Volledige versie bekijken : Avg 9



skipper
18 October 2009, 15:35
Ik gebruik al enkele jaren AVG Free, en ben daar eigenlijk heel tevreden over. Heb gisteren de nieuwe versie 9 geïnstalleerd, en iedere keer dat ik nu mijn computer opstart, start Windows Defender niet mee op. Wanneer je hem (Windows Defender) daarna handmatig opstart, geeft dit geen probleem, maar bij een nieuwe opstart van de pc, hetzelfde probleem. Is dit een bug van AVG 9, of kan je dit ergens omzeilen?

dapi
18 October 2009, 16:44
ben eens benieuwd

skipper
18 October 2009, 17:04
Heb eens op het forum van AVG gekeken, en het is schijnbaar zo dat AVG 9 Windows Defender uitschakelt om eventuele conflicten en vertraging van het systeem te vermijden. Met de vorige versie (AVG 8.5) was dit absoluut niet het geval.
Het lijkt dus, dat men moet kiezen tussen AVG 9 (met spyware controle), of het gebruik van Windows Defender. Ben er nog niet echt uit!

Peter.B
18 October 2009, 19:32
skipper,bedankt voor uw zoekwerk en het ons mede te delen :good:

PeterN
18 October 2009, 22:38
Ik heb de betalende versie en had dus al van bij de versie 8 ook de hele suite.

Windows defender heb ik dus nooit gebruikt en altijd direct bij een installatie van Vista afgezet. Is defender slecht? Ik weet het niet daar ik hem nooit gebruikte. Ik gebruikte altijd AVG en dat werkte goed.
Het voordeel bij AVG is dat je een realtime bescherming hebt, net zoals bij adaware de adwatch. Defender daarentegen moet scannen iedere keer opnieuw.

Emphyrio
18 October 2009, 23:07
Hoi :)

Windows Defender (http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/defender/default.mspx) is een Anti Spyware tool en géén Antivirus tool zoals AVG bv ;)

Het kan een aanvulling zijn op je actieve AV tool.

Windows Defender biedt wel degelijk realtime bescherming.

De versie op Vista (die je niet kan verwijderen, wél uitzetten) is beter.
Bij mijn PC staat deze echter uit en gebruik ik MBAM.

Emphyrio :)

PeterN
18 October 2009, 23:16
AVG is ook niet meer een antivirus pakket allen hé;)
Anti-spyware, anti-spam, anti-rootkit,link-scanner, firewall en identity protectie zit er ook in als onderdeel. De free versie is minder uitgebreid maar heeft ook een deel.

Dat defender real time beschermde wist ik niet. Er is daar een scan functie voorzien en dacht dat het enkel zo werkte :shy:

Emphyrio
18 October 2009, 23:33
Het is soms wat verwarrend met AVG, ik geef het toe ;) :)

AVG biedt vijf producten (http://www.avg.com/eu-nl/home-and-office-security-comparison) aan:


AVG Free (http://www.avg.com/eu-nl/product-avg-anti-virus-free-edition)

AVG Antivirus

AVG Antivirus Pro

AVG Antivirus & Firewall

AVG Internet Security

Slechts AVG Internet Security biedt Identity Protection en Anti-Spam.


de volgende beschermingsmogelijkheden zijn opgenomen niet in AVG Anti-Virus Free Edition:

Bescherming tegen identiteitsdiefstal
Bescherming tegen aanvallen van hackers
Bescherming tegen het uitwisselen van geinfecteerde expresberichten
Bescherming tegen spam
Bescherming tegen geavanceerde rootkits
Bescherming voor zakelijke computers, netwerken en servers
Gratis technische ondersteuning van AVG-deskundigen

Emphyrio :)