Volledige versie bekijken : Cannot display this video mode win xp niet meer op te starten



nick-db
3 October 2009, 14:27
Ik zit met een eigenaardig probleem, ik heb een tijdje geleden via mijn beeldschermopties mijn resultie wat te hoog gezet en ik kon het niet meer terugzetten.

Ik kreeg een zwart scherm met Cannot display this video mode.

Ik probeerde via m'n xp schijfje windows te repareren maar na het windows laadscherm krijg ik een blauw venster met setup being restarted en dan weer een zwart scherm met Cannot display this video mode.

Wie kan mij helpen?

Sarana
3 October 2009, 15:46
Probeer eens op te starten in veilige modus en klik tijdens de opstart op F8.
Dan kan je normaal de optie kiezen om je schermresolutie aan te passen.

nick-db
3 October 2009, 16:15
Probeer eens op te starten in veilige modus en klik tijdens de opstart op F8.
Dan kan je normaal de optie kiezen om je schermresolutie aan te passen.

na het windows laadscherm wordt het scherm opnieuw zwart met de zelfste boodschap erop

Gert B
3 October 2009, 16:48
Je kan natuurlijk altijd proberen een scherm aan te sluiten dat een hogere resolutie wel support. Dan moet je natuurlijk wel zo'n scherm hebben :-) voor de rest weet ik ook niet echt een oplossing voor je probleem.

nick-db
3 October 2009, 16:53
Je kan natuurlijk altijd proberen een scherm aan te sluiten dat een hogere resolutie wel support. Dan moet je natuurlijk wel zo'n scherm hebben :-) voor de rest weet ik ook niet echt een oplossing voor je probleem.

ik heb thuis 3 schermen geprobeerd, geen enkel werkte :-(

trouwens weet iemand hoe je windows kunt weghalen, door formatteren als een bestaande installatie alsmaar mislukt? (nu schakeld hij direct over naar de xp die moet geinstalleerd worden maar door mijn zwart scherm kan ik er niets mee aanvangen)

nick-db
3 October 2009, 19:18
Het probeem is opgelost. Ik heb de harde schijf uitgeschakeld in m'n bios waardoor ik toch mijn xp schijfje kon starten, de hd geformateerd en daarna de hd weer aangezet.
Nu start alles terug perfect na de installatie

Bedankt voor de hulp!!!

compuchrisje
3 October 2009, 21:26
Proficiat met je nuchter denken en bedankt voor het plaatsen van de oplossing! (y)

PeterN
3 October 2009, 22:07
In de bios gaan, opstart volgorde veranderen zodat cd eerst staat en dan hd. Cd in de lade en pc herstarten. Op het scherm komt de vraag 'opstarten van cd-rom' waarna je op een toests moet drukken;)
Die tekst komt nog voor windows opstart en voor je scherm eventueel van grafische mode verandert.

Een reïnstall was ook niet nodig geweest volgens mij. Als de safe mode ook moeilijk deed zou ik met de xp cd een repair hebben geprobeerd.

Maar blijkbaar is het al in orde :good: