Volledige versie bekijken : Sata HD onherkend in windows



Remix
1 November 2009, 13:19
Ik heb een nieuwe Sata hardeschijf gekocht een aangesloten, maar hij wordt niet herkend in windows.

- In de bios zie je hem wel staan
- in een programma als Everest zie je hem ook staan.
- Echter, bij het installeren van nieuwe hardware wordt hij niet herkend.

Hoe zorg ik ervoor dat ik van de hardeschijf gebruik kan maken?

yanish1005
1 November 2009, 13:21
staan de jumpers juist?

welsey1983
1 November 2009, 13:27
@ remix : lees dit eens :

http://www.personalcomputercare.nl/computervragen/hardware/harde-schijf-installeren.htm

en dan zal het je lukken

Remix
1 November 2009, 18:44
Bedankt voor de reacties, echter ik heb windows vista (nederlands) en tegen hetvolgende liep ik op:

Om de harde schijf te voorzien van een partitie navigeert u via Start, Configuratiescherm, Prestaties en onderhoud, Systeembeheer naar Computerbeheer. In het venster Computerbeheer, kiest u voor de optie schijfbeheer.
In het rechter venster krijgt u een overzicht te zien van de harde schijven die zich in uw computer bevinden. Daar zult u ook uw nieuwe harde schijf terugvinden. Waarschijnlijk zal onder de nieuwe harde schijf staan, dat deze nog niet geïnitialiseerd is. Klik met rechter muisknop in het grijze vak waar de melding staat en kies de optie schijf initialiseren. Na het initialiseren zal de melding veranderen in: Geïnitialiseerd en Online.


@yanish, in een sata harde schijf zijn er geen jumpers imo.

Snakey
1 November 2009, 20:16
En nadat hij geïnitialiseerd is, kan je de vrije/lege ruimte (dat dus naast dat grijze vak staat) partitioneren (rechtermuisklikken en kiezen voor formatteren) en daaraan dan een stationsletter toewijzen.

Remix
2 November 2009, 09:09
Heren, bedankt voor de reacties. de manier om bij schijfbeheer te komen is via:

configuratiescherm-> systeem en onderhoud->systeembeheer->computerbeheer->schijfbeheer.

Vervolgens konder de stappen zoals beschreven makkelijk toegepast worden!