Volledige versie bekijken : Shift-, Ctrl, en Alt Gr-toetsen werken niet meer



Geert929
2 October 2009, 09:49
Sinds enige tijd werken op de Medion-PC (met Windows XP) van mijn broer de Shift-, Ctrl, en Alt Gr-toetsen niet meer. Plak-, filter- en schakeltoetsen zijn uitgeschakeld. Alt, Del, Shift Lock, Num Lock etc. doen het wel nog... Ziet iemand hier een andere mogelijkheid dan een defect aan keyboard, of ergens in de software? Ttz., kan dit door een of andere gewijzigde of foute instelling worden veroorzaakt? Alvast bedankt -weeral- om hier even naar te kijken. :shy:

peenif
2 October 2009, 09:59
Even een ander toetsenbord aanschakelen zal U op de goede weg helpen denk ik - zo het probleem blijft is het softwarematig anders nieuw toetsenbord. ;)

Geert929
6 October 2009, 14:41
Ik heb een ander toetsenbord ingeplugd en dat werkte normaal, dus zou je denken -zoals u suggereert- dat er dan iets aan het gewone toetsenbord schort. Niet zo, dus . Het ingeplugde toetsenbord (van 'n Apple) diende eerst geïnstalleerd te worden, en dat deed de PC vanzelf. Dat bracht me op 't idee het stuurprogramma te vernieuwen (hoewel de PC "zei" dat alles OK was en prima werkte). Heb dat gezocht en verwijderd (denk ik toch :)) en daarna het oude keyboard terug ingeplugd, waarop hij het betreffende stuurprogramma terug laadde. En zie, alle knopkes werken terug zoals het hoort. Rare toestellen hoor, die PC's...

peenif
6 October 2009, 15:49
Bedankt voor de feedback - mag slotje op dus.