Volledige versie bekijken : kan mijn pc'tje het aan?



yanish1005
18 October 2009, 02:52
kan mijn pc'tje het aan om windows 7 te draaien? het heeft 3.2ghz, 1gig ram, en ik weet het niet van mijn videokaart. het is een acer sa85.(maar het is wss een 64 mb:shy:)

Passant
18 October 2009, 10:55
De systeemeisen van Windows 7 zijn hier (http://windows.microsoft.com/systemrequirements) te vinden. De processor en ram voldoen op het eerste zicht, natuurlijk moet je geen snelheidsmonster verwachten.

sykke
18 October 2009, 11:20
Windows 7 upgrade advisor (http://www.microsoft.com/windows/windows-7/get/upgrade-advisor.aspx)

met dit tooltje zal je het direct weten , het is gelijkaardig als vista upgrade advisor.

Misschien een idee om dit bij de downloads te plaatsen

Toelly
18 October 2009, 11:39
Windows 7 upgrade advisor (http://www.microsoft.com/windows/windows-7/get/upgrade-advisor.aspx)

met dit tooltje zal je het direct weten , het is gelijkaardig als vista upgrade advisor.

Misschien een idee om dit bij de downloads te plaatsen

Ziet er idd wel een nuttige tool uit, maar ik weet niet of het wel nuttig is om het nu al bij dowloads te plaatsen:

Important: The Windows 7 Upgrade Advisor Beta is a pre-release version and is available in U.S. English only. While we consider this a stable and high-quality beta, it's not the finished product.

J.W.
18 October 2009, 11:52
kan mijn pc'tje het aan om windows 7 te draaien? het heeft 3.2ghz, 1gig ram, en ik weet het niet van mijn videokaart. het is een acer sa85.(maar het is wss een 64 mb:shy:)

U ram-geheugen mag je wel maal 3 doen.
1 GB ram geheugen is wel het minimum om Windows 7 te laten werken.
Wat ga je met uw andere programma's doen?
Voor Windows XP werd bij het uitkomen ook gezegd: 128 MB ram
Om er fatsoenlijk mee te werken is er wel 1024 MB nodig.

sykke
18 October 2009, 11:59
Eenmaal de definitieve versie er is kan het dan aangepast worden

Toelly
18 October 2009, 12:01
Eenmaal de definitieve versie er is kan het dan aangepast worden

Idd :)



Enkele requirements die ik met die Update Advisor ben tegengekomen:

CPU: min 1GHz
RAM: min 1GB (32bit) / min 2GB (64bit)
HDD: min 16GB (32bit) / min 20GB (64bit)

Dus ik vermoed ook dat jouw RAM het enige probleem zal zijn.

g_man
18 October 2009, 12:48
Ik heb het toegevoegd. :)

lidy
24 October 2009, 20:46
kan mijn pc'tje het aan om windows 7 te draaien? het heeft 3.2ghz, 1gig ram, en ik weet het niet van mijn videokaart. het is een acer sa85.(maar het is wss een 64 mb:shy:)

Niet te bang zijn en gewoon doen! Ik heb gisteren op een wat oudere Acer laptop (32 bit - 1.73 GHz - 1 GB RAM) de upgrade geinstalleerd. Hiervoor draaide ook Vista op dat laptopje. Met W7 is 't allemaal een stuk sneller geworden, stabieler en weer een plezier om mee te werken. Zorg er wel voor dat je eerst de upgrade advisor draait en volg de gegeven adviezen op. Ook als 't gaat om het verwijderen van eventuele software die niet matcht. Als je nu XP hebt, dan moet je een 'schone' installatie doen en alles eerst backuppen. Heb je al Vista, dan kun je upgraden (eigenlijk ook eerst backuppen, maar heb ik zelf niet gedaan :shy: ). Daarna op installeren klikken en even geduld hebben. Hier duurde 't zo'n 3 uur en ik had wat pech aan het eind omdat ik bepaalde software niet verwijderd had, maar 't is allemaal goedgekomen en ik ben superblij dat ik 't gedaan heb. Ik vind 't echt een enorme verbetering!