Volledige versie bekijken : pps comprimeren in 2003



renaat
7 October 2009, 17:22
Hey iedereen ,

Ik ben een pps aan het maken in office 2003 maar hij is veel te groot (9.17 mb), nu heb ik gehoord dat men dat kan comprimeren maar ik weet niet hoe ik dat moet doen.

Indien iemand mij een verstaanbare uitleg kon geven dan zou ik daar heel dankbaar om zijn.

Groetjes Renaat:frown:

alfons
7 October 2009, 17:56
Comprimeren hept je niet alleen op laden en de url doorsturen of je hebt er muziek mp3 opgezet en dat maakt het zwaar dat moet wav zijn.

compuchrisje
7 October 2009, 23:10
Kijk even onder het menu Lessen, daar vind je ook Powerpoint tussen en ja, ook voor 2003 hoor!
Les 5 (http://www.minatica.be/showthread.php?t=43918) gaat over multimedia (dat wat waarschijnlijk je voorstelling zo groot maakt). Verder kan je ook in je afbeeldingen de denkbeeldige schaar zetten.
Klik op zo'n afbeelding met rechtermuisknop en en kies in het snelmenu voor 'Afbeelding opmaken'.
Linksonder zie je de knop Comprimeren, ook daar op klikken en in het nieuwe schermpje een vinkje zetten voor: Alle afbeeldingen in het document.
Er net onder de eerste optie kiezen (met 96 dpi) kom je op een monitor nog prima uit de kleuren.
Nog 2 vinkjes bij de regels eronder (comprimeren en bijsnijden). Hier worden geen stukken uit je foto's gesneden, wel de overtollige randjes eraf gehaald die buiten het scherm vallen.
In les 5 kan je zien hoe je een geluidsbestand kleiner maakt, dit lesje is zelf een pps, mét geluidsopname, muziek én een filmpje en weegt ongeveer 3 Mb

renaat
8 October 2009, 17:28
Hallo ,hartelijk dank aan Chrisje en Alfons voor de interesante uitleg.
Groetjes Renaat:cool: