Volledige versie bekijken : ubuntu virtueel taal probleem



rommeke
20 October 2009, 16:51
Beste forumleden

Ik draai sinds kort ubuntu virtueel via virtualbox. ubuntu is momenteel in het engels. Ik weet dat het mogelijk is om het naar het nederlands te translaten

maar de vraag is : hoe :wtf:

Grtz

Rommeke

yanish1005
20 October 2009, 17:08
Systeem - Beheer - Taalondersteuning (Language Support).

Kijk of er een vinkje staat in de talenlijst bij Dutch of Nederlands: is het een liggend streepje, vervang dit dan door een volwaardige vink.

rommeke
20 October 2009, 18:52
nederlands wordt niet weergegeven heb ook al gezocht naar language packs maar die kan ik ook niet vinden

Snakey
20 October 2009, 18:57
Je kan via synaptic meerdere taalpakketten installeren, zoek daarin eens naar language. Of je installeert het via de terminal:

sudo apt-get install language-support-nl language-pack-nl-base language-pack-nl language-pack-gnome-nl-base language-pack-gnome-nl gimp-help-nl gfxboot-theme-nld doc-linux-nl-html doc-linux-nl-text manpages-nl myspell-nl openoffice.org-help-nl openoffice.org-l10n-nl
(ik denk dat dit het meeste zal vertalen in nederlands)
Zorg er wel voor dat je de juiste bronservers hebt staan in je sources.list.

rommeke
20 October 2009, 21:04
en wat zijn de eventueel bronservers die ik nodig heb
en hoe voeg ik diedan ook toe

zoals hierboven vermeld zeg ik ook dat ik virtueel draai is het mogelijk om files te kopieeren van windows en ze op me bureaublad te krijgen.

Daarnaast heb ik het geprobeert via de command
volgende boodschap:
Pakketlijsten worden ingelezen .... klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd
De statustus informatie wordt gelezen ... klaar
E: kon pakket language-support-nl niet vinden

Dus ik denk dat ik de sources wel degelijk zal nodig hebben

daarnaast zou ik ook graag de hostkey veranderen - maar dit heeft hoogst waarschijnlijk te maken met de virtual box

Snakey
20 October 2009, 22:15
Hostkey kan je veranderen bij de instellingen van virtualbox.

Probeer eens
sudo apt-get update