Volledige versie bekijken : kwaliteit B-box?



butskristof
6 November 2009, 23:41
Hallo,

gisteren hebben wij Belgacom TV besteld omdat wij een aanbieding gekregen hadden van het Pack gratis digitale tv.
Nu, wij gaan een zogenaamd Do-It-Yourself pakket, dit zou niet alleen een decoder maar ook een belgacom B Box router. Nu hebben we een Philips SNA-6500 router van Philips, ook aangekocht via Belgacom.
Nu is mijn vraag, zijn er veel verschillen tussen mijn Philips router en de nieuwe B Box? Ik was echter heel tevreden van mijn Philips omdat ik hem zeer makkelijk in te stellen vond.
Nu heb ik nog een vraag,
is er soms een mogelijkheid om mijn oude router nog te gebruiken als hub?
Want ik heb gelezen dat er op de B Box in totaal 4 LAN-poorten, waarvan 2 zouden gebruikt voor TV, nu op mijn huidige router heb ik ook 4 LAN-poorten maar daarvan is er slechts 1 voorbehouden voor TV. Ik heb echter wel 3 vrije gewone LAN-poorten nodig want ik heb 3 toestellen om aan te sluiten die ik niet draadloos kan aansluiten.
Ik heb ergens een gelezen dat als ik een LAN-kabel van een gewone lan op mijn b box naar mijn LAN1 op mijn andere router steek dat ik de andere 3 LAN-poorten kan gebruiken als extra hub.
Is dit inderdaad mogelijk?
Grtn,
Kristof.

PeterN
6 November 2009, 23:49
Kwa kwaliteit kan ik niet oordelen, maar die b box modem/routers worden toch veel gebruikt. Ik geloof zelfs dat ze ook wifi aan boord hebben.

Ik heb ergens een gelezen dat als ik een LAN-kabel van een gewone lan op mijn b box naar mijn LAN1 op mijn andere router steek dat ik de andere 3 LAN-poorten kan gebruiken als extra hub.
Is dit inderdaad mogelijk?

Ja, is mogelijk. Een router heeft een ingebouwde switch. Meestal is dat een 4 poorts switch met eventueel nog draadloze verbindingen. Je kan deze switch alleen gebruiken in de router. Reset gewoon de router (stel eventueel wifi in als je dat ook wil gebruiken) en verbindt je switch functie van je router enkel door een kabel aan te sluiten van je vertrekpunt naar 1 van de 4 lan poorten. De drie andere en wifi kunnen hierdoor gebruikt worden.

butskristof
7 November 2009, 14:33
Kwa kwaliteit kan ik niet oordelen, maar die b box modem/routers worden toch veel gebruikt. Ik geloof zelfs dat ze ook wifi aan
Ja, inderdaad de B Box modems/routers hebben ook wifi. Ik denk dat ik dan mijn gewone router dan ga gebruiken als hub zoals jij voorsteld.
Dit topic mag dus dicht.
Heel erg bedankt voor je advies PeterN
Grtn,
Kristof.