Volledige versie bekijken : blokkeren bedreigingen



De Hulk
3 October 2009, 22:27
Virusscanners e.d. kennen bij spammails de techniek deze te onderscheiden en dan te vragen of de afzender permanent geblokkeerd moet worden. Dit wil ik ook bij cookies. Ik zoek dus een beheerprogramma voor cookies. Belangrijk is dus dat dit programma de cookie signaleert, want deze kunnen soms ook verborgen zijn. Ik wil dan snel per cookie kunnen aangeven toestaan of blokkeren. In IE zit een toepassing om cookies te blokkeren, maar deze is niet meer toereikend omdat er bedrijven zijn die technieken hebben ontwikkeld om cookies te verbergen of in het geheugen plaatsen of zichzelf eindeloos kunnen regenereren zonder dat er sprake is van een verbinding met internet. Wie weet een goed beheerprogramma?

Sarana
3 October 2009, 22:58
In IE kan je ook nog geavanceerde privacy instellingen toepassen. Daar kan je ook nog voor directe en indirecte cookies afzonderlijk aangeven of je die wil blokkeren.

Maar als je nu dagelijks crap cleaner of een andere registercleaner draait dan raak je toch al van een boel cookies verlost? Natuurlijk reageer je dan nadat ze erop staan.

Ik vrees voor de rest dat er geen afzonderlijk programma is om cookies vooraf te bannen.

Ik vond toch een klein progje dat beweert cookies op te sporen, de informatie over welk type cookie het gaat te geven en het te verwijderen:
http://www.karenware.com/powertools/ptcookie.asp

Maar ook dit progje zal ze nooit allemaal vinden en reageert dus als het kwaad al is geschied.

De Hulk
3 October 2009, 23:16
Nee, dat heb ik al allemaal toegepast. Ik heb cookies geblokkeerd met de lijst onder het tabblad Privacy en ik heb instelling 'Aangepast' accepteert geen cookies van derden. Crapcleaner is niet meer voldoende omdat sommige cookies niet zichtbaar zijn. Ook zitten ze soms in het geheugen en ze kunnen zich regenereren. Er is nu al sprake van een nieuwe generatie cookies (sol) etc. maar de mensen zijn zich er nog niet ten volle van bewust en IT'ers houden hun mond dicht. Dit is ook het geval met de webbbrowsers (belangenverstrengeling). Ik heb het onderzocht en bewezen. Ook de huidige generatie virus-, spyware e.d. scanners zijn er niet op ingesteld. Ook hier zal het bedrijfsleven een rol spelen. Als je achter mijn computer zou plaatsnemen zou ik het je kunnen laten zien. Ik geef je de link en dan kun je het zelf lezen. Iemand komt in je huis en loopt er rond en jij vraagt wat doe jij hier. Je krijgt als antwoord, nou ik ga al weg, niets aan de hand toch. Jij weet niet wat er is gebeurd! Een paar uur later weer hetzelfde, iemand komt in je huis en loopt er rond en jij vraagt wat doe jij hier. Je krijgt als antwoord, nou ik ga al weg, niets aan de hand toch. Een paar uur later weer hetzelfde, iemand komt in je huis en loopt er rond en jij vraagt wat doe jij hier. Je krijgt als antwoord, nou ik ga al weg, niets aan de hand toch. Een dag later weer hetzelfde, iemand komt in je huis en loopt er rond en jij vraagt wat doe jij hier. Je krijgt als antwoord, nou ik ga al weg, niets aan de hand toch. Dat is wat ik meemaak! Dat voelt niet erg prettig.

http://community.norton.com/norton/board/message?board.id=Norton_360&thread.id=21397

Dit is de waarheid en ik heb stap voor stap alles zelf uitgegevoerd helaas zonder resultaat en er is niemand die dit kan oplossen. Ik begrijp niet dat een willekeurige firma en ik heb nooit toestemming gegeven zomaar een cookie kan plaatsen die gegevens verzameld. Dit heeft niets met cookies van fora of andere vertrouwde websites te maken, daar heb ik geen problemen mee. Maar de mensen achter ADITION vind ik criminelen.

