Volledige versie bekijken : firewall???



Averell
25 October 2009, 20:32
Ik heb net de tutorials gevolgd en AVG free en Ad Aware op de pc gezet maar als ik goed gelezen heb heb ik nu nog geen firewall, is die van windows XP goed genoeg of moet ik best nog iets anders doen?

Peter.B
25 October 2009, 20:38
ik gebruik de firewall van windows xp en tot nu toe geen problemen

peenif
25 October 2009, 21:37
De firewall van Comodo zou de beste zijn onder de Freeware ;) - weinigen hebben vertrouwen in de Windows firewall

Krikkie
25 October 2009, 21:41
Persoonlijk ben ik voorstander van een onafhankelijke firewall.

Ten eerste, omdat de ingebouwde firewall in elk besturingssysteem van Microsoft steekt en dus het best gekend is door de mensen die in je pc willen zitten of informatie willen versturen van op jouw pc.

Ten tweede, met een onafhankelijke firewall heb je perfect in de hand welk programma er op het internet of op jouw pc mag en welk niet. Je hebt dus zelf controle welke informatie er van jouw pc vertrekt naar het internet en welke niet.
Bijna elk programma dat je installeert, probeert bij iedere keer dat je het opstart, contact op te nemen met de fabrikant (voor updates, informatie door te sturen van jouw gebruik aangaande hun programma's of zelfs meer).
Hackers hebben het gewoonlijk moeilijker om door een goed firewall te geraken!

Hou er ook rekening mee dat, indien je werkt met een router, je reeds over een hardwarematige firewall beschikt.

Ik gebruik de firewall van mijn router in combinatie met ZoneAlarm (deze laatste voornamelijk om programma's toegang te ontzeggen van het internet).
Als je firewall correct is ingeregeld (na + 3 weken) heb je zo goed als geen last meer van uw firewall.

Of je een andere firewall, dan deze van XP installeert of niet moet je zelf beslissen, persoonlijk zou ik zeggen gewoon doen!

Groetjes Krikkie

Averell
25 October 2009, 23:04
ok mercikes, ik gebruik wel een router dus ik ben al voor een stuk safe. Zijn de hiervoor genoemde firewalls compatibel met AVG en Ad Aware??

Krikkie
25 October 2009, 23:24
Normaal wel.
Tegenwoordig zijn er weinig problemen met zulke installaties, conflicten komen nog maar zelden voor.
Er kan natuurlijk altijd iets mislopen, indien er iets mis gaat, schakel dan de firewall uit en indien dat niet helpt doe je een systeemherstel.

Groetjes Krikkie

compuchrisje
26 October 2009, 01:50
Ik heb hier al enkele pc's binnen en buiten zien gaan (van de kinderen onder andere) allemaal met ofwel AVG, Avira, Avast én Comodo Firewall erbij. En alles draait zoals het hoort. Adaware is hier wel weggeïnstalleerd omdat het met zijn verjaardagsversie teveel kuren kreeg.

Averell
26 October 2009, 07:51
dus adaware beter niet doen, wat is dan bijvoorbeeld een goede (gratis) combinatie om goed beschermd te zijn?

peenif
26 October 2009, 09:46
ofwel AVG, Avira, Avast én Comodo Firewall

Het staat er reeds hoor Averell en het is van iemand die er ervaring mee heeft dus niet twijfelen.

compuchrisje
26 October 2009, 09:48
Ik zeg niet dat Adaware bij jou ook problemen zou kunnen geven, integendeel. Ik spreek enkel over de Anniversary Version en die gaf me flink wat sores, plus een supersloom systeem. Probeer gewoon of het bij jou vlot draait of niet. Zo niet, kan je nog uit a-Squared Free, SuperAntiSpyware en nog een resem van deze pagina (http://www.minatica.be/downloads.php?do=cat&id=5) kiezen.

Edit: en ja, na Peenif zijn post, heb één van die antivirussen altijd in combinatie met Comodo Firewall. Vind die tot nog toe de meest duidelijke.

Averell
26 October 2009, 18:50
ok bedankt allemaal ik ga dit proberen, wat mij betreft mag dit gesloten worden.