Volledige versie bekijken : nix meer na windows 7



noenkelMi
20 September 2009, 11:11
hallo,
gisteren heeft de vriend van mijn dochter Windows 7 op mijn Vista willen installeren (hetgeen bij hem en haar gelukt is)
resultaat:
ik krijg het Windows 7 logo, het "tekeningetje" komt erop, en dan niets meer, enkel een zwart scherm
en het pijltje van mijn muis (die ik kan laten bewegen)
F2 of F9 werken niet meer, niets
Kan iemand helpen?
merci
Michel

Baloeke
20 September 2009, 20:46
Windows 7 zit denkelijk nog in een testfase. In oktober zou deze maar eerst officieel uitkomen.
Om een windows versie te installeren is er een serial nr nodig. Zou het niet kunnen omdat die sleutel al meerdere keren gebruikt is, dat deze ergens blokkeerd?

noenkelMi
20 September 2009, 21:09
merci, heb de sleutel nog niet moeten invoeren

compuchrisje
20 September 2009, 23:29
Is er vooraf geen back-up gemaakt van je Vista-systeem? Je spreekt hier in feite over een upgrade.. was je erbij toen hij de nodige stappen deed?
In het slechtste geval heb je eventueel nog je herstel CD bij de hand om je vorige status (Vista) te herstellen?

PeterN
21 September 2009, 08:30
Uninstall van windows 7 is niet mogelijk. Een herinstallatie van je vorig bedrijfssysteem kan wel. Hopelijk heeft hij alleszinds eerst uw data gebackupped...
Je kan altijd proberen met terug opnieuw windows7 te installeren als verse install maar eigenlijk is het voor de gewone gebruiker nog wat vroeg om over te schakelen. Win7 komt pas 22 oktober uit. De versies die er zijn, zijn de release candidate versies die nog niet volledig op punt staan. Ze zijn engelstalig en werken maar tijdelijk, ik dacht tot maart 2010. Dan ga je dus weer vast zitten en moet je de orginele versie aankopen.

noenkelMi
21 September 2009, 23:36
bedankt iedereen,
het herstellen met de Vista CD lukte ook niet, ik kon dus echt niets meer doen, enkel en alleen de muis bewegen; niet met de pijltjes werken, niet klikken, niets
dus heb ik mijn pc maar binnen gedaan waar ik hem gekocht heb.
Normaal heb ik die vrijdag terug, hopelijk zonder al teveel data verlies

Peter.B
22 September 2009, 06:27
zou je ons kunnen laten weten wat het probleem was,aub?

noenkelMi
22 September 2009, 20:57
zou je ons kunnen laten weten wat het probleem was,aub?

nateurlik, da was ik al van plan

tot vrijdag (hoop ik)

dannyma
23 September 2009, 19:15
windows 7 zou op 22 oktober te koop zijn en als je voor die tijd al vista had zal je van microsoft en mailtje krijgen om windows 7 te kunnen downloaden met natuurlijk nieuwe sleutel .
wie overschakeld kan best zijn belangrijke bestanden overzetten op externe of extra interne schijf en beginnen met clean install en upgrade negeren want het is mogelijk dat het daar fout gaat .
ik heb mijn nieuwe pc waar ik eerste xp had op staan upgrade gedaan naar windows vista premium en heb dan wel clean install gedaan en er waren geen problemen behalve dat microsoft service pack 2 aanbood bij de update's en pop up kreeg dat de software ouder was dan de hardware en heb dan geweigerd daarna kreeg ik pop up met de vraag waarom ik dit niet wou installeren en heb dit uitgelegd en paar weken later kreeg ik terug service pack 2 aangeboden met de aanpassing voor mijn nieuwe pc met quadcore en werkt nu perfect zo zie je maar ;).