Volledige versie bekijken : Mail probleem



ybr
5 October 2009, 19:58
Op mijn werk worden er mails verstuurd naar thuisadressen. Meestal worden de thuisadressen alleen bij bcc ingevuld en niks bij "aan". Bij sommige mails zit er dan ook nog eens een bijlage, meestal een word document of een pdf file. Resultaat, de mensen die werken met vista zien de bijlage niet. De bijlage komt in de mail zelf met rare tekens. Degene die met windows xp werken hebben daar geen last van. Ikzelf werk ook met vista en heb daar problemen mee. Voorlopig is het nu opgelost door 1 mail adres bij "aan" in te vullen en dan kan iedereen de mail en bijlage lezen. Zowel op het werk als thuis gebruiken we office 2003 met outlook.
Weet iemand aan wat dit kan liggen ? Ze zouden graag de mails weer gelijk vroeger, alles in bcc, willen verzenden.

Alvast bedankt.

carl
5 October 2009, 20:04
Waarom wil je alles in blind carbon copy verzenden als ik vragen mag ? Indien privacy een issue is verstuur hem dan naar jezelf (aan: uw_eigen_adres@blabla.be) en de adressen van de bestemmelingen in BCC. BCC is een kopie van de mail versturen zonder dat andere ontvangers weten waar die naartoe is (maar dat wist u waarschijnlijk al) en het aan: veld is de ontvanger. Wanneer u daar het eigen e-mail adres op invult is er geen sprake van privacy issues (daar de ontvangers toch zien van wie het komt) en kunt u BCC blijven verzenden.

ybr
5 October 2009, 20:06
Ze willen alles in bcc versturen om de thuisadressen niet bekend te maken. Maar waarom kan iemand met xp wel alles lezen en bij vista niet ?

carl
5 October 2009, 20:11
Gebruikt u op die vista pc's eveneens outlook 2003 of de standaard ingebouwde windows mail ? Dat zou eventueel kunnen verklaren waarom het daar wel gebeurt.
Anders kan u even een voorbeeld ervan plaatsen ? (mits er in het bestand of de mail geen vetrouwelijke informatie staat uiteraard)
Een ander gokje zou zijn dat er op die vista pc's een strengere controle is van de mail waardoor hij bij het ontbreken van een bestemmelings adres een foutmelding tegenkomt en het bericht niet verder gaat analyseren/decoderen/... (maar daar twijfel ik eigenlijk aan).

ybr
5 October 2009, 20:16
Op het werk wordt gebruik gemaakt van outlook 2003. Thuis gebruik ik die ook.
Dit is een voorbeeld van wat ik krijg :

