Volledige versie bekijken : Windows XP opnieuw installeren .



Fck_
7 November 2009, 13:27
Hello !

Oké, het zit zo. Ik heb een oude computer die niet meer opstart. De gegevens die ik nog nodig heb, heb ik van de harde schijf gehaald (Door de HD aan een andere computer te koppelen).

Nu wil ik Windows XP hier opnieuw op installeren. Met de CD hiervan gaat het helaas niet :( . De computer kan normaal gezien wel booten via CD , maar hij zegt gewoon NOT FOUND :/ . Ook met CD's van Linux enzo.. Werkt niet.
Heb ik maar van die Windows XP Boot diskettes gemaakt , maar bij diskette 5 geeft hij ook opeens een fout .. een overwachtse fout op lijn 1407 fzo ..

Nu weet ik dus niet hoe ik hier XP terug opnieuw moet opkrijgen?!!

Wat kan ik doen?
Thx!

g_man
7 November 2009, 15:06
Kan de BIOS 'booten via USB' aan?
Dan kan je een USB klaar maken, windows erop zetten en dan zo opstarten en installeren. Heb ik ook al gedaan. Is natuurlijk niet de snelste optie, maar soms wel de enige. :)

Fck_
7 November 2009, 15:13
Jha dat kan hij normaal wel ja !
Hoe maak ik dan zo een USB klaar ?

g_man
7 November 2009, 15:28
Met USB Multiboot 10 (http://www.google.be/search?hl=nl&source=hp&q=USB+multiboot+10&meta=&aq=f&oq=) doe ik het. :) SUc6

Fck_
7 November 2009, 15:29
Thx G_man ! Ik laat weten als het gelukt is !

Fck_
7 November 2009, 15:56
Hmm, al direct een probleem :/ .

Als ik dat .cmd bestand wil openen, om mijn stick klaar te maken , dan zegt hij dat administratierechten nodig zijn. Ik open dan met admin rechten , maar dan zegt die dat TEE.bat mist..

Ik gebruik Windows 7 .
Ik gebruik deze tut: http://www.pc-active.nl/besturingssystemen/206798-hands-on-windows-xp-installeren-via-een-usb-stick.html

yanish1005
7 November 2009, 15:59
met unetbootin kun je linux usb's maken; ik weet niet of het ook werkt met xp.

Fck_
7 November 2009, 16:01
Ik had niet goed gelezen , moest userAccountControl afzetten .. Toch bedankt Yanish ! Het lukt nu !

Fck_
7 November 2009, 18:14
Prul ! Ook hier werkt het niet .. :/ . Hij boot gewoon niet .

Vraagje, weet niet als dit werkt: Kan ik ook gewoon de HDD aansluiten op mijn pc die wel werkt, en daar even mijn andere HD afkoppen. Dan gewoon die XP op die hd installeren via die pc, en dan terug aan die andere koppelen?

g_man
7 November 2009, 20:14
Prul ! Ook hier werkt het niet .. :/ . Hij boot gewoon niet . Waar dan nog niet? Bij mij alleszinds wel, ik boot en installeerde probleemloos mijn servertestsetup... dus graag iets meer objectieviteit. Gewoon prul noemen omdat het bij jou niet gaat of omdat jij het niet gedaan krijgt :damn:


Vraagje, weet niet als dit werkt: Kan ik ook gewoon de HDD aansluiten op mijn pc die wel werkt, en daar even mijn andere HD afkoppen. Dan gewoon die XP op die hd installeren via die pc, en dan terug aan die andere koppelen? Doe dat dan maar en dan kan je straks gewoon windows prul noemen omdat ook dat niet lukt. ;)

Fck_
8 November 2009, 22:18
Die prul was gericht op die computer hé G_man ;) .
Prul omdat Booten van de CD niet werkt , Booten via floppy niet werkt , en dus ook booten via USB niet werkt :/ .

Weet niet echt wat ik nog kan doen ?

Fck_
9 November 2009, 18:41
Niemand?

Peter.B
9 November 2009, 18:52
Ook met CD's van Linux enzo.. Werkt niet.
dan zou 'k denken dat er iets niet klopt met de cd speler.
misschien eens een andere cd speler inbouwen.

Fck_
10 November 2009, 21:06
Mr het is zo gek dat USB booten en floppy booten ook niet lukt :/ . Maar zal eens even een andere aan hangen!