Volledige versie bekijken : Fout in Windows Live Communications Platform



Quazie
19 September 2009, 19:01
Tot het einde van vorig schooljaar werkten we met Windows Live Messenger (Versie 8.x...) zonder problemen. Voornamelijk op de Pc met Windows XP home SP3 NL.

Tot enkele dagen geleden we, uit beveiligingsreden, verplicht moesten upgraden tot versie 2009 (build 14.0.8064.206).
Downloaden en installatie zonder problemen. Openen tot aanmeldvenster OK.
Na het aanmelden verschijnt de hoofdpagina van Mess en lijst van mijn mappen helemaal opengetrokken met grote letters.
Rechts onder verschijnt een mededeling dat ik aangemeld ben op 2 locatie's (iets nieuw, en deze mededeling verschijnt ook op de 2e locatie zijnde de laptop wat normaal blijkt te zijn.

Hierop verschijnt de foutmededeling:
In Windows Live Comunications Platform is een fout opgetreden en moet worden afgesloten.
Na 'niet verzenden' aan te klikken sluit deze pagina en kom ik weer in het aanmeld venster terecht waar alles opnieuw kan beginnen.

Ik wil hier ook aanhalen dat deze PC het vertikt om IE8 te installeren.
Wat mij laat vermoeden dat één en ander verband heeft.

De laptop waarvan hierboven sprake draait met Windows Vista Home Premium SP1 NL. Hierop een goed werkende IE8 èn een normaal functionerende Windows Live Messenger versie 2009 (Build 14.0.8064.206)

Nu mijn vraag: Heeft er iemand vergelijkbare problemen (gehad) en daarvoor een oplossing voor gevonden.

Jelle
21 September 2009, 20:03
Beetje cliché, maar heb je alle Windows updates gedaan? De nieuwe WLM en IE vereisen immers een paar andere updates. IE8 wordt normaal ook gepushed door Windows update.

Quazie
21 September 2009, 20:26
Stond verborgen omdat deze zich niet wilde installeren: IE8 voor win XP.

Vandaag nieuw bijgekomen: update voor win xp (kb961503)
Kan het ontbreken van deze het probleem zijn?

Ook van vandaag: update voor Silverlight (kb974331).

compuchrisje
21 September 2009, 22:08
Silverlight is niet verplicht om te installeren hoor. Maar na enkele updates lijkt ook hier één en ander scheef te lopen. We zullen MS maar dankbaar zijn zeker dat ze ons weer werk bezorgt?