--_000_F019A054EB0F1245860B99E35F64AB4149D977DB63SLW BEEX101rsr_--
--_004_F019A054EB0F1245860B99E35F64AB4149D977DB63SLW BEEX101rsr_
Content-Type: application/pdf;
name="NOC 09152009_presentatie reorganisatie F4F.pdf"
Content-Description: NOC 09152009_presentatie reorganisatie F4F.pdf
Content-Disposition: attachment;
filename="NOC 09152009_presentatie reorganisatie F4F.pdf"; size=2088086;
creation-date="Wed, 16 Sep 2009 09:39:10 GMT";
modification-date="Wed, 16 Sep 2009 09:39:11 GMT"
Content-Transfer-Encoding: base64
JVBERi0xLjQKJRamipIKNCAwIG9iago8PC9UeXBlL1hPYmplY3 QKL1N1YnR5cGUvSW1hZ2UKL1dp
ZHRoIDE2NTYKL0hlaWdodCAyMzM5Ci9CaXRzUGVyQ29tcG9uZW 50IDEKL0NvbG9yU3BhY2UvRGV2
aWNlR3JheQovRmlsdGVyIC9DQ0lUVEZheERlY29kZQovRGVjb2 RlUGFybXMgPDwvQ29sdW1ucyAx
NjU2IC9Sb3dzIDIzMzk+PgovTGVuZ3RoIDM4NTQwMgo+PgpzdH JlYW0KABTSyACmlkAFNLIAKaWQ
AU0sgAppZABTSyACmlkAFNLIAKaWQAU0sgAppZABTSyACmlkAF NLIAKaWQAU0sgAppZABTSyACml
kAFNLIAKaWQAU0sgAguOh0Ok04AIKoEH0ytgAggSIfTKyACCY5 0kysAAgnaRJklABLfNGmSUAEt+
zyZClgAJbzR9Mgq4AEt/qSZBPAAS3nnkyWrgAS3nH0yWrgAS3nH0yW+AAlruI0yWrgAS1j nokyqA
AhdVJks8AB3GmS3wAHcSZLFwAK28kyWeAArHfmmSzwAElx2Os0 yWrAASR3RJks8ABVX1GmS1YACq
85MqSwAFUzyZC1gAKpnjYYmwk8ABU0HG1c2EiwAFSiJMhSwAFT yJMgvgAKlhyZClgAKlerkyFLAA
VKmokyFLAAVPmokyFLAAVO7jTIWsABU71GmQrwAFUuTyZC1gAK q3Q6eTIWsABVccn0ypLAAVNDgi
ZUuwAVJ5jyZU1gAIW5ofTKmsABCnRplTWAAhWRJlTWAAhWQ0yp LAAQWIaZUlgAIVhyZC/AAQWQnk
yFrAAQrPvJkK8ABCs/GmQtYACFU+9MhawAELvo0yFrAAQu+eTIX2ACpNziTIWsABU4c7 kyFrAAVU
s0ypLAAVlZJlSWAAlvVJlSWAAgiq0yprAATKTKmsABLRnkypeA AlTHQ+PfplUWAAifhDjyTKosAB
EmOh099emVTwAESf84dplVWAAiT7OSZVfAARK9BtMkiwAET+w2 mSRYACJ92smSRYACKlVJkk7ABW
mmSRYACtNMkiwAFaaZJFgAK0h9MkiwAFaaZVTcAFbkySLAAU0p rAAU0peAAppTWAAppTWAAppS8A
BTSmsABqSaElgANSTQksABqRCHQ4g6HQ6HQ6mhw6ZKewARpDod Yh0Oh0Oh2PjsdDqEPJkoWAAjaH
Q4QcMxMlCwAEFzpMrCwAFNKVYAKaU1gAKaU1gAKaU1gAKaU+wA QVDjTKUsABKJ0OMdDpMrSwAEWn
T3GmVhYACKIdRDv2mSXsAET78fyZJFgAIks/PGmVVYACJLv3zTKosABG19P9plTWAAiS/opyZUvA
ARtT07ZxtNOpYACN80MkypLAARLmk7TIWsABEuenkyFrAARR3p 5MhXgAItjsRNsyXIdcnQ7dDod7
1WAAi5CJmk0qIurQ6HQ6hDo6HTqEPDodDgeGo8OxzdDodOY4Uc OOhwPBkHnTqE6HTrZWY4ZALO9F
gAJUgfJYDQzgeOh0OxwPMcC44MDhx0Oh4djodDoducIfHQ86HQ 8OB4IOGUPDw6HV46hOnRKppUbq
FaHQ6dDp0Oh8dDq06HQ6dDodWoIcxzHQ86HQ5jhBwJBwzN6eAA mZyJRjjHmUbW0puh0PD7mOh0Oh

Pas op, dit is maar een klein stukje.
Dit was een mail met als bijlage een pdf file.
Stuur je diezelfde mail met bijlage erin, maar dan 1 adres bij "aan" dan zie je de bijlage.

PeterN
5 October 2009, 20:41
Dit is een fout die enkel voorkomt bij de combinatie outlook 2003 en vista. Het is idd door het leeg laten van het 'aan' veld dat deze problemen opduiken.
Microsoft heeft in april 2008 daar al een hotfix voor gepost.
Wel in het engels, maar dat zal wel geen probleem zijn ;)
http://support.microsoft.com/kb/951982

zariash
5 October 2009, 20:42
was net iets te laat .
grtjs

ybr
7 October 2009, 18:31
Dit is een fout die enkel voorkomt bij de combinatie outlook 2003 en vista. Het is idd door het leeg laten van het 'aan' veld dat deze problemen opduiken.
Microsoft heeft in april 2008 daar al een hotfix voor gepost.
Wel in het engels, maar dat zal wel geen probleem zijn ;)
http://support.microsoft.com/kb/951982

Ik heb deze hotfix gedownload maar kan deze niet installeren.

PeterN
7 October 2009, 21:43
Krijg je een foutmelding of wat gaat juist niet?

Het kan zijn daar je deze op vista uitvoert dat de beveiliging van vista reclameert.
Best kan je de .exe downen en dan rechtsklikken op de .exe en kiezen voor 'als administrator uitvoeren' zodat er geen toegangswijgering is als hij bestanden wil veranderen.

ybr
8 October 2009, 18:57
Volgende tekst krijg ik in een kadertje :

De upgradepatch kan niet door Windows Installer worden geïnstalleerd, omdat bij te werken programma ontbreekt, of omdat de upgradepatch niet geschikt is voor deze versie van het programma dat u wilt bijwerken op de computer staat en of u over de juiste upgradepatch beschikt.

carl
8 October 2009, 20:17
APPLIES TO
Microsoft Office Outlook 2003
Bent u zeker dat u deze versie (gebundeld bij office) gebruikt en niet de standaard ingebouwde versie ?

ybr
8 October 2009, 20:19
Ik gebruik microsoft office outlook 2003.

PeterN
8 October 2009, 21:31
Ik heb het net hier ook eens geprobeerd en krijg natuurlijk dezelfde melding daar ik geen office outlook 2003 heb.
De patch gaat normaal in de installer kijken waar office is geïnstalleerd en dan de bestanden op de juiste plaats uitpakken en zorgen dat dit bij wordt gehouden zodat terug zetten of volgende patches weten wat de stand is van je huidige office.

Geen idee waarom de hotfix niet wil runnen bij jou. Enigste wat ik mij kan inbeelden is dat de vista het beveiligd. Maar daarom had ik al gezegd van rechts te klikken op de outlook.msp en daar uitvoeren als administrator' te doen.
Een andere mogelijkheid is :
- Plaats het outlook.msp direct onder c drive
-Ga naar start en typ onderaan bij 'zoekopdracht starten' 'cmd' in . In je start bovenaan zie je dan de zwarte commandbox staan. Rechtsklik deze en kiezen 'uitvoeren als administrator'.
- typ nu aan de promp in 'msiexec /p c:outlook.msp

Mss dat het zo lukt.

Een andere meest normale oplossing is dat je gewoon via updates uw office laat bijwerken tot de laatste stand...

ybr
10 October 2009, 19:45
Ik heb het net hier ook eens geprobeerd en krijg natuurlijk dezelfde melding daar ik geen office outlook 2003 heb.
De patch gaat normaal in de installer kijken waar office is geïnstalleerd en dan de bestanden op de juiste plaats uitpakken en zorgen dat dit bij wordt gehouden zodat terug zetten of volgende patches weten wat de stand is van je huidige office.

Geen idee waarom de hotfix niet wil runnen bij jou. Enigste wat ik mij kan inbeelden is dat de vista het beveiligd. Maar daarom had ik al gezegd van rechts te klikken op de outlook.msp en daar uitvoeren als administrator' te doen.
Een andere mogelijkheid is :
- Plaats het outlook.msp direct onder c drive
-Ga naar start en typ onderaan bij 'zoekopdracht starten' 'cmd' in . In je start bovenaan zie je dan de zwarte commandbox staan. Rechtsklik deze en kiezen 'uitvoeren als administrator'.
- typ nu aan de promp in 'msiexec /p c:outlook.msp

Mss dat het zo lukt.

Een andere meest normale oplossing is dat je gewoon via updates uw office laat bijwerken tot de laatste stand...

Lukt ook niet om zo te installeren.
En via updates van office heb ik nog niet geprobeerd.