Volledige versie bekijken : Internet probleem



klaaske
28 September 2009, 16:04
Sedert enige weken al valt mijn internet na een paar uur surfen uit : dus opnieuw pc opstarten en alles is ok.
Alles blijft wel in orde zoals lan-verbinding etc. doch ik krijg geen mail meer binnen en kan niet surfen.
Is het telenet of IE ? Graag een beetje uitleg als het kan.
Dank bij voorbaat.

butskristof
28 September 2009, 19:16
Gebruik je een router of een modem?
Grtn,
Kristof.

klaaske
28 September 2009, 19:50
Modem van Motorola (bijkomend nog een router voor tv denk ik, ben niet zo goed op de hoogte van die dingen).

PeterN
28 September 2009, 21:20
Waarschijnlijk een motorola modem, dan een Dlink switch met twee kabel aansluitingen. Eentje naar je hdbox voor tv en eentje rechtstreeks die in je router steekt.

Normaal is het alleszinds niet dat het uitvalt, zeker niet als je zo rechtstreeks met kabel bent verbonden en je door gewoon terug op te starten de problemen verhelpt. Wat besturingssysteem heb je? Xp of Vista?

Wat je eens kan doen voor bijkomende info is het commando ipconfig uitvoeren in een dosbox. Hier (http://www.minatica.be/showthread.php?t=39094) onder punt 1 zie je hoe dat moet;) Kijk na als je lanverbinding inorde is. Schrijf eventueel even je ip's op een blaadje. Wacht nu totdat internet weer uitvalt. Doe nu net hetzelfde. Is er iets verandert?
Daarna geef je het commando 'ipconfig /release' in het dosvenster in (zonder de ' natuurlijk) en drukt op enter. Dit laat uw ip adress los. Dan geef je 'ipconfig /renew' in om een nieuw ip aan te vragen.
Gaat na dit alles wel weer terug?

klaaske
29 September 2009, 09:49
Ik gebruik xp nog altijd. Lan verbinding is ok. Als ik ipconfig "open" zie ik enkele seconden een blackbox die zeer snel weer verdwijnt. Zit daar de fout misschien ?
OK toch "binnen" via cmd : IP adres is 81.83.195.45, zal straks checken.

PeterN
29 September 2009, 12:40
Als straks internet niet meer werkt zou je dat met ipconfig moeten zien. Er zal dan ergens een melding moeten komen van 'disconnected' of zo. Met dan 'ipconfig /release' en daarna 'ipconfig /renew' kan je dan een nieuwe connectie aanvragen aan je modem. Lukt dat niet, dan is er iets fout bij telenet. Je modem verliest dan connectie naar telenet toe...dus afwachten wat het doet ;)

klaaske
29 September 2009, 16:13
OK ik wacht af en zal je raad dan volgen.

klaaske
30 September 2009, 12:19
Rond 12 uur vandaag weer hetzelfde : "blackbox" verscheen (blanco) en verdween volledig na enkele seconden.
Telenet heeft verbinding gecontroleerd en alles is ok.

PeterN
30 September 2009, 21:30
Wat bedoel je juist met

"blackbox" verscheen (blanco) en verdween volledig na enkele seconden.

Is dit een desktop met xp?

klaaske
30 September 2009, 21:49
Is een desktop met xp en de "blackbox" blijft volledig black bedoelde ik. Er blijft enkel een streepje pinken.

PeterN
30 September 2009, 23:02
Dosbox bedoel je;)
Je moet in die dosbox terug 'ipconfig /all' intypen als de verbinding weeral eens is verbroken. Dan eventueel alles selecteren wat dan gelist wordt en hier eens plakken of zelf kijken als de netwerk adapter daar nog als connected staat aangegeven. Kijk ook eventueel ip na als je dat nog hebt na de verbreking.

Als je dat alles weet. Typ je 'ipconfig /release' en daarna 'ipconfig /renew'. Als alles goed is zou je nu wel weer verbinding moeten hebben zonder de pc te resetten.

Tijdens de disconnect kan je ook al eens kijken naar het gele en groene lampje dat op de connector staat waar je uw netwerkkabel insteekt op de pc. Is daar nog enige activiteit?

Edit: om te testen kan je nu ook al eens ipconfig /all typen in zo'n dosbox. Dan kan je uw ip zien en dat de lanadapter verbonden is ;)

klaaske
4 October 2009, 18:19
Na drie dagen was het weer van dat : alles gedaan zoals je gemeld hebt, de groene lampjes van de adapter branden allemaal en de melding in de "box" is :

De bewerking is mislukt aangezien er geen enkele adapter die zich in een staat bevind die voor deze bewerking is toegestaan.

Ik zal het maar zo laten zeker ? PC is meer dan vijf jaar.

PeterN
4 October 2009, 21:34
Op het moment heb ik niet echt een idee wat er aan de hand is. Je kan eventueel de settings nakijken dat die nog juist staan. Bij eigenschappen van uw lan, tcp/ip op automatisch ip krijgen en eventuele proxy uitzetten bij internet explorer, extar internet options. Tabblad verbinden, lan instellingen daar alle vinkjes weg en enkel 'instellingen automatisch detecteren aan laten'

Is dit probleem plots gekomen of is er soft/hardware wat verandert?
Heb je al een herstelpunt geprobeerd van voor de problemen? Dan kan je mss software direct uitsluiten?

DriesCORE
5 October 2009, 10:53
Misschien een dom idee maar...
Heb je al eens geprobeerd je router te resetten?

klaaske
10 October 2009, 15:14
Alles uitgeprobeerd jongens en... voorlopig geen enkele storing ! Goede raad doet soms wonderen, wat een site !
Sluit ik hiermee af of wacht ik nog wat ?

DriesCORE
10 October 2009, 17:40
Alles uitgeprobeerd jongens en... voorlopig geen enkele storing ! Goede raad doet soms wonderen, wat een site !
Sluit ik hiermee af of wacht ik nog wat ?

Je kan altijd nog een nieuwe topic openen bij eventuele problemen ;)