Volledige versie bekijken : Xp naar win 7



alfons
3 November 2009, 16:12
Heb xp als ie naar het schijnt kun die niet installeren met win 7 of je moet eerst je schijf formateren,klopt dat ?

Baloeke
3 November 2009, 16:51
Denk dat je kan kiezen voor een upgrade, of nieuwe install.
In het laatste geval zal de pc worden gefromateerd.

worf
3 November 2009, 17:06
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je enkel vista kan upgraden naar win7 en dat je voor XP een volledige verse instal moet doen om win7 te kunnen draaien.

Baloeke
3 November 2009, 17:18
Toch wel worf. Je moet een aangepaste installatie doen. Dit staat uitvoerig beschreven op de site van Microsoft (http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/help/upgrading-from-windows-xp-to-windows-7)

patje0016
3 November 2009, 19:55
ik moet worf hier bij toch gelijk geven. want heb bij mijn vriendin ook geprobeert windows xp home edition op pc up
tegraden naar win 7 en het is niet gelukt, heb dan eerst de schijf moeten formateren en nadien windows 7 moeten instaleren . grtz patje0016

PeterN
3 November 2009, 22:50
Beiden hebben gelijk :D
Een gewone upgrade gelijk wij normaal verstaan onder upgraden gaat niet van xp naar win 7. Enkel van Vista naar win7 gaat wel, alhoewel ik altijd een verse installatie aanbeveel zodat alles eens echt terug clean is en er minder snel problemen komen. Eén keer eens goed opruimen kan nooit kwaad ;)
De 'upgrade' die Baloeke aanhaalt is eigenlijk het 'overzetten van'. Bij xp zal je eerst uw data extern moeten wegzetten. Met het hulp programma 'Windows Easy Transfer' kan je de rest (instellingen) wegzetten. Bij de installatie van xp naar win7 gaat alles verloren. Daarna kan je uw data extern terug zetten en met het Windows Easy Transfer programma uw instellingen. Programma's zal je terug moeten installeren.
Maar in de link die Baloeke opgaf staat alles goed beschreven ;)

compuchrisje
3 November 2009, 23:24
Bij het overschakelen van XP naar Windows 7 zal je ook alle gebruikte software opnieuw moeten installeren. Met Windows Easy Transfer kan je enkel je data en voorkeursinstellingen backuppen. Let dus op dat je ook je productnummers én je software bij de hand hebt, en niet opkijken als bepaalde software niet meer werkt in het nieuwe systeem.

alfons
6 November 2009, 17:09
Bij het overschakelen van XP naar Windows 7 zal je ook alle gebruikte software opnieuw moeten installeren. Met Windows Easy Transfer kan je enkel je data en voorkeursinstellingen backuppen. Let dus op dat je ook je productnummers én je software bij de hand hebt, en niet opkijken als bepaalde software niet meer werkt in het nieuwe systeem.Welke soft zal niet meer aan ?

dannyma
6 November 2009, 21:00
Welke soft zal niet meer aan ?bestaat daar al geen compatibel tooltje voor ?

compuchrisje
6 November 2009, 22:55
Als je de XP-modus bedoelt, dannyma, ja. :D

@Alfons: zo maar een lijst kan ik je niet geven hoor. MS Producten zullen wel meewillen indien niet té oud. Over software van derden weet ik tot dusver niets.

PeterN
6 November 2009, 23:33
Zoals Cctje al zegt zal het vooral oudere software zijn. Wat je aan het werk kreeg in Vista zal doorgaans ook werken op Win7, maar wat al problemen gaf bij Vista zal doorgaans niet werken op Win7.

Let ook op: die Xp modus (virtueel xp draaien onder win 7) waarvan sprake zit niet in de home versie ;)

butskristof
7 November 2009, 18:02
Of je software compatibel is kan je testen met de Windows 7 Upgrade Advisor (http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=1b544e90-7659-4bd9-9e51-2497c146af15&displayLang=en).
Als je op het moment van de test ook je hardware aansluit worden deze ineens meegetest.
Mvg,
Kristof.

alfons
17 November 2009, 17:07
Als thuis gebruiker welke zou ik dan nemen want er zijn drie versies

butskristof
17 November 2009, 17:14
Als thuis gebruiker welke zou ik dan nemen want er zijn drie versies
Drie versies? Van Windows 7 bedoel je?
Ik denk dat hiervoor als thuisgebruiker best de Home Premium versie neemt.
Grtn,
Kristof.

Baloeke
17 November 2009, 17:18
Je moet eerst nagaan welke versie geschikt is voor je PC. Dit kan denkelijk met de Upgrade advisor. Deze link is te vinden in post 12 van dit topic.

Wat betreft de aankoop. De prijzen lopen ook ver uiteen. Als het enkel voor thuisgebruik is heb je Home versie denkelijk meer dan genoeg.

PeterN
17 November 2009, 22:37
Een vergelijking van de versies en wat in welke versie zit vind je hier (http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows7/products/compare).
Voor de meesten is een gewone Home Premium versie voldoende.

slijkdabberke
17 November 2009, 23:33
mijn scanner doet het bvb niet onder w7
zelfs niet met de xp-modus
en de fabrikant geeft drivers vrij tot xp en niet hoger
ook een manier om nieuwe hardware te verkopen zeker

het word laat had de 2de pagina niet opgemerkt
dus moest een pagina terug
sorry