Volledige versie bekijken : email met pdf



dewoef
18 October 2009, 01:53
wat raad aub
werkt met vista
een vriend kan zijn pdf bestanden niet openen in outlook express en je kan er niets aanklikken om , openen met (adobe reader) te gaan halen heeft adobe op pc staan
hoe kan ik die adobe activeren bij outlook express???
groetjes

yanish1005
18 October 2009, 01:59
probeer eerst eens die bijlage te downloaden op de pc. open ze daarna met adobe.

dewoef
18 October 2009, 03:26
als ik het pdf opsla in mijn doc daarna open ik adobe , haal het pdf bestand op, in adobe kan ik het pdf openen
maar het kan toch eenvoudiger nu moet een ganse omweg doen
in outlook express klik je normaal op het pdf bestand en dan moet dat open gaan het ligt enkel aan de instellingen maar krijg het niet goed
al bedankt voor de reaktie

Fakke_Berto
18 October 2009, 08:19
Als het opgeslagen is, en je rechtsklikt erop, krijg je dat in je menu "openen met"? Zoja, Acrobat reader kiezen en het vinkje onderaan aanklikken bij "altijd dit programma gebruiken".

PeterN
18 October 2009, 22:46
Ik denk dat het een beveiliging is dat je niet rechtstreeks bestanden kan openen in je email. Ik gebruik outlook express niet maar ik ben bijna zeker dat er een instelling is om het toch toe te laten...Wie kent outlook express en weet de instelling?

Edit: effe opgezocht, wel engelse versie
Open tools, kies in dat menu opties. Een window met tabbladen gaat open. Kies tabblad security. Bovenaan (het vierde item) staat:
'Do not allow attachments to be saved or opened that could potentially be a virus'
Dat moet je uit vinken en dan ok drukken.

dewoef
19 October 2009, 11:21
zal deze week eens bij mijn vriend gaan om het probleem op te lossen
zal nog iets laten weten
al bedankt en de groetjes

dewoef
21 October 2009, 00:53
als het pdf bestand opgeslagen is kan ik het openen heb daar dan een v gezet om alle pdf formaten met adobe te openen
heb geprobeerd om de bijlage in pdf te openen in windows mail zonder resultaat
als ik het pdf wil openen komt de volgende tekst

er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld Maak een koppeling via het onderdeel koppelingen van het configuratiescherm

heb bij conf.scherm gekeken maar niets gevonden
wat ik ook zie staan in een balk bovenaan het pdf bestand
dit bericht heeft de prioriteit hoog als ik daar op klik kan ik niets doen
ik denk al dat het een beveiligingsprobleem is maar ik vind ook niet de hierboven uitgelegde tekst (tools) waar kan ik dat vinden??
wie wil er nog verder helpen ?
groetjes

dewoef
21 October 2009, 00:59
sorry voor de verkeerde info het is wel windows mail en niet outlook express

sykke
21 October 2009, 10:35
Voor dit probleem hebben ze daar een oplossing gevonden , wel in het engels : http://www.winhelponline.com/articles/236/1/Unable-to-open-PDF-attachments-from-Windows-Mail.html

PeterN
29 October 2009, 20:55
Als dit de foutmelding is : er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld Maak een koppeling via het onderdeel koppelingen van het configuratiescherm
Lijkt het mij dat je de extensie pdf aan acrobat moet linken. Om één of adere reden is die mss weg? Als je dubbel klikt op een opgeslagen pdf bestand, gaat deze dan automatisch met acrobat openen? Anders daar aanvinken 'Dit type bestand altijd met dit programma openen'