Volledige versie bekijken : live mail



dapi
7 November 2009, 01:14
sinds enkele maanden gebruikte ik live mail
nu heb ik een format gedaan en alles er terug opgezet maar ben helaas men mails kwijt kan er iemand mij zeggen hoe ik ze toch terug kan halen of wat ik misschien heb verkeerd gedaan

greetings
Dapi

Baloeke
7 November 2009, 01:23
Wat je verkeerd gedaan hebt is dat je voordat je de format deed je gegevens niet bewaard hebt. Als je nu deze tutorial (http://www.minatica.be/tutorials.php?do=file&id=105) gelezen (punt 1A) had je dat probleem niet gehad.

Mails terug halen is een ander probleem. Er bestaat software om verwijderde bestanden te gaan terug halen, maar omdat je een format gedaan hebt en terug programma's hebt geïnstalleerd is de kans klein, dat je er iets van gaat terug vinden.
De gouden regel om verwijderde bestanden, terug te halen is zo weinig mogelijk schrijfactiviteit op je harde schijf.

dapi
7 November 2009, 01:34
heb al een paar pckes geinstaleerd en nog nooit van de live mail nen backup gemaakt gewoon format en er terug opgezet en de mails kwamen vanzelf terug ook diegene die in apparte mappen stonden daarom datik niet kan thuis brengen wat ik heb verkeerd gedaan

Baloeke
7 November 2009, 01:36
Gaat het over mails van Gmail, MSN, Telenet/Belgacom,...

dapi
7 November 2009, 01:59
ikzelf heb een telenet email adres
bij andere mensen waar ik dat heb gedaan die hadden dat ook en het was geen probleem

ybr
7 November 2009, 02:50
Voor dat ik een format doe van een pc vraag ik aan de mensen om een backup te maken van hun mails. Meestal werken die met outlook van office en daar kan je gemakkelijk een backup van maken door je mails te exporteren naar een pst bestand. Die kan je dan op een usb stick of herschrijfbare cd zetten. Alle mails die je ontvangen hebt van bv. telenet kan je na een format, zonder dat je een backup gemaakt hebt, terug weer zetten. De mails worden niet bewaard op de server van telenet.

Baloeke
7 November 2009, 22:38
Als ik een image terug zet op mijn laptop ben ik ook mijn mails, die ik bewaar, kwijt.
Daarom dat ik eerst een backup maak van mails, favorieten,...

Of je nu gebruikt maakt van live mail, outlook, windows mail,... maakt allemaal niet uit. De mails die je wou bijhouden worden ergens op je pc opgeslagen. Als deze file er niet meer is zal je ook die gegevens die in die file stonden niet meer vinden.