Volledige versie bekijken : Ftp Server



nightraver
25 June 2005, 15:48
Hoi,

Wat ik even wilde vragen is het volgende ik heb gisteren aan het experimenteren geweest voor een ftp server te installen in xp pro.
Het instaleren zelf lukt echter vlot en als ik dan op mijn eigen pc inlog gaat dat ook, probeer ik dat met een andere pc dan lukt het niet terwijl anoniem inloggen aanstond, wat heb ik verkeerd gedaan dan of hoe kan ik gebruikers aanmaken die toegang hebben tot de ftp server?
Ik zit achter een belkin router mss heeft dat er iets mee te maken heb ergens gelezen dat je dan poort 21 moet open zetten in de router ofzo maar hoe moet ik daar dan voor te werk gaan?

Grtz Nightraver.

AMD
25 June 2005, 16:11
probeer eerst eens met die andere pc te pingen naar je ipadres en poort 21.
Zo dus: bv 213.xxx.xxx.xxx:21

Als dat gaat dan kan em uw ftpserver al vinden en dan staat poort 21 ook open.
Das al 1.
Als ge respons krijgt dan zou het moeten werken.
Als je timeouts ontvangt dan kan hij uw ftpserver niet vinden. Dan moet ge uw router gaan afstellen. normaal gezien kunt ge in uw router geraken via het lokale ipadres met uw browser op http://192.168.0.1 of http://192.168.1.1
Al die uitleg staat ook in uw handleiding van je router.
Normaal moet je nu kunnen inloggen (of niet als je dat uit hebt gezet) en dan moet je naar de instellingen gaan waar je poorten kan specifieren en openen/sluiten/forwarden

AMD

nightraver
25 June 2005, 16:13
ok deze ga ik dan al eens proberen te doen, kan je mss nog wel even zeggen hoe dat pingen werkt? :verlegen:

AMD
25 June 2005, 16:16
pingen kan je in een commandvenster.

FF naar start gaan > uitvoeren > CMD typen en OK klikken
Nu krijg je zo een dos venster van vroeger ;)
daarin typ je: ping ipadres:poort enter
vb: ping 213.xxx.xxx.xxx:21 enter

let op de spatie tussen ping en ipadres!
let op: geen spatie achteraan tussen ipadres en poort, wel een dubbele punt.

AMD

AMD
25 June 2005, 16:20
Bijna vergeten te zeggen: het kan zijn dat je gewoon ping 213.xxx.xxx.xxx moet doen zonder poort erachter.

AMD

Heezy
25 June 2005, 18:03
Idd, poort 21 openzetten is wel essentieel om je FTP server te kunnen draaien. Gewoon in je router zoeken naar NAT configuratie en de poort openzetten voor jou ip-adres. Dit hoeft niet voor de anderen die ook op de router zitten.

nightraver
25 June 2005, 21:22
als ik ping met de vaste pc naar de draadloze dan krijg ik de ene keer 4 verzonden en 4 ontvangen en de andere keer 4 verzonden en 3 ontvangen, als ik van de draadloze naar het ip van de vaste ping dan krijg ik elke keer minstens 1 timeout.

Grtz Nightraver.

nightraver
26 June 2005, 02:08
Hey,

Ik heb het in orde gekregen door in plaats van windows ftp te gebruiken een ftp prog geinstald 'cebrus' en dan in de plaats van smartftp of interenet explorer met flashfxp gedaan en dat ging wel, ik heb daarin de modus moeten veranderen van pasief naar actief en dat lukte mij bij smartftp niet en in IE zeker niet.
Toch bedankt voor de hulp hier mensen heb weer wat bijgeleerd.

Grtz Nightraver.

Heezy
26 June 2005, 16:56
Spijtig dat je met XP zelf niet in gang hebt gekregen.

http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleid=1491&page=1

Hier vind je een perfecte guide om hem aan de gang te krijgen.