Sarana
3 October 2009, 23:30
Maar cookies geven toch geen "actief" beeld op je pc?
Die zitten er wel en stelen privé info en volgen misschien ook je surfgedrag maar meestal resulteert al wat gestolen werd dan in ongewenste spammails allerhande.
Die spammails kan je dan weer wel zoveel mogelijk blokkeren op je pc.

Echt alle cookies gaan bannen geeft ook vaak problemen dat sommige websites gewoon niet meer willen werken. Internetbankieren b.v. lukt niet zonder toelaten van cookies van je bank.
Cookies zijn soms wel onschuldig dus.

Dat gratis progs waar je mee werkt je opzadelen met een cookie vind ik ook niet leuk maar anderzijds wil die firma ook wel zoveel mogelijk klanteninfo krijgen om te weten hoeveel je hun programma gebruikt b.v.
Niks voor niks in het leven hé. Het is altijd geven en nemen hoor.

De Hulk
3 October 2009, 23:47
Ik heb met die hele firma ADITION niets te maken. Waar halen zij het recht vandaan om die bestanden op mijn pc te plaatsen. Cookies van internet bankieren, fora en vertrouwde websites geen probleem en ik verwijder deze vrijwel nooit, maar dit is een nieuwere generatie cookies veel agressiever, hardnekkiger en achterbakser. Geef mij de mogelijkheid om te blokkeren dan is er niets aan de hand, maar als je alles gelezen hebt dan is er maar één conclusie, je kunt deze niet blokkeren. Deze cookie is niet zichtbaar in de map, verstopt zich ergens of plaatst zich in het geheugen. Regenereert zich direct. Verwijderen is zinloos, want die genereert zich direct. Opereert ook onafhankelijk van een internetverbinding. Slaat altijd weer toe. Het is de waarheid (zie link). Kon ik maar aangifte doen, dan had ik het al gedaan, maar juridisch zal dit wel te ingewikkeld liggen.

Sarana
4 October 2009, 15:15
Je weet dat de cookies afkomstig zijn van de firma ADITION? Is dat die Duitse firma die reclame op websites beheert?
Blijkbaar werkt Skype samen met Adition en via Skype kan je cookies van derde partijen binnenhalen. Anders moet je stoppen met Skype want Skype zet in zijn gebruikersvoorwaarden dat je dit moet accepteren?

Dus ik denk niet dat Adition zelf echt de schuldige is maar Skype. Dus bij Skype kan je niet echt klacht indienen want die geven toe dat zij cookies van andere firma's durven plaatsen.

Als het echt om grove schending van je privacy gaat met vergaande gevolgen voor jou dan kan je wel klacht indienen bij de dienst consumentenbescherming denk ik hoor. Je hebt toch de gegevens van de firma. Maar die zullen ook niet veel kunnen doen denk ik. Er zitten teveel gaten in de wetgeving vrees ik.

Ik vond dit nog over Adition.com:
http://www.robtex.com/dns/adition.com.html

Sarana
4 October 2009, 15:34
Heeft baronvonkneukel de oplossing niet?
Kijk eens naar het topic: Flash cookies verwijderen

De Hulk
4 October 2009, 16:33
Je weet dat de cookies afkomstig zijn van de firma ADITION? Volgens mij wel, ik heb al een e-mail verzonden en gezegd dat het criminelen zijn. Maar één belangrijk aspect zien jullie steeds over het hoofd en dat wordt duidelijk als je het hele verhaal op Norton Community leest. De cookie adfarm1.adition.com (txt) in cookiemap (niet altijd zichtbaar) wordt verwijderd. Je verwijdert de internetkabel en toch krijg je de cookie weer terug. Computer herstarten helpt niets. Ik heb alles (dus ook Skype) uit de opstart verwijderd, niets helpt. Computer herstarten weer de cookie. Let wel: geen internetverbinding! Lees het artikel en kijk of je de oplossing ziet!

J.W.
4 October 2009, 16:46
Computer herstarten weer de cookie.

En het legen van de map "systeemherstel"?
Dat al eens geprobeerd?

De Hulk
4 October 2009, 17:34
Bedankt voor de tip. Heb ik gedaan, systeemherstel op alle stations uitschakelen en dan wordt alles verwijderd begrijp ik. Helaas geen resultaat. Eerst scan Tracking cookie gevonden en verwijderd, direct tweede scan, hetzefde resultaat. Ook na herstart hetzelfde resultaat. Je kunt zo oneindig doorgaan!

