Volledige versie bekijken : Installatie probleem



jack
18 October 2009, 01:06
Wanneer ik de software van Orcad geinstalleerd heb kan ik het program niet openen.Ik krijg de melding " unable to initialize Sentinel superpro hardware lock " hoe kan ik dit oplossen?
graag bedankt
jack

PeterN
18 October 2009, 01:16
Orcad is een betalende software met een hardware sleutel (Sentinel) Je moet dus die bijgeleverde hardware key (in mijn tijd was dat nog op de printerpoort) aansluiten.

jack
18 October 2009, 13:31
die bij geleverde hardware key waarvan sprake, staat die in de geinstalleerde directory van Orcad

PeterN
18 October 2009, 23:26
Neen, dat is een stukje hardware, een platic doosje dat je op de printerpoort van je pc moet aansluiten.
Een hardware key wordt gebruikt om illegale kopieën tegen te gaan en de software te beveiligen tegen piraterij. De software kan makkelijk gekopieerd worden maar gaat bij iedere functie die je uitvoert een adres sturen naar die hardware key. Deze bevat een algoritme om het echte adres te berekenen. Daarna zal de hardware key het juiste adres terug sturen. Dus zonder die hardware key kan je het programma niet gebruiken.

Nu van orcad, toch de oudere versies, weet ik dat ze de hardware key gekraakt hebben en een simulatie programma deze key simuleerd. Zo zijn er toch illegale kopies die de ronde doen. Hoe ze werken weet ik niet en is ook verboden hier op de site. Aan illegaliteit doen we niet mee;)

jack
19 October 2009, 02:49
Bedankt voor de toelichting
jack