Volledige versie bekijken : Laptop Of Pc



Ronnie
8 October 2009, 11:14
ik weet niet als ik dit in het goede topic plaats, als het niet zo verplaats hem dan maar:D



hallo,

ik zit in een dubio: koop ik een laptop, een nieuwe pc of helemaal niks:P
ik heb nu een zeer oude pc (een windows 2000 waar ik wel een paar extra geheugenkaart in heb gezet en nu draait XP erop ) hij doet het verder nog prima, maar je wilt toch wel eens een keer wat nieuws na wat aantal jaren. ik ben nog 18 dus je wilt wel een keer wat nieuwere games spelen en niet altijd die van 2 jaar terug en ik wil een pc of laptop die weer een aantal jaartjes vooruit kan.
ik studeer in groningen daarom leek het mij handig om voor een laptop te kiezen nadeel is wel dat dit wat duurder is dan een pc...
mijn budget is +- 800 eurie.
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om te beslissen wat ik moet doen:P
en als het even kan met voorbeelden welke laptops en pc's er zijn.

Bij Voorbaat Dank;)

alfons
8 October 2009, 15:34
Er zijn al goed kopere en als als je kan betalen waarom niet.maar hou je pc.

welsey1983
8 October 2009, 17:03
ik ga voor een vaste pc,goedkoper om uit te breiden en makkelijker.

carl
8 October 2009, 20:06
Je moet zeker rekening houden met wat je budget toelaat, je kan eventueel een game pc en een budget laptop/netbook kopen, of een high end laptop (eigenlijk af te raden). Vervolgens moet je je afvragen wat je erop zal gaan doen. Ga je enkel office gebruiken met af en toe een game (en welke games zijn dat dan zoal ?) of ook zwaardere programmas als photoshop, editing suites, tekenprogrammas, ... ? (evt je richting vermelden kan een goede indicator zijn)

Ronnie
8 October 2009, 20:16
nee ik doe geen grafische opleiding en daarom valt mij voor eigenlijk de mac al af
ik doe geen grafisch zware games als ik enkel games zoals FIFA en Football manager kan doen ben ik al blij
ik ben er nu eigenlijk al wel over uit dat het een laptop wordt maar nu nog even kijken welke..
en dan hou ik mijn pc gwn voor de muziek, printen etc..

Ronnie
9 October 2009, 19:58
excuses voor de dubbelpost: ik heb 3 laptops op het oog maar ik ben er nog niet uit.
optie 1: http://tweakers.net/pricewatch/239261/acer-aspire-7738g-644g32mn.html#tab:prices

optie 2: http://tweakers.net/pricewatch/225234/acer-aspire-7730g-584g32mn.html

optie 3: <style> .ExternalClass .ecxhmmessage P {padding:0px;} .ExternalClass body.ecxhmmessage {font-size:10pt;font-family:Verdana;} </style> http://www.obcs.nl/go.php?utm_source=tweakers&ref=tweakers&price=686.69&search=LX.PCC0X.448&art=Acer%20LX.PCC0X.448

nu is laptop 2 de nieuwere versie van optie 1 maar wel aardig wat duurder
kan iemand mij helpen(a).???

Sarana
10 October 2009, 17:01
Houd er ook rekening mee dat een laptop veel sneller te warm wordt dan een pc.
Het is nu niet voor het één of ander maar over Acer Aspire wordt al eens geklaagd dat die na een half uur gamen al te warm wordt en dan ook nog eens heel sloom begint te werken of zelfs volledig uitvalt.

carl
10 October 2009, 20:06
Optie 2 is op zowat elk aspect inferieur aan optie 1; cpu, ram, grafische kaart.
Voor de rest geen slechte keuzes, al dat je goed moet nadenken over de grootte. 17 inch is lomp, zwaar en naargenoeg altijd een slechte batterijduur. Tel daarbij op dat acer niet meteen de beste reputatie heeft qua kwaliteit en service ...

Ronnie
11 October 2009, 11:59
jah ik zie het verschil ook niet tussen optie 1 en optie 2 maar een vriend van mij beveelde mij die aan.. ik heb al aan hem gevraagd waarom, maar hij reageert niet
maar hoe zit het met optie 3 op het eerste oog lijkt bijna alles hetzelfde alleen prijs ligt stuk lager

Michiel_
11 October 2009, 20:09
Tel daarbij op dat acer niet meteen de beste reputatie heeft qua kwaliteit en service ...

daar ben ik niet met je eens, Acer heeft een zeer goede service... als bijvoorbeeld de cover van je pc gebroken is en je pc zit nog in de garantie bijvoorbeeld, dan zullen ze echt niet gaan zeuren dat het je eigen fout is, maar gewoon de cover vervangen.

en dan spreek ik niet over 1 vooval...:cool:

carl
11 October 2009, 20:10
In optie 3 is de bovenste laptop identiek aan die in optie 1, afgezien van het feit dat er bij 3 een betere cpu in blijkt te zitten ;)
Mocht je het verkeerd geinterpreteerd hebben: 1 is beter dan 2 :)

Ronnie
12 October 2009, 19:14
ik kies voor optie :3 maar is die site een beetje betrouwbaar of bevelen jullie mij andere goede sites aan, ik vind het nogal een behorlijk bedrag om over te maken via internet. daarom wou ik eerst even wat inforrmatie opdoen :P

http://www.obcs.nl/go.php?utm_source=tweakers&ref=tweakers&price=686.69&search=LX.PCC0X.448&art=Acer%20LX.PCC0X.448