Volledige versie bekijken : flash cookies verwijderen.



baronvonkneukel
4 October 2009, 09:18
Anders dan gewone cookies kunnen supercookies op de pc blijven staan, flash cookies hebben geen vervaldatum!
Hoe te verwijderen;
Google naar, flash player Het deelvenster > klik op de bovenste link (macromedia) > linker menu deelvenster "algemeen opslaginstellingen' > vink 2de selectie vakje uit. > deelvenster 'Opslaginstellingen website'. > Alle sites verwijderen.

Alle super cookies zijn verwijderd en worden niet meer opgeslagen.
Na een week surfen met deze instelling heb ik geen problemen onder vonden van het niet laden of incorrect weergeven van sites.

Mike
7 October 2009, 18:57
Ehm, hier schiet ik even tekort. :shy:
Welk deelvenster? Doe ik deze instellingen via een website?

Alvast bedankt!

J.W.
7 October 2009, 19:29
"flash player het deelvenster" intypen in Google (zonder aanhalingstekens)

Of dit hier: http://www.macromedia.com/support/documentation/nl/flashplayer/help/index.html

ultddave
7 October 2009, 20:36
Die flash cookies kunnen wel soms problemen geven bij sites die flash videos gebruiken. Simpel voorbeeld is southparkstudios. Site waar je gratis southpark videos kan kijken. Als je een video wilt bekijken met de optie ingesteld dat je geen 3rd party flash cookies wilt ontvangen, zal je de video niet kunnen bekijken.

Je krijgt dan zo een klein venstertje te zien waarin staat dat je die optie terug moet inschakelen om de inhoud weer te geven. ;)

Maar het is inderdaad zo, dat het niet veel voorvalt.

@BioHazard; De instellingen van je flashcookies kan je dus zoals aangehaald instellen via internet. Op de site van macromedia. Standaard staan de opties ingeschakeld zoals het aanvaarden van 3rd party flash content.

In die flashcookies wordt informatie opgeslagen zoals het volume dat je gebruikt bij je videos. Bij het herladen van de site wordt die flashcookie dan terug ingeladen. ;)

Sommige sites gebruiken die flashcookies ook voor minder leuke doeleinden, bijvoorbeeld voor je zoekopdrachten in te storen. Zodat ze reclame kunnen tonen aan de hand van die opdrachten.

Ik was bezig aan een tutorial hierover. Zoals je kan zien is het nog niet af :P. http://www.errorplanet.com/forum/viewtopic.php?f=11&t=41#p48

Het belangrijkste ontbreekt nog. ^_^

Mvg,
Dave

Mike
11 October 2009, 17:43
Got it! Snap het nu :)

De 2e checkbox moet uit, maar hoe zit het dan met de schuifbalk daarboven? Die zou instellen hoeveel ruimte een unieke website op je computer mag gebruiken om cookies op te slaan. Bij mij staat het op 100 kb.

Ik heb op verschillende plaatsen gelezen dat flash cookies enkele MB's groot zouden kunnen worden, maar bovengenoemde schuifbalk zou dat toch verhinderen?

En dan even mijn complimenten voor ultddave: Je maakt erg overzichtelijke Tuts! :good: