Volledige versie bekijken : Problemen na M$oft updates



papypc
7 October 2009, 13:13
Dag allemaal.
Was afwezig tijdens de maand september en heb dus pas de M$ updates van sept. toegepast (zie bijlagen).
KB949810 vroeg mij mijn Office produkten (Word, Excel en Powerpoint) te activeren, wat ik deed.
Heb nog een controle gedaan op correcte validatie door het een 2de maal uit te voeren en dan kreeg ik wel als antwoord : "This product has already been activated", dus voor mij blijkt alles OK.
NU, telkens ik Word, Excel of Powerpoint open, krijg ik een venstertje welke mij vraagt "online" te gaan:wall:
Ik ga bewust online wanneer het nodig is, maar verder werk ik altijd offline.
Heb niets kunnen vinden op de M$oft sites om dit op te lossen.
Kan iemand mij helpen a.u.b., 'k wil niet onmiddellijk naar mijn Valium grijpen !

papypc
7 October 2009, 15:59
Was dit nog vergeten :
sinds de updates staat er een nieuwe geplande taak : OGALOGON.JOB met als process OGAEXEC.EXE, en waarvan de schedule "at logon" is.
Heb dit nu op "weekly on monday" gezet, maar dit verandert niets aan de zaak:wtf:

compuchrisje
7 October 2009, 23:29
Waarvoor was die tweede controle nodig? Je zou dus twee keer die registratie hebben uitgevoerd? Mss is dat wel de oorzaak. Nu vraagt je office idd telkens om het Office Genuine Registration Tool op te halen. Laat het eens 'binnenkomen' en zijn werk doen. Mogelijk ben je dan van de meldingen verlost.

Edit: (dit komt van de MS Community)


1. Click "Start"-> "Control Panel"-> Double-click Scheduled Tasks

2. Right click OGALogon.job and delete it.

3. Restart the computer

papypc
11 October 2009, 12:51
Dank u Cctje.
Had wat teveel optionele spullen gedownload van M$oft.
Heb een system restore gedaan en de nodige updates uitgevoerd, en nu is alles OK.
Wat mij betreft mag er een slotje op.