Volledige versie bekijken : HELP: word problemen



nurse84
6 November 2009, 15:35
beste,

Ik gebruik nog steeds een versie van word 2000.
Nu wil word niet meer opstarten. Ik krijg een venster gedeeltelijk geopend maar plots reageert hij niet meer.

Ik heb Office 2000 al van mijn pc gegooid en terug geinstalleerd, maar met het zelfde resultaat. Maar ik kan wel bv excel openen.

Kan iemand mij helpen, ik heb word nogal dringend nodig...

azziplekkus
6 November 2009, 19:54
Als je het nogal dringend nodig hebt kan je voor een alternatief gaan, bvb openoffice.

Voor het probleem zelf weet ik geen raad :)

yanish1005
6 November 2009, 20:14
aangzeien je word 2000 gebruikt, veronderstel ik dat je een oude pc hebt; dus raad ik abiword aan. hier te vinden bij downloads.

nurse84
6 November 2009, 20:24
Ik heb windows vista, maar gebruik nog steeds office 2000.
Iemand reactie voor het probleem zelf?

compuchrisje
6 November 2009, 23:00
Is er tijdens de installatie van Office iets fout gegaan? Kijk even in je configuratiescherm - systeembeheer - Logboeken of je onder één van de items specifieke foutmeldingen ziet.
Noteer het ID nummer ervan of zet even een screenshot als je dat lukt.

Baloeke
7 November 2009, 00:03
En als je nu word opend als administrator, (rechts klikken op de snelkoppeling) lukt het dan niet?

nurse84
7 November 2009, 12:53
@compuchrisje: Ik heb logboeken aangeklikt, waar moet ik dan kijken:
- samenvattingen van de beheergebeurtenissen
- onlangs weergegeven knooppunten
- logboeksamenvatting?

(een screenshot weet ik ook niet hoe ik dat hier op krijg)

@Baloeke: Geen enkel verschil, als ik het op die manier doe...

g_man
7 November 2009, 15:10
Mss te maken met een of andere update (wel of niet gehad)... mss begint word ergens iets te zoeken bij opening. Laat hem eventjes doen en kijk eens via taakbeheer wat er fysiek gaande is op je PC op dat moment.

nurse84
7 November 2009, 15:18
Na een tijdje komt er in taakbalk (reageert niet) te staan. Als ik klik op sluiten en wachten tot programma reageert klik, gebeurt er niets.
Waar is taakbeheer te vinden?

g_man
7 November 2009, 15:21
Waar is taakbeheer te vinden?
Ctrl+alt+Del ;)

nurse84
7 November 2009, 15:22
ok dank u. ;-)

doc 1 - word: reageert niet, staat er?

g_man
7 November 2009, 15:30
1 tab verder kijken bij de processen... Als je word opent dan daar eens kijken wat er juist gaande is.

nurse84
7 November 2009, 15:32
ja, WINWORD.EXE staat daar tussen...
En nu?

nurse84
7 November 2009, 16:10
Nieuw element: Met de volgende tip " start > uitvoeren(run) > winword /a (gewoon intypen en op ENTER drukken)
wel een spatie tussen winword en /a " kom ik weer in mijn Word terecht.

Wat staat mij nu te doen?
Zou een virus een boosdoener zijn mss??

nurse84
7 November 2009, 16:12
Ik heb althans over de middag laten scannen...

Iemand?

g_man
7 November 2009, 16:55
lees dit (http://support.microsoft.com/kb/326514/nl) eens...

nurse84
7 November 2009, 17:15
Methode 1: normal.dot vind pc niet
Methode 2: momenteel geladen items op een algemene sjabloon, daar stond niets bij om te verwijderen
Methode 3: herstellen, verwijderen en terug installeren heb ik al geprobeerd

Perigo17
7 November 2009, 18:00
Als Word geïnstalleerd is op uw pc moet je ergens Normal.dot kunnen terugvinden.
Staat 'Inhoud van systeemmappen weergeven' bij u wel aangevinkt?
Kijk ook eens of 'Beveiligde besturingssystemen verbergen' staat aangevinkt? Indien ja, even uitvinken anders kan je inderdaad Normal.dot niet teruvinden.
Vergeet nadien niet alles terug te zetten in 'Mapopties' om misverstanden (verkeerdelijk verwijderen van systeembestanden) te vermijden. Als je ze niet ziet staan, kan je ze ook niet per ongeluk verwijderen.

nurse84
7 November 2009, 20:15
Staat 'Inhoud van systeemmappen weergeven' bij u wel aangevinkt?
Kijk ook eens of 'Beveiligde besturingssystemen verbergen' staat aangevinkt

Waar kan ik dat vinden, aub?
Want, idd, ik vind geen normal.dot (en blijkbaar kan dit niet, wegens word geinstalleerd is)

compuchrisje
7 November 2009, 22:27
Nurse, kijk even hier (http://www.minatica.be/tutorials.php?do=file&id=60), dan krijg je daarover alvast meer uitleg.

Ik denk trouwens niet dat het al of niet weergeven van verborgen bestanden en systeembestanden hier een rol speelt. Zo te zien is dat stukje van je Office CD beschadigd gewoon, vermits je al een herinstallatie hebt gedaan.
Ben je er zeker van dat het schijfje nog volledig leesbaar is? Indien het al een tijdje in je kast ligt kan er een waas over komen, gewoon door de lucht en vochtigheid in huis. Probeer even 't volgende: schijfje onder de kraan met lauw-lauw water, goed drogen met een zachte doek (bv voor brillenglazen). Eerst de oude installatie van Office helemaal verwijderen, de resten opruimen met CCleaner, computer opnieuw starten en de hele santeboetiek opnieuw installeren.
Als het dàn nog niet wil werken is je installatie CD naar de vaantjes vrees ik.

nurse84
8 November 2009, 15:48
Ik heb office ervan gegooid, er terug up gezet en krijg volgende:

Setup kan geen geldig in aanmerkend komend product vinden op de computer. selecteer het station waar het in aanmerkkomend product is geinstalleerd.

Op wat duidt dit?

nurse84
8 November 2009, 15:53
Ik wil dit nogmaals proberen nu krijg ik:

Internet information server 4.0 niet geinstaleerd. Gelieve eerst dit te installeren.