Volledige versie bekijken : Zelf nooit bij stilgestaan



minoe
7 November 2009, 11:12
Kreeg hier onlangs de vraag of mails met bijlage die je doorstuurt naar verschillende personen éénmaal van je downloadlimiet wordt afgetrokken of telkens appart(per persoon).
vb. mail die je doorstuurt met bijlage van 3mb.Is dit dan 1x3mb of vb.5(aant.pers.) X 3mb=15mb.Denk logisch gezien laatste maar ben ook niet zeker.Is eigenlijk dan nog niet downloaden maar uploaden geloof ik.
Zelf heb ik mij die vraag nooit gesteld.

carl
7 November 2009, 11:39
Het antwoord is heel simpel, attachments doorzenden gebeurt niet p2p (peer to peer) wat inhoudt dat hij eenmaal naar je mail provider gestuurd wordt, en vandaar wordt het dan verstuurd naar de ontvangers (ik geloof zelfs dat de attachments op de server van jouw mail provider blijven staan maar daar ben ik niet meer zeker van).
Als dit wel p2p zou gebeuren zou de pc van de ander moeten aan staan om je bericht te ontvangen :)

minoe
7 November 2009, 11:46
Maar hoe zit het dan met de downloadlimiet.De persoon die mij deze vraag heeft gesteld zit met een lite abbonnement en zijn limiet is redelijk vlug op.
Hoe wordt dit dan verekend

carl
7 November 2009, 12:17
wat inhoudt dat hij eenmaal naar je mail provider gestuurd wordt

Welk stuk van 'eenmaal gestuurd' is niet duidelijk ? :D
Eenmaal doorsturen = eenmaal uploaden = eenmaal op je limiet.

Krikkie
7 November 2009, 22:36
Eigenlijk is het simpel.
De data wat door de modem gaat telt.
Je stuurt één mail naar verschillende personen, dus de grootte van de mail gaat door de modem en splitst later op naar de verschillende geadresseerden.

Groetjes Krikkie

minoe
9 November 2009, 16:52
Merci.Weet genoeg.Mag slotje op.