Volledige versie bekijken : Wan ipv Wifi met Outlook



RBdP
19 October 2009, 11:50
Bij het starten van outlook krijg ik steevast een foutmelding nl:
Bij taak in.telenet.be - Bezig met ontvangen is een fout (0x8004210A) opgetreden: Er is een time-out opgetreden bij de bewerking voordat een antwoord van de POP-server voor inkomende berichten is ontvangen. Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeerder of internetprovider (ISP).
Bij "instellingen voor internet-e-mail (POP3)" zie ik op het tabblad "Verbinding" dat het "LAN-netwerk gebruiken" aangevikt staat. Ik kan nog 2 andere , nl modem en kiezer aanklikken maar geen draadloos netwerk. Daar ik bij "verzenden/ontvangen" geen activiteit zie op de LED van de harde schijf denk ik dat er dus niets verzonden/ontvangen wordt. Wat kan ik doen? Dit is een oud account en E-mailadres bij telenet maar nog steeds bestaand, ik zou graag die oude mails weer opsnorren want er zitten belangrijke dingen bij. Wat kan ik hieraan doen?
Bedankt voor eventuele hulp.

PeterN
19 October 2009, 16:12
Zoals je laat verstaan heb je enkel dit probleem met dit oude account, en niet met uw huidig nieuwe account? Bestaat dit account wel nog bij telenet en is je provider nog steeds telenet?
Anders eens eerst dit alles proberen met een werkend acount zodat je al één ding kan uitschakelen, nl outlook op uw pc.

Fakke_Berto
19 October 2009, 17:23
Heb je al eens via webmail gekeken?
Controleer ook eens de grootte van je PostvakIn DBX-bestand. Bij xp kan die (bij Outlook Express toch zeker, Outlook weet ik niet zeker) niet groter worden dan 2Gb. Ook dan krijg je foutmeldingen.

RBdP
22 October 2009, 18:00
Bedankt voor de tips maar nog niet OK. Ik heb intussen kunnen aanmelden op dit account via webmail van Telenet. Mijn account kon ik bereiken met ***@telenet.be ipv xxx@pandora.be, wat normaal gezien hetzelfde zou moeten zijn. De fout zit dus duidelijk in Outlook. Via het foutmeldingsrapport heb ik begrepen dat er een patch zou zijn voor Outlook ( en niet Express) met Windows 2003 prof. Ik heb die downlaod geinstalleerd maar het helpt van geen meter. Nu krijg ik als fout:
Bij taak in.telenet.be - Bezig met ontvangen is een fout (0x800703E6)opgetreden: Onbekende fout 0x800703E6.
Er zijn momenteel 16 van de 50mB ( op de Telenet server) in gebruik zodat deze zeker niet overvol kan zijn. In de Outlook files is alles nog leeg want ik heb zelfs nog niet kunnen aanloggen. Welkom met verdere hulp.

ybr
22 October 2009, 20:49
Ik denk dat de instellingen van uw account in outlook verkeerd staan.
Controleer eens of het mail adres en login en paswoord wel juist zijn.

RBdP
25 October 2009, 13:09
De fout wordt door MS met een patch opgelost en zou eigen zijn aan Outlook binnen Office 2003. Ook Service pack 3 zou dit probleem niet kenne. Raar want ik heb reeds SP3. Gelijk hoe ik heb die patch uitgevoerd en nadien de "Fix it". Na zelfs de PC te rebooten en Outlook opnieuw gestart krijg ik nu
Bij taak Telenet Mail - Bezig met ontvangen is een fout (0x800703E6) opgetreden: Onbekende fout 0x800703E6. Dus daar gaan we weer.

Ik weet zeker dat alle instellingen juist zijn en mijn Email account nog bestaat bij Telenet want ik kan het bereiken via "Webmail".
PS: van Telenet helpdesk nog geen reactie, maar ja ze zijn daar van de rapste niet.

Dopey
25 October 2009, 21:02
error 0x800703e6 - B
donderdag 3 mei 2007 18:46

To fix this go to Tools/internet options/security then hit the Default Level
button. If the Default Level button is grayed out, hit custom level the hit
the reset button. Then hit "OK" and return to the prior page and hit default
level. This works for me.

