Volledige versie bekijken : sneller werken



rap
7 November 2009, 14:37
Haai everybody,

Volgend vraagje.
Laptop Toshiba, processor Intel (R) Core (TM)2 Duo CPU p8600 @ 2.40 Ghz, geheugen 4 GB, 32 bits besturing, Window Vista Home Premium, Service pack 2.

Mijn vraag nu: Dit toestel werkt enorm traag!!! Scrollen duurt lang, heel lang. Internetpagina's openen enorm traag!

Wat moet ik anders instellen om dit toestel sneller te laten werken?
Kheb een minimum van programma's open staan om te werken maar helpt niet.
Iemand die me hierbij kan helpen?
Kweet niet of dit in het juiste topic staat , dus mijn excuses alvast indien het niet juist gepost staat. :)

Indien jullie nog meer info wensen, laat het maar weten hé?

Dank bij voorbaat voor jullie hulp.

Grtz

Rap:)

g_man
7 November 2009, 15:02
Aan je hardware zal het niet liggen, dus verplaatst ik dit naar sectie 'windows'. Je hebt wsl een hoop programma's op de achtergrond werken, die je mss niet eens nodig hebt of waarvan je niet eens weet dat je ze hebt.
Post mss ook eens een HijackThislogje in het gedeelte dat daarvoor dient.

Dopey
7 November 2009, 16:07
Kijk eerst eens in de taskmanager, daar kan je zien welk proces de boel ophoudt.

carl
7 November 2009, 17:18
Dat internetpaginas zich traag openen kan ook liggen aan je internetverbinding (als je aan het downloaden bent ofzo).
Het traag scrollen heb je dit ook voor als je een venster versleept ? (een niet-gemaximaliseerd venster verslepen over je desktop ofzo). Zo ja vermoed ik dat je de grafische kaart driver eens moet (her)installeren. Zo nee volg dan bovenvermelde tip op (rechterklik op taakbalk, taakbeheer > processen - best sorteren op % cpu gebruik).

rap
7 November 2009, 18:04
Thx voor het verslepen naar juiste topic G man :)

cpu tussen 4à8 pct, 82 processen bezig. Niets noemenswaardig dat hindert. En idd, scrollen op een pagina, hapert constant, nooit vlotte beweging. 1x clicken op wegpagina HLN.BE is echt waanzinnig traag, blokkeert telkens enz. Ik heb hiervan toch absoluut geen probleem met mjne desktop. Deze account is wireless via Telenet. Kdenk niet dat het aan de verbinding ligt, eerder deze laptop. Hoe kan ik nakijken of deze goed is ingesteld en mijn grafische kaart wel naar behoren werkt?

wdv
7 November 2009, 18:31
eens defragmenteren al eens geprobeerd sommigen durven dat al eens vergeten

welsey1983
7 November 2009, 18:44
steek de lan kabel eens in de laptop,heb je dan nog problemen?

rap
8 November 2009, 10:13
thx, kzal eens uittesten met de lan kabel en tevens defragmenteren.

Khou jullie op de hoogte.

Grtz

rap

pconline
8 November 2009, 17:15
Kijk ook eens of de indexering niet aanstaat of offline files. Wil ook de boel weleens ophangen.

zariash
8 November 2009, 17:41
Thx voor het verslepen naar juiste topic G man :)

cpu tussen 4à8 pct, 82 processen bezig. Niets noemenswaardig dat hindert. En idd, scrollen op een pagina, hapert constant, nooit vlotte beweging. 1x clicken op wegpagina HLN.BE is echt waanzinnig traag, blokkeert telkens enz. Ik heb hiervan toch absoluut geen probleem met mjne desktop. Deze account is wireless via Telenet. Kdenk niet dat het aan de verbinding ligt, eerder deze laptop. Hoe kan ik nakijken of deze goed is ingesteld en mijn grafische kaart wel naar behoren werkt?
welke browser gebruik je ik denk dat met je instellingen te maken heeft.
grtjs

rap
9 November 2009, 17:57
welke browser gebruik je ik denk dat met je instellingen te maken heeft.
grtjs


Haai,

thuis op mijne pc, firefox. Op de laptop I.E. Das misschien ook nog een goeie piste die ik kan uittesten. Thx, klaat jullie het weten. :)

grtz

;)