Volledige versie bekijken : verbinding gaat naar offline



megane
3 October 2009, 14:06
Internetverbinding(explorer) op mijn desktop gaat geregeld vanzelf naar offline en ben zo niet meer verbonden, kan niet zeggen wanneer ie dit doet na een bepaalde handeling,het is ineens zo na surfen tussen verschillende sites).Moet dan naar extra gaan en offline uitvinken.Dit lukt niet steeds of valt meteen terug offline, bij herstarten lukt het beter al is dit niet steeds zo.
Werk met netgear usb-stick WG 111v3 en met b-box van belgacom.
Heb ook een laptop en daar zijn er geen problemen.
Draadloze verbonding (Wifi ) en netgear tonen uitstekende reultaten aan en ben dus zogezegd verbonden.
Wat kan het probleem zijn?

megane
23 October 2009, 19:15
Raar nog geen antwoord gehad na al die tijd.
Nu kocht gisteren een installatiepakket voor belgacom tv.Daar zit een b-box 2 bij.
Die was snel geinstalleerd.De problemen begonnen toen ik die wou beveiligen.Dit lukte op de desktop (XP)(via WAP) ,maar dan niet op de laptop(vista).
De desktop sloeg steeds naar offline (krijg dan steeds de melding om te verbinden via mijn inbelverbinding ,maar die heb ik niet) en op de laptop stond er steeds een rood kruisje bij mijn netwerk en kon hem zo niet selecteren.
Uit armoede dan de beveiliging weggedaan en heb dan die problemen niet.
Dit probleem is toch een beetje hetzelfde als mijn eertste vraag.
Heb werkwijzes gevolgd van belgacom en ook van jullie om te beveiligen

Had toch graag een antwoordje gehad.

compuchrisje
23 October 2009, 23:02
Ben geen netwerk-kenner, maar als je even wat zoekwerk verricht, kan je merken dat er van die Belgacom-toestanden maar weinig echt tevreden zijn en blijven. Kijk maar naar wat je lotgenoten erover zeggen hier (http://www.delodder.be/blog/dutch/belgacom-b-box-b-box2-manuals/), mss vind je iets dat je een punt van herkenning geeft.

PeterN
29 October 2009, 21:14
Probeer eens gewoon wep 128bit beveiliging. Wap doet soms raar bij oudere toestellen.
Voor een gewone gebruiker is wep voldoende hoor. Ik zie niet in wie bij mijn thuis de moeite gaat nemen om dit te kraken om dan niks aan te treffen op mijn pc ;)
Als je beveiliging niet juist is ingesteld ga je natuurlijk offline, je krijgt immers geen toegang meer. De verbinding blijft uitstekend, maar dat zegt enkel iets over het signaal, niet de toegang.
Om te beveiligen moet je eerst de modem/router juist instellen. Als je dat opslaat verlies je toegang daar je pc nog niet dezelfde instellingen heeft. Je scant dan opnieuw naar beschikbare netwerken en kiest het jouwe. Dan zet je dezelfde instellingen in deze verbinding op je pc en slaat dit op.

Het andere prbleem wat je aanhaalt kan zijn door energie settings. Na een poosje inactiviteit kan je usb/wifi uitgeschakeld worden. Dat moet je dus bij energie settings nakijken.
Ook te proberen waard is je kanaal nr herzetten in je modem/router. Als geburen een zelfde kanaal nr gebruiken kan je storingen krijgen waardoor de verbinding verbreekt.

megane
29 October 2009, 22:47
Ok,zal ik allemaal eens proberen.Hoe verander je van kanaal?Ik heb alleen maar dit probleem met die netgearstick.
alvast bedankt voor je antwoorden!

PeterN
30 October 2009, 00:27
Waarschijnlijk zal het veranderen van kanaal geen oplossing zijn daar je andere pc er geen probleem mee heeft, maar proberen kan geen kwaad;)
Je surft naar de instellingen van je modem/router. Bij de basisinstellingen (je hoofdinstellingen) van je wifi ga je het kanaalnr terug vinden. (basis instellingen zijn ssid naam, snelheid etc) Standaard staat dit kanaal nr meestal op 9. Zet het eens op 11 bv. Hierdoor zal je verbinding verliezen. Je moet dan gewoon terug rescannen naar beschikbare netwerken en terug connectie maken. Je pc ziet automatisch dat je op een ander kanaal werkt;)
Een andere zaak is de plaats van de usbstick. Waar plug je die in? Achterzijde. Je pc is een ijzeren kast die de ontvangst belemmert. Het beste is je stick zo aan te sluiten dat hij tov de modem/router niet verborgen zit achter de ijzeren kast. Beste is zo'n verlengkabeltje met houder zodat je de stick in het houdertje op je desktop pc kan plaatsen.

megane
3 November 2009, 13:29
Heb pas een installatiepakket aangeschaft voor belgacom tv.In die doos stak een b-box 2.Tot op heden geen problemen meer gehad met problemen die ik aangaf.

Nog eens erg bedankt voor jullie tijd en antwoorden.