Sarana
4 October 2009, 18:51
Als die cookie blijft zitten ook zonder internetverbinding zal het een flash cookie zijn zoals baronvonkneukel post. Lees eens zijn laatste post.
Hier staat er uitleg over:

http://www.security.nl/artikel/30617/1/Helft_sites_bespioneert_gebruikers_via_Flash_Cooki es.html

De Hulk
4 October 2009, 19:52
Dat artikel kende ik en heb better privacy staan in Firefox. Maar ik betwijfel of dit een flash cookie is, want die hebben toch de extensie sol? Maar zie jij dan een oplossing staan in dit artikel? Ik heb die Settings in Adobe Manager al een maand geleden ingesteld. Alles weigeren, niets opslaan! Wat kan ik nog meer doen?

Sarana
4 October 2009, 20:33
Kill Flash Cookies 2.1 zou ze allemaal kunnen verwijderen.
Hier kan je de zipfile downloaden: http://www.geoapps.com/files.shtml

Maar als het nog om een andere vorm van cookie gaat weet ik ook niet hoe je die eraf krijgt.

De Hulk
4 October 2009, 20:52
Ik heb de cookie gevonden, maar is niet te verwijderen met rode kruis boven in de menubalk en ook niet met verwijderen rechtermuisknop, Unlocker gedownload maar ik krijg geen optie te zien in het Rechtermuisknop context menu. Heel vreemd want Glary Utilities geeft aan dan er wel een regel Unlocker in het Context menu staat!

Ik denk dat het opgelost is. Door het voortdurend meedenken van een Engelse vriend op Norton Community (forum) heb ik het niet opgegeven en zijn instructies opgevolgd. Ik vond de cookie maar kon deze met geen mogelijkheid verwijderen, ik delete consequent alle files in meerdere mappen die ik tegenkwam en ook in IE. Er bleven er drie staan en deze waren niet te deleten. Toen heb ik de Browsegeschiedenis verwijdert en aantal dagen stond op nul (is het niet) en al die andere items behalve wachtwoorden verwijderd, maar het bovenste item 'Gegevens van favoriete websites behouden' heeft mij dus de das omgedaan, deze stond aangevinkt. Ik heb hier nooit geen kwaad in gezien. Toen ik deze uitgevinkt had werden de drie cookies wel verwijderd. Wat een ellende door één zo'n 'foute' instelling.

http://forumimages.seniorennet.be/Okido/145-20091005-67eda1.jpg

De Hulk
5 October 2009, 13:49
Speciale dank aan SendOfJive, die mij op het juiste spoor zette. Dank ook aan alle andere helpers.

Ik ben het niet eens met floplop. Norton deed zijn werk? Niet helemaal, want hoe kan Norton zeggen dat de cookie verwijderd is, terwijl dat niet het geval is. Norton moet de functies van andere programma's overstijgen, omdat Norton verantwoordelijk is voor mijn beveiliging. Ik verzoek Norton maatregelen te nemen opdat wat er nu gebeurd is, niet meer mogelijk is.

Special thanks to SendOfJive, who put me on the right track. Thanks to all the other helpers.

I do not agree with floplop. Norton did his work? Not quite, because, how can Norton say that the cookie is deleted when it is not the case!!! Norton has to overrule other programs because Norton is responsible for my security. I ask Norton to take action, so what here happened is no longer possible.

Alle forumleden van Minatica ook bedankt.

Waarschuwing
Hopelijk heeft iedereen begrepen dat je deze functie nooit aangevinkt moet laten staan. Want antivirus-, internetsecurity-, ATF-cleaner, CCleaner, MBAM en SUPERAntispyware en al dat soort programma's geven aan dat de cookie verwijderd is, maar dit is niet de waarheid!

De Hulk
8 October 2009, 01:35
Weet je wat ik heel vreemd vind, dat ik deze vraag op meerdere fora heb voorgelegd (ook al enige tijd geleden) en dat heel veel mensen op de hoogte waren van dit zeer vervelende en hardnekkige probleem. Niemand wist de oplossing te vinden. Dat kun je niemand kwalijk nemen omdat het probleem ingewikkeld was en je daar nooit de oorzaak in gezocht had. Wat ik mensen wel kwalijk neem is dat ze beginnen te antwoorden, man, maak je niet druk, cookies zijn ongevaarlijk en nuttig en laten we even alle cookies noemen, tracking cookies en flash cookies. Dat was dus helemaal niet de vraag en niet aan de orde.

