Volledige versie bekijken : vind geen harde schijf voor format



goofke
8 November 2009, 14:02
hoi
zou graag mijn laptop eens formateren en er xp ipv vista opzetten
maar hij start wel op via mijn xp cd maar even verder zegt ie dan dat hij geen harde schijf kan detecteren en dus niet verder kan
het is een laptop fujitsu AMILO Xi 2528
hopelijk kan iemand mij hier beetje stap voor stap verder helpen want ik ben niet echt een grote pc kenner

alvast bedank op voorhand

Dopey
8 November 2009, 19:44
Hoever kom je juist in de Set Up?

butskristof
8 November 2009, 20:59
Ik weet niet net hoe het zit voor xp en ntfs, maar als ik mijn laptop formatteer (wel win 98, me of 2k) gebruik ik eerst een opstartdiskette en gebruik ik het commando format c: en dan verwijs ik gewoon naar mijn dvd vanwaar ik het setup opstart.
Ik weet niet of dit ook met Vista en xp werkt, maar ik wou het toch even zeggen voor het geval het nuttig kon zijn.
Grtn,
Kristof.

goofke
8 November 2009, 21:10
hoi
die format lukt dus niet vermits ik geen floppy heb
hij start gewoon op via de cd en dan begint ie bestanden te laden , wanneer dat gedaan is krijg ik dus de melding dat hij niet verder kan om dat er geen harde schijf kan gededecteerd worden

carl
8 November 2009, 21:26
Vermoedelijk moet je gewoon een driver laden voor je sata controller, die niet standaard door de windows xp setup wordt herkend. Probeer anders eens om als de setup zegt "press Fx for third party drivers" de driver cd van je laptop erin te stoppen.

goofke
8 November 2009, 21:32
probleem is die driver cd heb ik niet meer drivers staan hier wel in mijn d schijf
en datgeen wat jij daar zegt heb ik nog nergens tegen gekomen van press fx??
en ik heb al driver gevonden voor sata en geinstalleerd maar zonder succes

goofke
9 November 2009, 19:44
zo ingewikkeld???

carl
9 November 2009, 20:56
prees fx => x staat voor een willekeurig getal (dus: F1,F2, ...).
Die warning komt erop net voor de windows setup drivers gaat laden, je moet ook binnen de 2 seconden ofzo erop drukken.
Een driver installeren in windows heeft absoluut geen zin ... Je moet de correcte driver downloaden en dan installeren van een cd/dvd of eventueel een opslag medium als dat gaat.

goofke
9 November 2009, 21:15
ah ok ik denk dus dat dta de f6 is dat komt er dan ook op ja
maar is ook niet de oplossing
toch weer bedankt

ybr
10 November 2009, 22:10
hoi
zou graag mijn laptop eens formateren en er xp ipv vista opzetten
maar hij start wel op via mijn xp cd maar even verder zegt ie dan dat hij geen harde schijf kan detecteren en dus niet verder kan
het is een laptop fujitsu AMILO Xi 2528
hopelijk kan iemand mij hier beetje stap voor stap verder helpen want ik ben niet echt een grote pc kenner

alvast bedank op voorhand

Het zal waarschijnlijk liggen aan de hd die erin zit. Ik heb dit ook eens gehad en via mijn werk ben ik aan een hd geraakt voor in die laptop te steken. Vanaf dan was er geen probleem om een ander os erop te zetten.
Volgens mij is het de fabrikant gelukt om iets op de hd te installeren zodanig dat je niks meer kan veranderen. Dit probleem had ik ook met een fujitsu siemens laptop.

compuchrisje
10 November 2009, 22:50
Als dat laatste het geval zou zijn, zit er niks anders op dan je Recovery-tools te gebruiken die bij de computer waren geleverd. Heb je die niet, dan zit je met een probleem en moet je naar de fabrikant vrees ik. Mogelijk kunnen die je, mits betaling, toch nog iets sturen?

ybr
10 November 2009, 22:55
Kijk hier eens : http://forum.ts.fujitsu.com/forum/viewtopic.php?f=92&t=29689