Volledige versie bekijken : Laptop start niet meer op



reddevel
13 October 2009, 23:49
ik heb een laptop gekregen van het merk Medion type MD 96290 met als besturingssysteem Vista Home Premium na enkele malen vast lopen is het nu volledig gedaan met de laptop. Ik heb al geprobeerd op te starten met de recovery dvd en een oreginele dvd van Vista Home Premium 32 bit maar niets doet hem opstarten, hij laad de files laat ie onderaan in het scherm zien dan krijg ik het opstart scherm met het groene gestreepte blokje dat van links naar rechts loopt en dan is het afgelopen en krijg ik een zwart scherm. Kan iemand mij vertellen wat hier aan de hand is want het is maar gekregen maar zou deze toch graag werkende krijgen.

yanish1005
14 October 2009, 07:34
heb je al geprobeerd in veilige modus?

reddevel
14 October 2009, 09:12
ik ben wel nieuw in de laptop gedoe maar als dit hier ook gebeurd door op F8 te drukken dan lukt het niet. Als ik opstart vanaf een recovery-, installatie- of een eigen hersteldvd dan krijg ik het zwarte opstart scherm met het groene blokje dat van links naar rechts gaat en dan is het afgelopen en als ik een normale opstart wil doen dan krijg ik een zwart scherm met boven links in de hoek een knipperend streepje en na een tijdje de melding; "Error loading operating system".

Dopey
14 October 2009, 11:52
Misschien eens een geheugentest uitvoeren? Blijkbaar loopt er iets fout op het moment dat de opstartbestanden in het geheugen geladen worden.

reddevel
14 October 2009, 13:33
Misschien eens een geheugentest uitvoeren? Blijkbaar loopt er iets fout op het moment dat de opstartbestanden in het geheugen geladen worden.

hoe moet ik een geheugentest uitvoeren als ik de laptop niet krijg opgestart of een commando kan ingeven, ik heb wel in de bios gezien dat ie 2048 MB erkent.

reddevel
14 October 2009, 14:38
hoe moet ik een geheugentest uitvoeren als ik de laptop niet krijg opgestart of een commando kan ingeven, ik heb wel in de bios gezien dat ie 2048 MB erkent.

deze vraag mag je laten vallen is nu getest met het progje memtest86 3.5 en alles bleek in orde.

reddevel
16 October 2009, 09:59
heb Hiren'sBoot CD v10.0 afgehaald, gebrand en in de laptop gestoken en opgestart, momenteel is HDD Regenerator v1.71 aan het draaien is momenteel 1.5 uur bezig en heeft al 360 clusters gereparreerd heeft momenteel 19% achter de rug. Dus nu maar rustig afwachten wat het eind resultaat is.

Fakke_Berto
16 October 2009, 10:48
Ik heb dit ook al eens meegemaakt met mijn desktop. De enige manier waarop ik het toen opgelost kreeg was de harde schijf eruit halen en als slave in een ander systeem hangen. Bij het opstarten zag die pc dat er iets loos was en heeft die schijf met chkdsk automatisch gerepareerd. Probleem opgelost. Spijtig dat het bij jou een laptop is. Die schijf kun je niet zomaar in een andere pc bijhangen zonder verloopstukken.

reddevel
16 October 2009, 11:25
dat is nu inderdaad het spijtige maar hopelijk krijgt ie zo de klus ook geklaard en moest ie inderdaad terug opstarten dan weet ik toch zekers dat dit probleem werd veroorzaakt door de HD en kan deze vervangen worden. Maar antwoord zal nog een tijdje achterwege blijven denk ik want is momenteel 22% ver en al 3 uur bezig dus als je een beetje kan rekenen...

reddevel
17 October 2009, 00:25
na 12 uur draaien had hij 17% en over de 3000 cellen gerepareerd schijf werd behoorlijk warm en heb daarom maar besloten om te stoppen (althans voorlopig). Daarna geprobeerd terug op te starten en kreeg in het begin wel de melding dat ie geen besturingssysteem vond maar met de recovery dvd erin vroeg ie wel om opnieuw te installeren maar daar bleef ie dan hangen. Ik geloof wel dat ik hier uit kan opmaken dat het wel degelijk ligt aan de HD of ben ik hier verkeerd???

Ps; in het vorig bericht had ik opgegeven dat ie al 22% had gecontroleerd maar dit moest 0,22% zijn.

reddevel
17 October 2009, 09:12
ik weet niet of het verschil maakt maar het waren geen clusters maar sectoren of dit het zelfde???

ultddave
17 October 2009, 12:29
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Disk-structure2.svg (http://en.wikipedia.org/wiki/File:Disk-structure2.svg)

(A) Track (rood)
(B) Geometrical sector (blauw)
(C) Track sector (paars)
(D) Cluster (groen)

Een cluster is dus een klein deel van de schijf. Een Geometrical sector is een groot deel van je schijf. En een track is een circel van gegevens.

Een track sector is dus het deel van de track dat in een sector ligt. De afbeelding maakt dat wel duidelijk.

Info; http://en.wikipedia.org/wiki/Disk_sector

Greetz,
Dave

reddevel
18 October 2009, 08:54
Thanks ultddave voor deze uitleg dan ben ik weer wat informatie rijker. (y) En wat het probleem betreft schijf was dus inderdaad naar de vaantjes ik heb een nieuwe stoken en opnieuw geinstalleerd en dit alles liep vlekkeloos. Allemaal bedankt voor jullie bijstand.