Volledige versie bekijken : Verouderde Telenet installatie?



beckmar
4 November 2009, 10:58
Ik heb thuis sinds 5 jaar een Telenet abonnement (met Turbonet XL). De download snelheid is rond de 5000kbps en upload rond de 1100kbps.

Alle hardware is 5 jaar geleden geinstalleerd en ik vraag me af of dat nog wel allemaal up-to-date is. De kabelmodem is een MotorolaSB5100E in combinatie met een Linksys wikreless G-access point WAP-54G en een Linksys wireless-B USB netwerkadapter. Een andere PC is aangesloten via een ingebouwde D-link netwerkkaart.

Vriendelijke groetjes en bedankt voor een reaktie

ruude
4 November 2009, 13:28
Download snelheid moet rond de 25 Mbps zitten bij turbo net xl ,5 Mbps is veel te weinig :eek:

carl
5 November 2009, 09:53
500 kbps = 0,5 mbit ;)
En dat is idd veeeeeeel te laag voor eender welk telenet abbo. Telenet is onlangs toch de oudere modems gaan vervangen ? Hebben ze jou hier over niet gecontacteerd ? (of misschien had je al een nieuwe door reparatiewerken, ...).
Je kan best eens bellen of mailen naar telenet om te zien of er kabelwerken aan de gang zijn.
Probeer ook eens om de pc rechtstreeks op de modem aan te sluiten (dus niet met switches, routers, ... werken).
En vergewis je er ook van dat er niemand anders op die verbinding aan het downloaden is ;) (pc boven/beneden/digitale televisie/...)

Passant
5 November 2009, 12:10
Probeer ook eens om de pc rechtstreeks op de modem aan te sluiten (dus niet met switches, routers, ... werken).
En vergewis je er ook van dat er niemand anders op die verbinding aan het downloaden is (pc boven/beneden/digitale televisie/...)

Hopelijk krijg je hiermee een beter resultaat.

Passant
5 November 2009, 12:11
Telenet is onlangs toch de oudere modems gaan vervangen ? Hebben ze jou hier over niet gecontacteerd ? (of misschien had je al een nieuwe door reparatiewerken, ...).

De Motorola SB5100 ondersteund al Docsis 2.0 en volstaat volgens mij dus nog steeds.

Pilote
5 November 2009, 12:36
Ik heb thuis sinds 5 jaar een Telenet abonnement (met Turbonet XL). De download snelheid is rond de 5000kbps en upload rond de 1100kbps.

Alle hardware is 5 jaar geleden geinstalleerd en ik vraag me af of dat nog wel allemaal up-to-date is. De kabelmodem is een MotorolaSB5100E in combinatie met een Linksys wikreless G-access point WAP-54G en een Linksys wireless-B USB netwerkadapter. Een andere PC is aangesloten via een ingebouwde D-link netwerkkaart.

Vriendelijke groetjes en bedankt voor een reaktie

Wanneer uw modem aan vernieuwing toe is wordt je hiervan op de hoogte gebracht door Telenet dan zouden ze een afspraak maken voor een modemswap.

Dit is momenteel nog niet van toepassing bij jou.