Mss het proberen waard....na wat in het rond te googelen hadden de meeste hits met security te maken......

RBdP
26 October 2009, 00:18
Mss het proberen waard....na wat in het rond te googelen hadden de meeste hits met security te maken......

Thanks Dopey, ik heb uw raad opgevolgd met als resultaat dat ik weer de Error 0x8004210a krijg zoals bij mijn aller eerste bericht.
Voorlopig ten einde raad maar ik geef niet op.

compuchrisje
26 October 2009, 01:47
't Is misschien drastisch, maar mogelijk kan een herinstallatie van je Office er iets aan verhelpen?

Dopey
26 October 2009, 21:53
http://support.microsoft.com/kb/827349.....heb je deze oplossing al uitgevoerd?

RBdP
27 October 2009, 00:46
3105

3106
Inderdaad, dit is wat in berichtje #6 staat en geen resultaat. Outlook is ook al volledig opnieuw geinstalleerd. Als er geen oplossing komt van Telenet zal ik Office volledig opnieuw installeren. Telkens als ik nu Outlook start krijg ik terug : Bij taak Telenet Mail - Bezig met ontvangen is een fout (0x800703E6) opgetreden: Onbekende fout 0x800703E6.
In die 2 docjes kan je de actie zien. In "error 0x8004210a" welke aanpassingen ik in het register gemaakt heb.

compuchrisje
27 October 2009, 01:41
De enkele dingen die me opvallen bij zoeken op internet is dat er sprake kan zijn van McAfee en SurfRight. In één geval had het uitschakelen van SurfRight een positief effect. Anderen met eenzelfde probleem kregen het blijkbaar zelf voor mekaar, maar hebben het niet vermeld.

RBdP
27 October 2009, 15:21
Bedankt, dit had ik ook ergens gevonden maar ik heb geen van beide programma's. Wel Norton Internet Security 2008.

PeterN
29 October 2009, 20:27
- Je zegt dat je zeker bent van de instellingen: je hebt dus email als *@telenet.be staan en niet als *@pandora.be want dat werkt niet meer? Je hebt geen beveiligde aanlog staan. Je hebt juiste aanlog (vb t123456) en paswoord? ( aanlog van hoofdaccount geprobeerd)
- Verzendt eens een mail vanaf dat adres. Gaat dat wel?
- Is je huidige provider nog steeds telenet?
- Daar je de emails kent, kan je eens uw virusscanner en firewall afzetten. Ook soft firewalls gelijk zone alarm niet vergeten of diegene die in windows zitten. Virusscanner is niet belangrijk maar in sommige suites zit een ingebouwde firewall, vandaar ;)

Baloeke
30 October 2009, 23:28
- Je zegt dat je zeker bent van de instellingen: je hebt dus email als *@telenet.be staan en niet als *@pandora.be want dat werkt niet meer? ...
Raar maar waar ik ontvang nog mails, die aan mij gericht zijn, op ***@pandora.be (***@pandora.be)
In mijn mailprogramma (outlook 2007) staat telenet

RBdP
31 October 2009, 11:39
Ik heb reeds een mail gemaakt maar die blijft in mijn Postvak UIT steken.
Mijn provider is nog steeds Telenet. Om te bewijzen dat alles juist staat kan u in bijlage een print screen zien. Mijn paswoord is correct want ik kan mijn mail lezen via "Webmail" van Telenet. Mijn firewall staat af. Ik zal maandag bellen met Telenet want via mail komt maar geen antwoord.

Je kan mail met xxx@pandora.be (xxx@pandora.be) blijven ontvangen omdat Telenet dit automatisch doorstuurt naar xxx@telenet.be (xxx@telenet.be).

RBdP
11 November 2009, 19:34
Beste forumhelpers bedankt voor jullie hulp maar het probleem heeft zichzelf opgelost.
Mijn PC heeft de geest gegeven en heb dus een nieuwe moeten kopen. Wel kan ik meegeven dat ik met mijn nieuwe PC probleemloos heb kunnen aanmelden op mijn mail, dit met dezelfde instellingen zoals boven aangegeven. Chrisje had het dus waarschijnklijk aan het rechte eind om Office nieuw te installeren.
Nogmaals dank en tot later.