Volledige versie bekijken : Bestanden downloaden lukt niet



imker
27 October 2009, 00:36
Hallo iedereen,

Als ik op internet een bestand wil downloaden, dan lukt dit helaas niet. :wall: Ik krijg het volgende bericht:

Internet kan deze website niet openen. De gevraagde website is niet beschikbaar of kan niet worden gevonden. Probeer later eens opnieuw.

Het bekijken van filmpjes op youtube wil ook niet lukken. Krijg dan gewoon een zwart beeld.
Verder een radiozender op de computer luisteren kan ook niet meer. Hij vermeld dat hij verbinding aan het maken is en dan komt er gereed te staan, maar er komt geen muziek uit de boxen!!

Wat kan ik hier aan doen??

info: Ik hen windows XP home edition

Alvast bedankt voor jullie info.
Groet Imke

compuchrisje
27 October 2009, 00:50
Al eens gekeken naar je providergegevens? Mss zit je op beperkte verbinding?

imker
27 October 2009, 10:53
Hoe kan ik zien of ik beperkte verbinding heb?
Eerder kon ik namelijk wel alles binnen krijgen en downloaden, maar van de een op de andere dag niet meer.
Heb ik misschien een virus of op de een of andere manier iets weggegooid wat niet weg moest?
Hoor het graag.

beneketik
27 October 2009, 12:04
Misschien helpt een systeemhestel naar een vroegere datum ?

mvg,
Geert

imker
27 October 2009, 15:20
Hallo Geert,

Helaas lukt het ook niet om systeemherstel uit te voeren.
Wil hij gewoon niet doen.
Snap er niets meer van!!

Hoor graag of er nog andere mogelijkheden zijn.
Groet Imke

ybr
27 October 2009, 16:38
Hoe maak je je verbinding met het internet ?
Is deze draadloos ? of ga je via een router ?
Ik heb dit probleem ook gehad. Het is allemaal begonnen dat bepaalde sites niet meer bereikbaar waren terwijl ze via een andere pc wel waren. Dan kon ik geen bestanden meer downloaden. Probleem, mijn draadloze modem was de geest aan het geven. Andere modem gekocht en al mijn problemen waren weg.

imker
27 October 2009, 16:58
We hebben een vast computer.
Gebruiken geen draadloze modem.
De modem die we nu hebben is nog niet zo oud denk half jaar, dus zou het nu toch nog niet mogen begeven neem ik aan.

Nog iemand een andere tip??
Ik hoor het graag want het is erg vervelend zo.
Alvast bedankt voor de info.

Groet Imke

ybr
27 October 2009, 17:03
Schakel anders een de firewall uit van windows of degene die je gebruikt.
Lukt dit niet probeer dan eens je antivirus uit te zetten en dan eens te proberen.

imker
27 October 2009, 17:44
Bedankt voor jullie reactie allemaal!!

Helaas helaas ook dit wil niets bieden.
Het wil niet lukken.
Alles is uitgeschakeld, maar nog steeds wil hij niets downloaden.
Films bekijken en muziek luisteren lukt ook niet.

Oh ja misschien een belangrijk detail.
Systeem herstel wil hij niet uitvoeren!

Ik hoop dat er nog meer tips/oplossingen zijn.

sykke
27 October 2009, 17:54
heb je al gescand naar virussen/malware kan ook dat zijn

imker
27 October 2009, 20:11
Mijn virus scanner geeft geen problemen aan.
Ik gebruik PC veilig van KPN.
Echter momenteel heb ik hem niet meer op de computer staan.
Dacht namelijk daar het probleem mee op te lossen, maar nu kan ik hem ook niet meer erop zetten. Aangezien ik niets kan downloaden.

Weten jullie misschien een gratis programma dat ik op een andere computer kan uploaden en dan via usb-stick kan laten draaien? Misschien is dat nog niet zo'n slecht idee.

Super bedankt voor alle raad

Imke

sykke
27 October 2009, 20:34
malware bytes: http://www.malwarebytes.org/

eerst updaten en dan op de stick plaatsen

imker
28 October 2009, 11:36
Sykke super bedankt voor je link.

Zal het morgen even van een andere computer halen.
Vandaag geen tijd.
Laat je weten of het dan is opgelost.

PeterN
29 October 2009, 20:00
Mss toch best eerst eens laten checken als je niet met beestjes zit.
Doe hiervoor eventueel een online virusscan.
Daarna zou ik ook eens een hijackthis logje plaatsen op het forum in de juiste sectie (http://www.minatica.be/forumdisplay.php?f=46) daar er precies veel niet meer goed werkt;)

Als dit alles clean is kunnen we zeker zijn dat de oplossing elders moet liggen.

Btw, het gewone surfen lukt wel nog zonder problemen? Welke browser heb je en welk besturingssysteem?

imker
5 November 2009, 14:02
Hallo alle,

Er zaten wel een paar virussen op, maar die zijn verwijderd.
Helaas is hiermee het probleem niet opgelost.
Hebben jullie nog meer tips??
Heb wel zoals hierboven ook even een vraag uitstaan op het hack deel van de site.

Alvast bedankt voor enige info.
Groet Imke

imker
8 November 2009, 12:38
Zoals jullie al hebben kunnen lezen in bovenstaande lukt het mij niet om bestanden te downloaden.
Nu dacht ik laat ik eens kijken of ik de nieuwste updat van windows kan downloaden.
Helaas lukt dat ook niet.
Ik krijg dan onderstaande bericht. MAAR dat vinkje staat op de juiste plek. Heb hem ook al even uitgeschakeld en later opnieuw aangezet.
Helaas werkt dat ook niet. misschien kunnen jullie hier iets meer mee.
Hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Dank je wel.

Groet Imke

Wijzig de beveiligingsinstellingen voor Internet Explorer
Als u de wijzigingen voor deze website wilt opslaan, moet u de optie 'Gegevens van de gebruiker blijven gebruiken' voor Internet Explorer inschakelen. Voer de onderstaande stappen uit, klik vervolgens op Instellingen wijzigen links en probeer de wijzigingen opnieuw op te slaan.

Klik op Internet-opties in het menu Extra van Internet Explorer.
Klik op de tab Beveiliging, klik op het pictogram van de beveiligingszone Het Internet en klik op Aangepast niveau.
Blader in het dialoogvenster Beveiligingsinstellingen naar het gedeelte Overige.
Selecteer Inschakelen onder Gegevens van de gebruiker blijven gebruiken</B>.
Klik op OK en klik op Ja als een dialoogvenster met een beveiligingswaarschuwing wordt weergegeven

Dopey
8 November 2009, 20:42
Domme vraag mss, maar staat 'bestand downloaden-ingeschakeld' aangevinkt? Ik neem aan dat je Intenet Explorer gebruikt? Klik dan op 'Extra', dan onderaan op 'Internetopties', tabblad 'Beveiliging', klik onderaan op 'Aangepast niveau', scroll dan naar beneden tot je aan 'Bestand downloaden' komt.