Volledige versie bekijken : RSS feeds in Gadgetmenu



Bougey
18 October 2009, 18:10
Hallo beste forumleden,

ik zit ondertussen enkele weken aan de universiteit.
Uit ervaring weet ik ondertussen dat het verdomd moeilijk is om 8 uur les per dag te volgen, vervolgens te studeren EN nog eens de actualiteit te volgen.
Daarom dacht ik, hé laat ik een gebruiksfunctie van Vista hanteren om toch een beetje op de hoogte te blijven van de schokkendste dingen in de wereld.

Dus ging ik naar mijn Gadgetmenu in Vista waar ik de RSS reader aanvinkte bij de feeds van deredactie.be .
Ik heb niet al te veel kritiek op de inhoud van deredactie.be maar hun feeds zijn niet erg gebruiksvriendelijk in de RSS reader. Meestal staat er erg veel info in hun titels. Deze worden dan niet volledig getoond door de RSS reader waarop de belangrijkste info van het bericht verloren gaat.

Hebben jullie misschien ervaringen met betere feeds omtrent het nieuws die wel beter samengaan met de RSS reader?
Er zijn genoeg sites die dergelijke feeds aanleveren (kranten, tijdschriften,...) mijn enige vereiste is dat de berichtgeving kwalitatief goed is (dus geen Dag Allemaal en varianten of één of andere sensatiebeluste krant). Een andere oplossing zou natuurlijk een betere RSS gadget zijn in Vista die bij het openklikken meer informatie kan tonen...

Alvast bedankt,
MVG
Bougey

compuchrisje
18 October 2009, 21:36
Waarom niet via je browser één keer naar de nieuwssites surfen die je meest bekijkt en daar je abonnementen nemen? Zodra je de browser start kan je via je menu alle rss-feedleveranciers onder elkaar zien. Klik je op één ervan, krijg je rechts in je scherm alles wat nieuw is gepost de afgelopen 24 uur. Je kan ook instellen hoeveel berichten je wenst te zien per update.