif
19 September 2009, 07:57
Uw school zal ook wel tevreden zijn met CS4 denk ik, het is nu eenmaal de opvolger van CS3. U kunt missschien eens proberen om via de website contact op te nemen om te informeren of die nog beschikbaar is : http://www.adobe.com/nl/products/indesign/?promoid=BPBWX.
Op deze link staan de verschillen tussen CS3 en CS4 http://quarkvsindesign.com/articles/a1/features/2008/703/
Er zijn ook tarieven voor studenten - kijk dus goed uit. Ik begrijp echter niet, indien de school dit eist, waarom ze geen groepslicensies kunnen verkrijgen.

Sille
19 September 2009, 10:13
Ja ze willen ons niet met CS4 opscheppen ik denk dat dit komt omdat de codes in flash anders zijn en de leerkrachten die flash geven deze waarschijnlijk niet kennen. Op school hebben wij het programma ;). Maar wij moetten het elks appart ook hebben voor onze laptop voor thuis werk

Baloeke
19 September 2009, 16:51
Als je avondschool volgt ben je student, en kan je goedkoper software bekomen. (studentlicentie)

Via de avondschool dat ik volg heb ik een link ontvangen waar je software goedkoop kan krjgen. Vraag dat eens na in de avondschool.

De versie CS3 is op die link ook niet meer te zien.
Enkele prijzen van deze site

Adobe Design Premium CS4 for Windows (Nederlands) (358,00 EUR)
Adobe Design Standard CS4 for Windows (Nederlands) (238,00 EUR)
Adobe Master Collection CS4 for Windows (Nederlands) (599,00 EUR)

Sille
20 September 2009, 09:24
Ja ik doe geen avond school maar gewoon hoge school.

Kheb ook op de site van adobe gekeken en daar is nergens de CS3 nog te vinden. Het lijkt erop of ze deze versie niet meer aanbieden. En op het school moetten wij deze versie gebruiken. Ga dat maandag toch eens navragen bij de prof. Want dat kan toch niet. Dat je er legaal niet meer kan aangeraken

Butterflyice
20 September 2009, 09:31
je kan hier Indesign cs3 downloaden
is wel de trail versie key kan je aankopen via adobe zelf
CS3 te downloaden bij adobe (ftp://ftp.adobe.com/pub/adobe/indesign/win/cs3/indesign_5_0_4.exe)

suc6 er mee :D

Passant
20 September 2009, 10:24
Ja ik doe geen avond school maar gewoon hoge school. Bij de meeste hogescholen kan je ook een goedkopere licentie krijgen bijvoorbeeld bij academicbox.com (http://www.academicbox.com/section/962#CS4DesignPremium). Maar ook hier wordt er gesproken van de CS4 suite.

Baloeke
20 September 2009, 20:34
Ja ik doe geen avond school maar gewoon hoge school.
...

Het is denkelijk eender welke type onderwijs je volgt.
Is het nu lager middelbaar, hoger onderwijs, univ of avondschool. Je bent van het ogenblik van je inschrijving in de school een student.


Bij de meeste hogescholen kan je ook een goedkopere licentie krijgen bijvoorbeeld bij academicbox.com (http://www.academicbox.com/section/962#CS4DesignPremium). Maar ook hier wordt er gesproken van de CS4 suite.

Het is die site die Passant aanhaalt. Je kan dan via de school gaan vragen achter je "Studentennummer of stamboeknummer of identificatienummer".
Deze heb je nodig, om software via deze site te bestellen.

Sille
20 September 2009, 20:44
Jep ik heb hier een papier liggen met mijn student nummer op zo kan ik inderdaad wel aan de software geraken bedankt jongens

Baloeke
20 September 2009, 20:48
Veel suc6 met het kiezen uit de verschillende versie's ;)

Butterflyice
20 September 2009, 20:49
Als je nog meer van cs3 nodig heb kan je het zeggen ik weet waar ik het legaal kan vinden voor je.
De keys kan je kopen bij adobe

Baloeke
20 September 2009, 20:52
Via die site, dat hierboven is aangegeven is geen CS3 meer te vinden.
Als je een licentie rechtstreeks gaat aankopen via Adobe, gaat men denkelijk geen studentenversie hebben. De kostprijs gaat dan stukken hoger liggen.