Nu zie ik dat Ultddave hier op dit forum aanwezig is en regelmatig post. Heeft hij antwoord gegeven op mijn vraag? Nee. Is hij met een oplossing gekomen? Nee. Heeft hij op SeniorenNet antwoord gegeven op mijn vraag? Nee. Wel een onnodig kletsverhaal hoe onschuldig cookies zijn!
Kwam hij met een oplossing? Nee. Hier hoor en zie je hem niet. Wel mijn verhaal op SeniorenNet de grond in trappen! Ik kan alles bewijzen en hij zegt doodleuk, ik geloof je niet! Nou, als mensen het verhaal lezen op Norton Community en Minatica en overige fora, dan moet je wel een grote idioot zijn om dat te beweren. Een dergelijke instelling heb ik nog nergens meegemaakt.

Hoeveel uren heeft mij dit probleem niet gekost, mensen hebben op Norton Community mee kunnen lezen en ik heb nergens gelogen en heb veel zelf gedaan, veel instructies uitgevoerd en over elke stap keer op keer zorgvuldig informatie gegeven. Op Minatica heeft men ook meegedacht en waren de reacties positief.

Bij mij heeft Ultddave afgedaan. Hij pretendeert alles beter te weten en geeft vaak 'les' op een vervelende manier, maar in dit geval, had hij er totaal geen kaas van gegeten en snapt het nog steeds niet.

peenif
8 October 2009, 11:17
Waarom komt U hier uw verhaal over Ultddave uit de doeken doen en niet op seniorennet? Ik heb de moeite gedaan om die discussie even door te nemen en blijkbaar interpreteer ik de replieken van Ultddave anders dan U doet. Hij is daar steeds correct en hoffelijk gebleven en zijn replieken waren duidelijk gericht op het geven van informatie afkomstig van Microsoft zelf (cfr. twee klikbare links) verweven met zijn eigen ervaringen en kennis.
U daarentegen hebt hem daar tot tweemaal toe aangevallen in zoverre dat U tegenwind kreeg van drie forumleden en dit is dan ook waarschijnlijk de enige echte reden dat U hem hier ook nog eens aanvalt want daar zou uw broodje, met een post als deze, niet goed meer bakken.
Alle lof voor Ultddave dat hij hier een confrontatie uit de weg ging.

PeterN
8 October 2009, 12:43
Ik maak er niet veel woorden aan vuil. Als iemand niet hoffelijk kan zijn en hier enkel wat kom luteren om discussie uit te lokken en andere leden aan te vallen zijn we hem liever kwijt dan rijk. Met uw gedrag ga je op niet veel plaatsen meer welkom zijn op den duur ;)

Waarschijnlijk zal de fout bij ons liggen, net zoals de fout waarschijnlijk bij SeniorenNet zal liggen als ik daar de reakties van de moderator lees...of mss toch eens in eigen boezem kijken?

ultddave
8 October 2009, 18:20
Ik ben hier moderator voor de games sectie trouwens. (Al heb ik geen speciale kleur in mijn naam omdat sommigen dan misschien zouden denken dat ik het doe om "het kleurtje" :D)

Waarom u die post hier nog eens plaatst weet ik niet? ;) Ik had hem normaal gezien niet eens gezien als PeterN het me niet eens gemeld had :D.

Ik kom hier bijna nooit in dit deel van het forum. ;)

Die hele cookie discussie wil ik hier niet nog eens voeren. Maar misschien dat deze quote van wiki wat rust brengt: http://nl.wikipedia.org/wiki/Cookie_(internet)


Hiermee kan op een eenvoudige manier informatie over de internetgebruikers bijgehouden worden. Het nadeel van cookies is echter dat deze informatie ook privé kan zijn. Cookies zijn daardoor omstreden.

Wat hier dan nogmaals aangetoond wordt.

