Volledige versie bekijken : Hulp bij partitieprogramma



latenlachen
8 November 2009, 10:00
Dit (http://www.partition-tool.com/personal.htm) is een freeware alternatief :) en Gparted is er nog een.

ik heb deze ook geprobeerd maar mijn engels is niet schitterend vandaar deze vraag..

ik had dus de c-schijf waar ik 30 gig van naar de d schijf wil versassen...dus selecteer ik c schijf-resize/move- maar dan kan ik niet de d schijf aanduiden om daar die 30 gig naartoe te schuiven..ik kan enkel een unnamed partition maken...Hoe krijg ik nu die 30 gig bij de d schijf.

ik hoop dat je een beetje aan mijn uitleg aanuitkan...:shy:

Passant
8 November 2009, 11:25
Bij GParted kan je, als de partities elkaar opvolgen, eerst de C partitie verkleinen en dan de D partitie groter maken met de ruimte die ervoor staat.

latenlachen
8 November 2009, 12:03
Bij GParted kan je, als de partities elkaar opvolgen, eerst de C partitie verkleinen en dan de D partitie groter maken met de ruimte die ervoor staat.

verdorie,ik heb natuurlijk die andere weer geprobeerd...die partitionmaster...dus ik zou wel eerst die willen verder proberen..toch al bedankt voor de info

dus mijn probleem is er nog even niet opgelost...:shy:

g_man
8 November 2009, 12:47
Je kiest resize/move partition terwijl je de c:\ geselecteerd hebt.
Dan krijg je een scherm met 'unallocated space before', 'partition size', 'unallocated space after',..
In het nederlands wil dat zeggen, vrije ruimte voor, de partitiegrootte, vrije ruimte achter.
Je wil de d:\ schij vergroten, dus moet de vrije ruimte achter de c:\ en voor de d:\ staan.
Dus kies je voor 'unallocated space after' en daar zt je hoeveel je wil verkleinen van de c:\
Je zei 30GB wat dus 30000MB is. Vul dat daar in en je bent vertrokken.
Je gaat dan een vrije ruimte krijgen die je in de tweede stap gaat toevoegen aan de d:\

latenlachen
8 November 2009, 23:04
Je kiest resize/move partition terwijl je de c:\ geselecteerd hebt.
Dan krijg je een scherm met 'unallocated space before', 'partition size', 'unallocated space after',..
In het nederlands wil dat zeggen, vrije ruimte voor, de partitiegrootte, vrije ruimte achter.
Je wil de d:\ schij vergroten, dus moet de vrije ruimte achter de c:\ en voor de d:\ staan.
Dus kies je voor 'unallocated space after' en daar zt je hoeveel je wil verkleinen van de c:\
Je zei 30GB wat dus 30000MB is. Vul dat daar in en je bent vertrokken.
Je gaat dan een vrije ruimte krijgen die je in de tweede stap gaat toevoegen aan de d:\

awel se:shocked::shocked:moete nu eens wa weten..dat is me verdorie nog gelukt ook:shocked:
da moetek straks aan mijne man vertellen...dieje gaat da weer ni geloven:wall::D:D

merci voor de hulp alvast

laten lachen