Butterflyice
20 September 2009, 21:07
je kan hier Indesign cs3 downloaden
is wel de trail versie key kan je aankopen via adobe zelf
CS3 te downloaden bij adobe (ftp://ftp.adobe.com/pub/adobe/indesign/win/cs3/indesign_5_0_4.exe)

suc6 er mee :D

Maar nog wel op de ftp van adobe :D :D

Sille
20 September 2009, 21:58
Toch nog ene probleem ontdekt ;)

De link die julie mij gaven is een update patch voor naar CS3 te gaan .. Ik heb geen enkele versie van Adobe Indesgin op mijn pc staan.

Dus kzou ergens een versie moette halen waar de volledige CS3 inzit en zo misschien een legale key kan aankopen ik weet het niet maar de link die ik hier kreeg is gewoon een update naar CS3

Baloeke
20 September 2009, 22:00
CS4 dan? zie post #7

Sille
20 September 2009, 22:02
Ik weet het maar zoals reeds vermeld en juist gecontroleerd.

Voor de lessen Flash word al CS3 gevraagd .. Ik weet niet hoe het zit met de Photoshop lessen van die professor hebben we nog niets gehoord

Baloeke
20 September 2009, 22:24
Je kan misschien eens een mail doen naar BOEK&SOFT (http://www.boekensoft.com/index.php?p=info&action=contact). Misschien kan onze sponser je aan een versie van CS3 helpen.

Sille
21 September 2009, 10:20
Bij deze een mailtje gestuurd

en het klopt wat ik vermoede de versie 3 is niet meer beschikbaar. Je kan alleen nog maar versie 4 verkrijgen. Kga vandaag toch naar de les en kga het eens navragen want heb dit woensdag al nodig hoe het nu eigenlijk zit

Baloeke
21 September 2009, 21:37
Wij zijn natuurlijk benieuwd wat de prof te vertellen heeft. Laat je ons dat ook weten?

Sille
21 September 2009, 21:46
Ik zal het hier melden :)

Ik vind het wel heel raar dat een versie word gevraagd en zo plots niet meer beschikbaar is en de CS4 is vrij duur

compuchrisje
21 September 2009, 21:56
Ik vind het evenzeer raar dat een school wel eist dat je dat programma gebruikt en er zelf niet voor wil zorgen dat ze bv een groepslicensie kunnen voorzien.
Steek de koppen es samen met je medeleerlingen, samen kunnen jullie dan bij de eisende leraar mss tot een oplossing komen.

Baloeke
21 September 2009, 22:06
Moet anders de prof zijn lessen gaan herschrijven? Vindt dit eigenlijk wel een beetje raar. CS4 is toch een verbetering ten op zichte van CS3. In CS4 zullen wel een paar nieuwigheden zitten. Of je nu CS3 of CS4 aanschaft, maakt denkelijk niet veel uit. Het prijskaartje van beide versie's zijn duur.

Sille
22 September 2009, 16:26
Heb dus mijn navraag gedaan bij de prof van photoshop

en het komt erop neer dat in de CS4 de menus een beetje anders zijn dan in de CS3. En het school werken alle pc's met CS3 en willen ze de CS4 niet aankopen.

Wij mogen de CS4 aankopen als wij willen.

Sille
22 September 2009, 20:24
Ben der uit geraakt hoe ik het ga doen ;)

Ga voorlopig nog effie braaf mee volgen in de CS3 versies. En later dan nen CS4 aankopen voor mijn laptop.

Van mij mag deze topic gesloten worden