Volledige versie bekijken : advies met pc ineensteken?



jerrythealien
24 September 2009, 20:05
de pc moet kunnen :

probleemloos filmdelen monteren en afspelen en op dvd schrijven, in première pro, 0% games

nu is m'n vraag

grafische kaart belangrijk? (mid range volstaat vlotjes ?)
en cpu 1,2,3,4 cores?

ik heb 500 euro uit te geven voor een gevulde case, wat is m'n best buy?

bedankt :D

g_man
25 September 2009, 07:09
Een videobewerkingsPC heeft een krachtige CPU nodig, een quad-core komt hier volledig tot zijn recht (vanwege multi-thread), voldoende geheugen (6GB) en de grafische kaart mag idd een mid-range zijn.

Dus een core 17 920, 6GB RAM en als graka een 9800gt, deze heeft Open GL ondersteuning waarvan Adobe Première gebruik maakt.

georgke
25 September 2009, 10:18
Een intel Core i7 CPU zal de beste keuze zijn. Maar ik vrees dat je dan met een budget van 500 euro niet toekomt.

Als enkel CPU en moederbord rekent zit je al gemakkelijk over 400 euro.
En dan hebben we nog geen RAM, grafische kaart, harde schijf, (dvd brander?), kast ?

Als je echt vaak en stevig gaat monteren zal je vermoed ik toch een budget van om en beide 750 euro besteden voor een Core i7 systeem.

Je kan natuurlijk opteren voor de Core 2 Quad, maar die zijn ook alweer aan het "verouderen" nudat de core i7 zijn intreden gemaakt heeft.

dannyma
25 September 2009, 12:51
Ik heb mijn pc voor minder dan 500 in elkaar gestoken zie info mijn pc ;).
deze doet alles heel vlotjes geen happeringen of ze komen van het internet ;). films omzetten b.v. van avi naar dvd is van 1 uur naar 15 min gegaan door de quadcore maar ook door het krachtige grafische geheugen en kracktige rekenen geheugen van 8 ram . vroeger als mijn dochter met de pc bezig was liep hij wel is vast maar lag niet aan de pc maar aan de hoeveelheid tergelijktijd mijn dochter met de pc deed en nu met de nieuwe pc met krachtige quadcore processor en heel veel ram en heel veel grafische geheugen geeft hij geen kick meer en blijft hij gewoon zijn werk doen en dat voor minder dan 500 euro ;).

jerrythealien
26 September 2009, 11:48
Alvast bedankt voor de reacties,

De i7 lijkt inderdaad de beste keuze maar dan is mijn budget komplete onzin, ook al omdat de moederborden pas beginnen vanaf rond de 200 euro (met 3 x sli en van die zever waar ik niks mee moet...), en ik ben dan verplicht om ddr3 te gebruiken. Een systeem bouwen rond een core 2 quad lijkt dus een betere piste om te bewandelen, aangezien daar moederborden voor zijn die al wat realistischer geprijsd zijn. Het verchil tussen ddr2 en ddr 3 ga ik dat hard merken? Wat is jullie voorkeur?

:bow:

butskristof
26 September 2009, 11:56
Ik zou zelf toch al voor ddr3 gaan omdat je anders al met achterstand in de technologie start.
Wij hebben 6 jaar geleden een toen superdeluxe-pc gekocht en deze kan nu nog vlot mee als midrange voor Photoshop en Videobewerking. Hij kostte toen €2000 euro maar we hebben er al zeer veel genot van gehad. Ikzelf zou misschien nog een tijd wachten en wat meer sparen voor een groter budget en dan een pc met misschien dan toch een i7 en ddr3 kopen dan nu een pc kopen met een dualcore en ddr2 die misschien binnen 2 jaar al niet meer meekan voor videobewerking.
Maar het is natuurlijk je eigen keuze...

jerrythealien
26 September 2009, 12:29
Dat zo'n systeem achterstaat ivm de laatste ontwikkelingen klopt. Dat ie niet meer meekan voor videobewerking daar volg ik niet helemaal. Video's veranderen niet als games die altijd zwaarder worden. Het enige dat veranderd is de tijdsduur om video's te converteren etc... nou dat is toch mijn mening allesinds. Of ik nu een video omzet in 60 mins of 75 mins dat gaat de zaak niet echt maken wat mij betreft.

g_man
26 September 2009, 13:00
Als de tijd toch helemaal geen rol speelt waarom wil je dan upgraden?? Laat dan alles zoals het is.
Zeg dan gewoon; stel mij een pc samen voor 500€ en laat de rest weg.
Of wacht op de Core i5 met de P55, die is goedkoper in alles (cpu en mobo)...

jerrythealien
26 September 2009, 18:26
Mijn computer doet het prima, maar dit systeem is dan ook niet voor mij. Ik steek het ineen voor iemand die enkel met films bezig is, en die de pc op redelijk korte tijd zou willen hebben.

Snelheid is uiteraard wel van belang, maar prijs kwaliteit primeert. En zoals ik al aanhaalde, een "film" pc is mijns inziens ook niet zo snel achterhaald dan een game pc, dat is het enige punt dat ik wou maken. Het is toch niet zo dat ik binnen 2 jaar Photoshop niet meer kan gebruiken of enkel in lage resolutie kan draaien, het zal enkel wat trager gaan.

Als ik het beste wou kocht ik de beste i7 van meer dan 500 euro, maar das dan 100% meer euro's neertellen voor 10% snelheidswinst... dat is de bedoeling niet.

