Volledige versie bekijken : dvd recorder



zakaria
8 November 2009, 22:46
Goedendag,

Ik ben van plan om een nieuwe dvd speler aan te schaffen maar wou toch een paar vragen stellen

is het mogelijk om rechtstreek op usb op te nemen en dan via de computer er commentaar op te geven.

Dus bv je neemt een reportage op op usb en geeft er nadien commentaar op

mvg

Baloeke
8 November 2009, 22:57
Er bestaat naar mijn weten geen dvd speler die rechtstreeks kan opnemen op een USB stick.

zakaria
8 November 2009, 23:02
bestaat er dan een andere manier zodat ik deze op de pc kan zetten

carl
8 November 2009, 23:36
Je kan ze op DVD opnemen en dan rippen/converteren vanaf de dvd zelf, maar ik heb geen idee over de legaliteit van zulke actie (mag je a propos wel zomaar opnemen & of je die discs wel mag kopieren ?).

zakaria
9 November 2009, 19:08
als ik het dan opneem op de harde schijf kan ik deze dan aansluiten via een of andere kabel met de laptop en dan deze bewerken mvg

carl
16 November 2009, 12:07
Opnemen op de harde schijf ? Wat meer duidelijkheid graag, ga je het nu opnemen op een DVD met een DVD recorder, of zit er in die DVD recorder ook een harde schijf ?

Filmbestanden met ondersteunde indeling (converteren dus) kunnen door een programma bewerkt worden ja.
Filmbestanden op de harde schijf van zo een recorder zijn doorgaans heel moeilijk bereikbaar, in sommige gevallen zelfs geencrypteerd zodat wanneer je de harde schijf eruit haalt en op een pc aansluit je er toch niets mee bent.

Baloeke
16 November 2009, 16:26
DVD recoders, die een ingebouwde harde schijf hebben hebben over het algemeen ook een DVD brander. Hier kan met de opgenomen reportage op DVD overzetten.
Natuurlijk staat deze reportage in DVD formaat, die je dan eerst moet gaan omzetten naar bv een AVI file om deze te kunnen bewerken.

Ook bestaan er convertors (http://www.boekensoft.com/index.php?p=software&action=detail&id=135884) die zulke zaken kunnen overzetten.

zakaria
17 November 2009, 20:45
DVD recoders, die een ingebouwde harde schijf hebben hebben over het algemeen ook een DVD brander. Hier kan met de opgenomen reportage op DVD overzetten.
Natuurlijk staat deze reportage in DVD formaat, die je dan eerst moet gaan omzetten naar bv een AVI file om deze te kunnen bewerken.

Ook bestaan er convertors (http://www.boekensoft.com/index.php?p=software&action=detail&id=135884) die zulke zaken kunnen overzetten.

ik denk dat mijn vraag niet zo goed begrepen wordt
ik hoop dat het met dit voorbeeld duidelijk wordt

Er wordt een documentaire uitgezonden op tv dat ik wel interessant vind,
ik neem deze documentaire op (<= kan dit op usb opgenomen worden of alleen op de harde schijf)
daarna bewerk ik deze documentaire op de pc

hoop dat dit wat duidelijker is

en mocht dit allemaal lukken hoe kan ik dan mijn opgenomen documentaire overzetten op de pc

mvg

g_man
17 November 2009, 21:06
Ik denk dat jij de gegeven antwoorden niet goed begrijpt. :p
Zoals gezegd, staan die files op HDD in een ander bestandsformaat dan dat windows lezen kan, bv. LINUX of OS2 ...
Het kan mss helpen als je weet welk bestandsformaat. Je zou de hdd kunnen uitbouwen en aan de PC hangen. En dan met bv. Parttion MAgic of Acronis kijken welke bestandsindeling gebruikt werd.
Dus als je NIET wilt branden, zal het moeilijk worden.

Edit: waarom steek je niet gewoon een TV kaart in je PC, dan kan je opnemen op HDD zoveel je wil.

zakaria
17 November 2009, 21:13
Ik denk dat jij de gegeven antwoorden niet goed begrijpt. :p
Zoals gezegd, staan die files op HDD in een ander bestandsformaat dan dat windows lezen kan, bv. LINUX of OS2 ...
Het kan mss helpen als je weet welk bestandsformaat. Je zou de hdd kunnen uitbouwen en aan de PC hangen. En dan met bv. Parttion MAgic of Acronis kijken welke bestandsindeling gebruikt werd.
Dus als je NIET wilt branden, zal het moeilijk worden.

Edit: waarom steek je niet gewoon een TV kaart in je PC, dan kan je opnemen op HDD zoveel je wil.

kan ik gewoon niet opnemen op dvd want dit lijkt me allemaal te complex want ik heb eigenlijk nog geen dvd recorder gekocht
ik wou gewoon weten of het lukte maar dit lijkt me echt te complex

Baloeke
19 November 2009, 15:35
Als je een DVD speler aankoopt met een ingebouwde harde schijf, of ene die rechtstreeks kan opnemen op een DVD-schijfje kan je deze nadien gaan bewerken. Het bewerken zal dan via de computer moeten gaan.

zakaria
20 November 2009, 23:01
Als je een DVD speler aankoopt met een ingebouwde harde schijf, of ene die rechtstreeks kan opnemen op een DVD-schijfje kan je deze nadien gaan bewerken. Het bewerken zal dan via de computer moeten gaan.

dus met elke dvd recorder kan je tv programma's opnemen op een DVD schijfje?

Baloeke
21 November 2009, 22:44
De DVD recorder moet ook een dvd brander bezitten, wat denkelijk in 80% van de toestellen aanwezig is.

zakaria
22 November 2009, 14:02
De DVD recorder moet ook een dvd brander bezitten, wat denkelijk in 80% van de toestellen aanwezig is.

bedankt zal hier zeker op letten bij mijn aankoop