Volledige versie bekijken : Foutmelding: "Stop 0x000000f4"



Proxa
20 September 2009, 11:47
Hallo iedereen,

Als ik mijn laptop opstart dan krijg ik na een tiental minuten een blauw scherm met de volgende foutmelding "STOP 0X000000F4"
Vervolgens start hij opnieuw op en gebeurd hetzelfde opnieuw.

Zou iemand een oplossing weten voor dit probleem?


Alvast bedankt!

compuchrisje
20 September 2009, 12:12
Harde schijf die een tripje naar 't kerkhof wil maken? Ik raad je aan niet teveel opnieuw te proberen, zodat mss gegevens nog kunnen overgezet worden, moest dit het geval zijn. Dit kan je als je nog een werkende pc hebt staan waar je de harde schijf tijdelijk kan bijsteken. Als ze kan gelezen worden, kan je je bestanden opslaan of op schijfjes branden.

Mike
20 September 2009, 21:18
Wat compuchrisje zegt klopt, wat ik eraan toe wil voegen is dat wanneer je nog garantie op je laptop hebt, het niet verstandig is om zélf de laptop uit elkaar te halen (om de HDD in een andere PC te steken) maar dit door de computerzaak te laten doen waar je de laptop hebt gekocht.

Mocht je garantie al vervallen zijn: Try your best!

Succes.

carl
24 September 2009, 07:57
Probeer eens op te starten in veilige modus;
op F8 drukken tijdens het opstarten van windows (beste is om er blijven op te drukken in intervallen)
en dan kiezen voor safe mode/veilige modus.
Het zou een crash zijn van een service/thread die kritiek is voor het systeem en je dus een enkeltje richting BSOD geeft. Indien je in safe mode kan maak dan VOOR je iets anders doet een back-up van alle bestanden die je niet wil verliezen. Dat omdat ik je zou aanraden van eerst windows te herinstalleren ...

gabriel
25 September 2009, 11:43
waar je ook gaat zoeken naar een bsod krijg je waarschijnlijk een idee dat het om een hardware/software fout gaat , drivers zouden hiervan aan de basis liggen , om het te weten zou je een controle hierop moeten uitvoeren , werkt in w2k- xp - vista -win 7 -zie bijlage , het is noodzakelijk dat je voor alle drivers een ' true ' hebt zoniet weet je waar je moet zoeken :)