Volledige versie bekijken : Mac Dock veranderen



Pixel Artist
26 October 2009, 06:33
Hello Minatica-leden,

Een paar weken geleden heb ik mij een iMac 24" gekocht. Een fantastisch machine.
Maar waar ik mij aan dood erger is de dock van Mac OS X. Ik vind die heel onduidelijk. Bij Windows daarentegen niet. Daar zie je hoeveel documenten je open hebt staan van een welbepaald software programma. Nu mijn vraag.
Kun je deze veranderen in een Windows look? Is er een gratis programma daarvoor beschikbaar?

Thanks,
Pixel

carl
26 October 2009, 10:47
In de nieuwste versie van mac osx kan je applications laten minimaliseren naar het icoon van de applicatie:
system preferences > appearance > dock

Je kan ook het dock verplaatsen naar de zijkant van het scherm, dan heeft dit een duidelijkere 2D look. Je kan deze look ook toepassen op het dock vanonder:
in een terminal:
defaults write com.apple.dock no-glass -boolean YES; killall Dock

Voorts nog enkele tips:
- gebruik expose (knijpen op de zijkant van de muis/F3). Eens je dit effectief gebruikt ondervind je geen nood meer aan een dock/taskbar ;)
- sluit vensters die je niet gebruikt, het programma blijft open staan en staat in een mum van tijd terug op. Je hebt zo een schonere desktop en hebt toch snel toegang tot je programmas

Een programma zoals je opnoemt kan ik je niet echt mee helpen, ik denk zelfs niet dat het bestaat omdat het eigenlijk overbodig is ...

Pixel Artist
26 October 2009, 15:37
Thanks for the information.

Grtz,
Pixel