Volledige versie bekijken : installeren windows xp



botje
7 November 2009, 17:05
ben bezig met een installatie van windows xp ,alles gaat goed tot ongeveer nog 34 minuten en lijkt dan te stoppen.Heb de netwerkkabel er uit wanneer moet ik die weer aansluiten,bij voorbaat dank

carl
7 November 2009, 17:20
Hoe lang heb je gewacht tot hij door gaat ?
Het aansluiten van de netwerkkabel maakt echt niet uit voor een windows installatie hoor ;)
Zijn er toevallig krassen/onzuiverheden(vuil->vetplekken, vingers, ...) op de installatie CD te bespeuren ?

botje
7 November 2009, 17:36
heb denk ik wel een half uur gewacht,heb wel 2cd's maar gewoonlijk geeft hij aan wanneer ik moet wisselen

ook geen vlekken of krassen te bespeuren

Ik heb inmiddels een uur zitten wachten en de laptop net uitgezet.Verdere reacties zie ik graag tegemoet

Baloeke
7 November 2009, 22:29
2 cd's voor een windows xp? Je zal wel recovery hebben.
Over welk merk en type laptop gaat het?

botje
8 November 2009, 10:49
Hey,Baloeke het zijn inderdaad 2cd's geen recovery origineel xp.De laptop waar het om gaat is een toshiba satellite pro A60 uit 2004.Het installeren is inmiddels gelukt maar vraagt nu om een password administrator,dit heb ik tijdens het installeren overgeslagen dus nieuw probleem.Ik weet het even niet meer.Wat ik wel vergeet te vermelden is dat het een media center xp is.

Baloeke
8 November 2009, 11:58
Kijk eens naar dit topic (http://www.minatica.be/showthread.php?t=64812). Er bestaat een oplossing om je paswoord te resetten. G_man geeft in post #3 daar een goede oplossing

botje
8 November 2009, 14:56
Erklopt gewoon iets niet,zo raar tijdens het installeren slaat hij gewoon stukken over.
Na de produktcode moet computernaam en administrator wachtwoord komen,in plaats daarvangaat hij gelijk door naar netwerksoftware installeren.
Heb nog een andere cd van xp,zal die eens proberen.
Jullie horen nog van mij.

botje
15 November 2009, 17:47
Hallo,
Hier ben ik weer,inmiddels gelukt windows xp te installeren.
Volgende probleem dient zich aan en is als volgt,na verschillende drivers te hebben geinstalleerd,wat prima lukte.Maar mijn draadloos pci kaartje kan ik niet aan de praat krijgen.
Het is een speedtouch 110g met twee groene ledjes het eerste moet gaan branden als hij werkt maar doet dit dus niet driver installeren lukt ook niet.
Wie kan me helpen of weet een oplossing.Als ik het kaartje insteek word het wel herkend in apparaatbeheer maar niet bij netwerkadapters,maar bij overige apparaten

PeterN
15 November 2009, 22:30
Teken dat je driver niet goed is geïnstalleerd of verkeerde driver. Let op dat je de juiste download/neemt voor je besturingssysteem. Zolang je driver niet goed is geïnstalleerd zal het kaartje ook niet goed werken hé ;)

botje
19 November 2009, 20:22
Heb verschillende drivers geprobeerd,tot nu toe geen succes.
Maar in elk geval bedankt voor de tip.
Ik heb ook een configuratieprogramma van speedtouch geprobeerd maar dit werkte ook niet.
:rolleyes:

Mike
28 November 2009, 18:58
Er zijn niet echt verschillende drivers te proberen.
Via de website van Speedtouch is de driver te vinden voor de Speedtouch 110g.
Op deze (http://www.speedtouch.nl/software.html#110g) pagina, de bovenste link. Deze (http://www.speedtouch.nl/downloads/ST110G_R1.0.1_ETSI.ZIP) driver dus.

Probeer die nogmaals. Zijn er foutmeldingen tijdens het installeren? Of wordt de driver vlekkeloos geïnstalleerd? Heb je een herstart van Windows gedaan na de driver installatie? Staat dan je Speedtouch nog steeds bij Overige apparaten?