Gelieve deze discussie dan te laten vallen. U zal niet van gedacht veranderen. En ik ook niet. Dus heeft het weinig zin om hierop verder te gaan. :D

Mvg,
Dave

PS: Ik ben niet echt iemand die zich veel aantrekt wat anderen van mij vinden :P. Als ik dat zou doen, zou ik me elke dag slecht voelen ofzo :lol:

De Hulk
8 October 2009, 21:56
Forumleden en helpers moeten onbaatzuchtig zijn en dat zijn jullie zeker niet. Dit blijkt wel uit het overmatig en volstrekt onnodig strooien van bedankjes over en weer.

Ik zou Ultddave toch nog eens willen verzoeken die discussie op het Norton Community forum van a tot z willen lezen. Volgens mij begrijpt hij nog steeds niet het exacte probleem waar het hier om draaide. Ik ben er van overtuigd als dit wel het geval zou zijn hij heel anders zou reageren.

Mag er bij de woning van Ultddave een persoon of inbreker vrij in of uit lopen. Nog afgezien van het feit of de deur wel of niet op slot zit? Heeft hij dan niet het recht of de morele plicht mede t.o.v. andere gezinsleden deze persoon te verwijderen. Mag hem die mogelijkheid onthouden worden. Nou, ik dacht het zeker niet!!!

Je hoeft je van mij niets aan te trekken, maar je moet mij niet lastig vallen en dat deed je op SenNet. Als jij antwoorden op vragen geeft hier op Minatica, dan ga ik het toch niet in mijn hoofd halen om te schrijven dat jouw antwoorden niet juist zijn of ik ga deze toch niet onderuit halen. Zoiets doe je niet en dat is wat jij wel gedaan hebt!


Als iemand niet hoffelijk kan zijn en hier enkel wat kom luteren om discussie uit te lokken en andere leden aan te vallen zijn we hem liever kwijt dan rijk.

Kijk en dat is precies wat Ultddave op SeniorenNet gedaan heeft. Volledig onnodig reageren en een beeld creëren dat er geen probleem is en de oplossing niets voorstelt. En toen heb ik ook gezegd, in dat geval ben ik hem liever kwijt dan rijk. Dus ik ben blij dat PeterN deze mening deelt.

Ultddave kan zijn excuses aanbieden en dan is voor mij de kous af.

carl
8 October 2009, 22:33
Van de discussie in het algemeen ken ik niet echt genoeg maar ik kan wel iets verklaren:


Forumleden en helpers moeten onbaatzuchtig zijn en dat zijn jullie zeker niet. Dit blijkt wel uit het overmatig en volstrekt onnodig strooien van bedankjes over en weer.
Een bedankje kan om verscheidene redenen gegeven worden. U kan iemand effectief bedanken voor die post, maar u kan het ook doen om te wijzen op het feit dat u ermee akkoord gaat, dat u de mening deelt of ook maar dat u het bericht gelezen hebt (dat is een gewoonte bij mods ...) :)
Voorts ga ik me afzijdig houden maar ik denk dat u de comment van PeterN nog eens goed moet herlezen ;)

ultddave
8 October 2009, 23:06
Die quote van PeterN was aan jouw gericht De_Hulk. Niet aan mij. :)

De moderators moeten inderdaad onbaatzuchtig zijn vind ik persoonlijk. Waarschuwingen en dergelijke is allemaal nutteloos in de meeste gevallen. Bannen en gedaan met de zever :D.

Bedankjes worden meestal gegeven als vorm van "Leesbevestiging". Zo weten de admins dat iedereen van de crew belangrijke updates gelezen heeft, ... ;)

g_man
8 October 2009, 23:09
Ultddave kan zijn excuses aanbieden en dan is voor mij de kous af.Dit schrijven bewijst enkel maar hoe jij eigenlijk in mekaar zit... de aarde draait rond de zon, niet rond jou. Er is maar 1 iemand die het nodig vond om cru (en dat is een understatement) uit de hoek te komen en dat ben jij en jij vraagt een excuse?(n) Dream on zou ik zeggen en ga eens bij de doktor langs, ik heb daar zojuist nog een goed mopke over gelezen ergens. :rofl:

compuchrisje
8 October 2009, 23:23
Probleem is hier opgelost door TS zelf.
Het is niet nodig om er andere bij te creëren, vandaar een mooi slotje hierop!