Volledige versie bekijken : thuisnetwerk



k.vynck
7 October 2009, 20:05
Ik heb thuis een thuisnetwerkje met 2 pc's, verbonden via een wifi. Opbeide PC heb ik 2 gebruikers, die beide op de gedeelde documenten kunnen. Van de Pc beneden kan ik op de gedeelde documenten van de pc boven, maar als ik boven op de gedeelde documenten beneden probeer te raken krijg ik de melding dat ik niet bevoegd ben. Iemand enig idee om dit op te lossen?

azziplekkus
7 October 2009, 20:48
Op de ene pc vista en op de andere pc XP toevallig?

PeterN
7 October 2009, 23:34
Bedrijfsysteem even opgeven. Werk je met een draadloze router er tussen?

Meestal zijn het firewalls die eten in het roet gooien. Zorg dat je eventueel even de internet verbinding die komt van je modem uittrekt als je met een router werkt. Zo kan je geen kwaad.
Zet dan alle firewalls eens uit, diegene die in wondows zitten als andere die je geïnstalleerd hebt. Denk eraan dat in sommige anti-virus suites ook soms firewalls zitten.
Test zo eens en kijk als het werkt. Dan weten we al dat we in die richting moeten zoeken. Vergeet na het testen niet alles weer op te zetten om beveiligd te zijn;)

k.vynck
10 October 2009, 21:05
nee, op beide PC's XP

k.vynck
10 October 2009, 21:08
ok, zal ik eens proberen, hoewel ik niet goed weet hoe ik een de firewals die in windows zitten uitzet, laat staan de andere, maar ik bekijk het wel even, en zal het wel vinden. In ieder geval bedankt voor het advies.