Volledige versie bekijken : Azerty -Querty



zani
23 September 2009, 18:00
Hallo iedereen ,

Hier ben ik weer met een vraagje ;

Ik heb een gewoon Azerty klavier en daar is nog nooit een probleem mee geweest, maar nu heb ik op mijn pc een wachtwoord gezet, dus als ik mijn pc aanzet dan moet ik een wachtwoord intikken, en nu komt het, dat wachtwoord moet ik intikken zoals op een querty klavier, dud de A wordt een Q enz.. kan iemand mij daar over een verstaanbare uitleg geven a.u.b.:)

carl
23 September 2009, 18:08
Welk besturingssysteem gebruik je ?
Waarschijnlijk staat je systeem standaard ingesteld op Engels (VS of VK). Hoe je dat kan controleren en aanpassen kunnen we je medelen als je zegt welk besturingssysteem je gebruikt.

zani
24 September 2009, 19:30
Hey Carl,

Mijn besturingsysteem is windows xp, ik hoop dat het dat is wat u bedoelde.:damn:

butskristof
24 September 2009, 20:10
Probeer eens Alt+Shift, waarschijnlijk heb je hier eens per ongeluk op geklikt en is de taal daarmee overgeschakeld van Nederlands naar Engels.
Grtn,
Kristof

zani
28 September 2009, 09:34
hey Skateguy11,
Bedankt voor uw reactie op mijn vraag, maar het heeft jammer genoeg niet geholpen.

Groetjes:good:

carl
28 September 2009, 10:07
Probeer eens het volgende:

Rechterklik op het NL/... icoontje in uw taakbalk vanonder (dit icoon staat in de taalbalk, mogelijk moet je die nog aan zetten)
instellingen
en dan de juiste layout als standaard instellen
Mogelijk moet je dit ook nog eens doen als administrator (safe mode)

welsey1983
28 September 2009, 10:08
Configuratiesch - Landinstellingen - Indeling( zetten op nederlands belgie ) - Toetsenborden ( zetten op nederlands/Belgie - Belgisch Punt ) en dan standaardtaal aanduiden en dat is dus " nederlands/Belgie - Belgisch Punt "

zani
30 September 2009, 16:40
hey iedereen,

Ik heb gedaan wat julie hebben gevraagd, maar ik krijg geen verandering, alles blijft bij hetzelfde. Dan heb ik gewoon mijn wachtwoord verwijderd, in elk geval wil ik iedereen die op mijn vraag heeft gereageerd bedanken.

Groetjes...Zani:wall:

Gert B
1 October 2009, 09:43
De oplossing:

Ga naar START -> UITVOEREN:
typ dan:
• regedit

Ga dan naar volgende key:
• HKEY_USERS\.DEFAULT\Keyboard Layout\Preload

en verander de waarde van 1 in:
• 00000813

Resultaat: Azerty baby :-)

zani
1 October 2009, 16:34
Hey Gert b ,

Het is gelukt, er stond een waarde van 00000413 en ik heb die verandert naar 00000813, dat was idd de juiste manier, nu werkt mijn wachtwoord zoals het moet.

Hierbij wil ik u en de andere mensen die mij hebben geholpen nogmaals heel hartelijk bedanken.

Groetjes...Zani:good:

Gert B
1 October 2009, 18:51
Geen probleem hoor, zani.