Volledige versie bekijken : Draadloos internet



fiel
21 September 2009, 11:08
Hallo,
Wie kan me helpen bij het installeren van mijn draadloze router,Lynksys WAG200G.
Ik heb een Scarlet One-box die via Lan verbonden is met mijn Pc(Vista).
In welke volgorde en hoe moet ik tewerk gaan om alles te installeren?
Kan iemand mij stap voor stap uitleggen wat ik moet doen zodat ik draadloos internet op mijn laptop(Xp) kan krijgen?
Ik ben een absolute leek op dit gebied.
Hartelijk dank
Fiel

PeterN
21 September 2009, 12:52
De Lynksys WAG200Gis een router met ingebouwde adsl modem. volgens mij moet je de Scarlet One-box blijven gebruiken, dus eigenlijk heb je de verkeerde router. Beter zou zijn een router zonder modem, kan je hem nog wisselen?
Er is een mogelijkheid om de router toch aan te sluiten maar dan enkel als switch en AP. Je hebt dan niet het voordeel, namelijk een scheiding tussen lokaal en internet en je abonnement zal meerdere ip's moeten hebben wil je meerdere pc's aansluiten...

fiel
21 September 2009, 16:57
Beste PeterN,
mijn vorige draadloze router was een smc barricade ook met modem en heeft altijd prima gewerkt. Draadloos internet op mijn laptop was geen probleem.
Dus zou het volgens mij nu toch ook moeten lukken.
Nog suggesties?
mvg
fiel

PeterN
21 September 2009, 20:39
Er is een mogelijkheid om de router toch aan te sluiten maar dan enkel als switch en AP. Je hebt dan niet het voordeel, namelijk een scheiding tussen lokaal en internet en je abonnement zal meerdere ip's moeten hebben wil je meerdere pc's aansluiten...

Zoals ik al schreef gaat het wel maar de helft van wat je draadloze router/modem is gebruik je niet;)
Om aan te sluiten moet je dan een ethernetkabel in je Scarlet One-box pluggen en aan de andere kant in 1 van de 4 LAN poorten van de router.