Volledige versie bekijken : 2pc' verbinden



TomMs
15 October 2009, 18:07
Hallo,
Ik weet niet of ik in het juiste forum zit maar ik denk het wel??
Ik wil nl mijn oude pc (waarvan de videokaart een kortsluiting heeft gemaakt op het moederbord zodat ik er geen beeld meer van krijg)aansluiten op een andere zodat ik eventueel al mijn data kan afhalen en zo op de nieuwe hergebruiken. Is hier een mogelijkheid voor of lukt dit niet zonder dat ik beeld heb op de kapotte pc?
Alvast bedankt

yanish1005
15 October 2009, 22:14
je kunt de hdd uithalen of een nieuwe videokaart steken

PeterN
15 October 2009, 23:03
Makkelijkste is idd gewoon uw hd eruit halen en bij hangen aan je andere pc of eventueel even inbouwen in een externe behuizing.

TomMs
15 October 2009, 23:27
Ja dit had ik ook al gedacht maar ik denkt dat die behuizingen niet meer bestaan voor een ide schijf of zou ik me vergissen?
En de nieuwe pc mag ik nog niet openen om ze op die manier er bij te steken kwestie van de garantie hé.

TomMs
15 October 2009, 23:30
je kunt de hdd uithalen of een nieuwe videokaart steken
Dit heb ik al geprobeerd met 2 verschillende nieuwe videokaarten en helaas het lukt niet meer, daarom ook dat ik denk dat het moederbord zal stuk zijn he(y)

MADtm
16 October 2009, 00:03
Dit heb ik al geprobeerd met 2 verschillende nieuwe videokaarten en helaas het lukt niet meer, daarom ook dat ik denk dat het moederbord zal stuk zijn he(y)
Dat zou inderdaad goed kunnen..:damn:
als je de garantie niet wil tarten :evil: het volgende
een extern IDE Behuizng is nog wel te koop kijk hier (http://shopping.kelkoo.nl/ssc-100324223-xcraft-ide-behuizing.html) maar bijvoorbeeld echter goed zoeken ;) daar kun je je oude HD in hangen en aansluiten(via usb) op de nieuwe pc en voila rippen naar die nieuwe pc.

anders zou ik voorstellen de oude Hd mee te nemen samen met de nieuwe pc naar de winkel waar je deze gekocht hebt om de schijf er daar in te laten zetten.
succes:good:

compuchrisje
16 October 2009, 00:18
Behuizing voor IDE schijven bestaan nog wel hoor, ze zijn alleen wat duurder. Zelf ondervonden dit jaar.

PeterN
16 October 2009, 00:43
Er zijn quickport oplossingen te koop voor weinig geld en je vindt ze gemakkelijk in verschillende vormen en merken.
Dit zijn kleine apparaatjes die je kan gebruiken om een verscheidenheid aan hd's effe aan te koppelen. De koppeling naar je pc is meestal usb. Aan de andere kant heb je dan de mogelijkheid om zowel sata als ide schijven aan te koppelen en dit in verschillende formaten. Het zijn dus niet echt permanente externe behuizingen en zijn vrij goedkoop.

Een vb van zoiets bij een winkel waar ik al eens online bestel of ga halen (ik woon dicht tegen de grens) is dit (http://www.computer-cash-carry.de/ccc/index.php?expand=100&showcategorie=108&catname=&menu=11&artid=7925622&list=ben)
Maar je vindt het overal wel als je effe googled ;)

TomMs
16 October 2009, 23:23
Allemaal bedankt, de oplossing zal inderdaad zijn dat ik zo een toestel zal halen zoals de "quickport" heb dit even na-gegoogled en dat ziet het meest interessantste uit kan ik nadien ook nog gebruiken met eventuele andere schijven of kaartjes.
Ik wens dus iedereen die reageerde dan ook zo te bedanken en hier kan een slotje op.
Grtz TomMs