Volledige versie bekijken : Installatie dvd kopieeren



voiratsou
6 November 2009, 19:03
Hallo,

Mijn vraag:kan ik een installatie dvd Wndws7 kopieeren en zo ja met welk programma ? (mogelijk gratis)

Ik heb het nml eerder gehad een installatie cd (XP) die stuk sloeg in de cd speler,

Vr Gr,

Johan

carl
6 November 2009, 20:16
Een kopieerbeveiligde cd kan niet legaal gekopieerd worden, en een niet beveiligde cd kan met eender welk programma gekopieerd worden (nero, ...)
Het eenvoudigste is om een kijkje te nemen op de disc zelf, als erop staat dat je geen "unauthorized copies" mag maken da mag het niet :)

dannyma
6 November 2009, 20:55
als je deze had gekocht via het internet had je de kans gekregen om deze te downloaden in iso formaat en kan je hem zoveel kopieren als je wil . zoals alle vorige versie's zal het mogelijk zijn om ook de nieuwe te kunnen kopieren al die flauwelkul dat het niet gaat mag eindelijk de wereld uit . maar wilt nog niet zeggen dat je met een copie ook op andere pc's met de zelfde sleutel mag of kan gaan werken dat is en ander verhaal en zal dan niet zo goed lukken al hoe wel windows 7 intussen zelfs voor hij op de markt kwam al perfect gebruik klaar was .

carl
6 November 2009, 23:19
Begrijp ik je nu verkeerd of suggereer je hier dat het naleven van regels flauwekul is ? Indien er in de gebruiksovereenkomst of op de disc staat dat je geen kopies mag maken van de disc mag dat toch niet ?
Daar ik niet weet hoe dit geregeld is met de windows 7 disc zeg ik gewoon dat je een disc die niet kopieer beveiligd is kan kopieren met eender welk programma. Een disc die WEL beveiligd is kopieren is illegaal, en behoort niet tot toegelaten materie hier op het forum.
Als je je EULA naleest van windows zal je zien dat je key maar geldig is voor één systeem (met uitzondering van family packs en volume licenses uiteraard).

Baloeke
6 November 2009, 23:36
Waarom zou je deze kopieren?
Een dvd /cd die stuk slaagt in een cd speler lijkt mij (bijna) onmogelijk

Edit : Als je de originele cd/dvd op een veilige plaats legt en in het doosje kan er denkelijk weinig aankomen.

PeterN
6 November 2009, 23:40
Volgens mij is het zelfs nog strikter als je het echt legaal wil doen zoals voorgeschreven.

Software mag je niet kopiëren, ook niet als veiligheidscopy. Bij een film cd/dvd of muziek cd mag dit wel, bij software niet. Bij software koopt men een licentie, niet een cd/dvd.

Ook al mag ik geen illegale dingen hier promoten, als je een veiligheidscopy maakt en ze als dusdanig ook gebruikt, gaan ze u niet in de bak steken ;)

voiratsou
7 November 2009, 08:44
Waarom zou je deze kopieren?
Een dvd /cd die stuk slaagt in een cd speler lijkt mij (bijna) onmogelijk

Edit : Als je de originele cd/dvd op een veilige plaats legt en in het doosje kan er denkelijk weinig aankomen.

Ik vertel geen verhaaltjes dit is mij dus wel overkomen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

johan

voiratsou
7 November 2009, 08:46
Voor alle reacties mijn dank


Vr gr,

Johan