Wat is dat trouwens van die core i5 gman? Voor wanneer wordt die verwacht? Is dat de "low budget quadcore die in de maak is?

g_man
26 September 2009, 20:28
Ik zou zeggen dat het hoog tijd wordt dat je jezelf verdiept in de materie, toch als je zelf PC's in elkaar steekt.

Passant
26 September 2009, 21:03
trouwens van die core i5 gman? Voor wanneer wordt die verwacht? Is dat de "low budget quadcore die in de maak is?
De Core i5 is de nieuwe midrange processor van Intel, dus onder de i7 en boven de huidige Core2Quad en toekomstige i3. Deze maakt gebruikt van dezelfde voet als de core i7 8xx reeks (LGA 1156) en werkt dus ook met ddr3 geheugen.

jerrythealien
27 September 2009, 19:40
bedankt voor de reacties, het zal ongeveer het volgende worden :

<link rel="File-List" href="file:///C:%5CDOCUME%7E1%5CJeroen%5CLOCALS%7E1%5CTemp%5Cmso html1%5C01%5Cclip_filelist.xml"><!--[if gte mso 9]><xml> <w:WordDocument> <w:View>Normal</w:View> <w:Zoom>0</w:Zoom> <w:HyphenationZone>21</w:HyphenationZone> <w:PunctuationKerning/> <w:ValidateAgainstSchemas/> <w:SaveIfXMLInvalid>false</w:SaveIfXMLInvalid> <w:IgnoreMixedContent>false</w:IgnoreMixedContent> <w:AlwaysShowPlaceholderText>false</w:AlwaysShowPlaceholderText> <w:Compatibility> <w:BreakWrappedTables/> <w:SnapToGridInCell/> <w:WrapTextWithPunct/> <w:UseAsianBreakRules/> <w:DontGrowAutofit/> </w:Compatibility> <w:BrowserLevel>MicrosoftInternetExplorer4</w:BrowserLevel> </w:WordDocument> </xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml> <w:LatentStyles DefLockedState="false" LatentStyleCount="156"> </w:LatentStyles> </xml><![endif]--><style> <!-- /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} a:link, span.MsoHyperlink {color:blue; text-decoration:underline; text-underline:single;} a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed {color:purple; text-decoration:underline; text-underline:single;} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} --> </style><!--[if gte mso 10]> <style> /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standaardtabel; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;} </style> <![endif]--><link rel="File-List" href="file:///C:%5CDOCUME%7E1%5CJeroen%5CLOCALS%7E1%5CTemp%5Cmso html1%5C01%5Cclip_filelist.xml"><!--[if gte mso 9]><xml> <w:WordDocument> <w:View>Normal</w:View> <w:Zoom>0</w:Zoom> <w:HyphenationZone>21</w:HyphenationZone> <w:PunctuationKerning/> <w:ValidateAgainstSchemas/> <w:SaveIfXMLInvalid>false</w:SaveIfXMLInvalid> <w:IgnoreMixedContent>false</w:IgnoreMixedContent> <w:AlwaysShowPlaceholderText>false</w:AlwaysShowPlaceholderText> <w:Compatibility> <w:BreakWrappedTables/> <w:SnapToGridInCell/> <w:WrapTextWithPunct/> <w:UseAsianBreakRules/> <w:DontGrowAutofit/> </w:Compatibility> <w:BrowserLevel>MicrosoftInternetExplorer4</w:BrowserLevel> </w:WordDocument> </xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml> <w:LatentStyles DefLockedState="false" LatentStyleCount="156"> </w:LatentStyles> </xml><![endif]--><style> <!-- /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} --> </style><!--[if gte mso 10]> <style> /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standaardtabel; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;} </style> <![endif]--> Intel Quad Core Q9550 s775,2.83GHz,1333MHz,12MB,BOX, <o></o>

Kingston DDR2 4096MB 800MHz PC6400 CL5 (2*2GB) <o></o>
<o></o>
Asus 775 P5QL PRO P43 DDR2 PCIe
<o></o>
Gainward ENGT-9800GT 1GB DDR3 HDMI DVI <o></o>
<o></o>
Aopen QF50D ATX 400W zwart/Zilver



floppy, HD etc komt uit de vorige case...


bedankt voor de hulp mensen!


@ g_man



Ik zou zeggen dat het hoog tijd wordt dat je jezelf verdiept in de materie, toch als je zelf PC's in elkaar steekt. <o></o>
<o></o>
Het was niet m'n bedoeling hier wat lui te zitten wezen.. Natuurlijk kan ik alle reviews beginnen lezen, forums afschuimen zoals ik vroeger deed op zoek naar wat ik nodig heb, maar er zijn hier mensen (en jij bent daar zeker 1 van) die dat momenteel heel goed bijhouden en daar spaar ik me dan ook een hoop tijd en moeite mee.
Bedankt dus voor de tijd en moeite :-)
<o></o>



<o>
</o>

g_man
27 September 2009, 20:09
Ik blijf bij mijn stadndpunt. Als je toch voor andere mensen PC's in mekaar wilt steken, doe dan ook de moeite om te leren wat je in welke configuratie moet steken.
Jij wilt zelf de moeite niet doen en je wilt jezelf een hoop tijd besparen. Je wilt wel degelijk lekker lui wezen :p
Maar ik (wij) moeten wel onze tijd en moeite erin steken.
Klopt ergens toch niet hé.