Volledige versie bekijken : windows vista, beperkte toegang



Ronnie
9 November 2009, 17:55
ik heb net een nieuwe laptop aangeschaft met windows vista
ik ben de administrator maar tog krijg ongeveer bij elke map die ik verplaats een schermpje van: u heeft administrator bevoegdheden nodig om door te gaan, nu kan ik wel steeds op ok drukken maar ik word er nu al gek van
iemand een oplossing.?

en had tenslotte nog een klein vraagje, mijn toetsenbord instellingen staan verkeerd en telkens als ik het wijzig met ctrl+shift of in de taakbalk naar VS dan springt hij de volgende keer als ik hem opstart weer over, beetje irritant

alvast bedankt .

Mike
9 November 2009, 21:30
Betreft de meldingen: dit is waarschijnlijk het UAC (User Account Control) oftewel het Gebruikersaccountbeheer. Dit kun je uitschakelen via:


Configuratiescherm (op Klassieke weergave)
Beveiligingscentrum
Andere beveiligingsinstellingen
Klik op Nu uitschakelen.

Je laptop zal opnieuw op moeten starten om de wijziging van kracht te laten worden.
Let op! Zet het UAC alleen uit als je weet wat je doet, het verbeterd namelijk de veiligheid van Windows Vista/7.
In Windows 7 kan met een schuifbalk de mate van veiligheid aangegeven worden.

De toetsenbordinstellingen kun je goed zetten via:


Configuratiescherm (op Klassieke Weergave)
Landinstellingen
Tabblad Toetsenborden en talen
Klik op Toetsenbord wijzigen...
In het vak Standaardinvoertaal selecteer je Nederlands (Nederland) - Verenigde Staten (internationaal).

Succes!

Ronnie
10 November 2009, 18:22
bij de help funcctie had ik het ook al gezien die oplossing maar er staat bij helemaal gen nu uitschakelen of nu inschakelen:P wat nu

Ronnie
26 November 2009, 18:58
iemand.?????????????

Baloeke
26 November 2009, 22:39
UAC kan via die weg, die te zien is in post #2 niet uitgeschakeld worden.
Je kan wel via configuratiescherm - gebruikersaccount - gebruikersaccount in of uitschakelen.

Daar kan je het vinkje weghalen om de UAC (gebruikersaccountbeheer) uit te zetten.

Mike
28 November 2009, 18:16
UAC kan via die weg, die te zien is in post #2 niet uitgeschakeld worden.
Je kan wel via configuratiescherm - gebruikersaccount - gebruikersaccount in of uitschakelen.

Daar kan je het vinkje weghalen om de UAC (gebruikersaccountbeheer) uit te zetten.

Ach natuurlijk! :wall: Dom van me, ik draai nu Windows 7...

Was het wel gelukt met je toetsenbordinstellingen?