Volledige versie bekijken : Windows Live Mail



M.Braam
15 October 2009, 19:24
Hallo,

Ik heb gezocht en gezocht en getest maar ik kom er niet meer uit.
Momenteel heb ik Outlook 2007 op mijn Vista pc maar ik wil overstappen naar Windows Live Mail.

Nu start ik Windows Live Mail op en zeg ik importeren en dan krijg ik 3 opties:
Microsoft Outlook Express 6
Windows Live Mail
Windows Mail

Maar ik mis Microsoft Outlook (2007) en wat ik ook probeer ik krijg mijn mail niet over gezet, ik heb net nog een update gedraaid voor Windows Live Mail maar ook dit helpt niet.

Wie kan mij helpen???
Alvast enorm bedankt en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Mike
15 October 2009, 20:08
Allereerst vraag ik me af waarom je überhaupt naar WLM wilt? Outlook is een veel geavanceerder programma, waar veel meer mee kan dan met WLM en toch makkelijk in gebruik.

Ik heb mijn eigen WLM eens doorgekeken en vind zo één-twee-drie niet een importeren functie.
Wat ik zelf zou doen, is Outlook voorlopig geïnstalleerd laten, maar overstappen op WLM. Mocht er dan oude mail zijn die je terug wilt lezen, kun je altijd Outlook nog even starten.

M.Braam
15 October 2009, 20:11
De reden is even niet van toepassing ;)
En waarom ook niet maar bedankt voor je gulp tot zover.

Mike
15 October 2009, 20:21
De reden is even niet van toepassing ;)
En waarom ook niet maar bedankt voor je gulp tot zover.

Ik bied altijd graag mijn hulp aan. :lol:
Denk je dat de oplossing die ik je gaf (om geleidelijk aan over te stappen op WLM) goed is voor jou?

M.Braam
15 October 2009, 20:22
Lol gulp moet hulp zijn :p

Nee ik kan en wil niet geleidelijk aan over stappen wil meteen helemaal overstappen.

Dopey
15 October 2009, 20:43
Het probleem is, denk ik, dat WLM totaal ander soort bestanden gebruikt om contacten en mails op te slaan dan Outlook. Je kan je live en hotmail accounts wel integreren in Outlook dmv Outlook Connector, deze kan downloaden van de MS website. Want ook vanuit Outlook kan je niet rechtstreeks importeren vanuit WLM, daar heb je dus de Outlook Connector voor nodig.

Mike
15 October 2009, 20:43
Internet nog eens nageplozen, er is nergens iets te vinden om van Outlook naar WLM te gaan.
Het lijkt me ook niet mogelijk om vanuit Outlook te importeren.

Wat wél mogelijk is, is om vanuit Windows Mail te importeren. En laat Windows Mail nou wel eens de mogelijkheid bezitten om vanuit Outlook te importeren. Dus moet je het in twee stapjes doen.

Succes!

PeterN
15 October 2009, 22:39
Klopt wat BioHazard zegt. Je moet importeren vanuit het programma Windows Mail.
Wat wel belangrijk is, is dat je op de pc dus beide programma's moet hebben staan, zowel microsoft mail als microsoft outlook, anders gaat het niet.
In Microsoft mail ga je naar bestand, importeren, berichten en dan krijg je een lijstje waar je Microsoft outlook uit kiest. Maar belangrijk is dus dat outlook op die pc staat.