Volledige versie bekijken : Problemen met switchen andere gebruiker in Vista



Dragman
10 November 2009, 18:39
Hallo,
Bij switchen tussen accounts in vista,krijg ik een zwart scherm te zien,en moet ik een volledige restart doen om systeem terug aan de praat te krijgen.
Bij nieuwe start lukt het wel andere gebruiker,maar geen internet,vermoedelijk ligt dit aan limited user of admin.Heb al verschillende forums afgelopen(vnml engelse)maar niemand die concreet kan zeggen wat het probleem is,dus beroep ik me op de minatica-people.:good:

Jimpie
11 November 2009, 00:20
Hieraan kunnen een heleboel problemen de oorzaak zijn. Ik noem er een paar:
1. Windows updates die niet gelukt zijn te installeren. Probeer windows update eens, installeer alle genoemde updates en kijk of ze allemaal lukken.
2. (Grootste kans): Allerlei processen/programma's op de achtergrond. Denk hierbij aan anti-virus, firewall, update-programma's van software (flash, quicktime etc.)
3. Virussen, trojans etc. Scan eens met Malware Bytes.

Mike
11 November 2009, 20:26
Allerlei processen/programma's op de achtergrond. Denk hierbij aan anti-virus, firewall, update-programma's van software (flash, quicktime etc.)

Ehm, dit moet toch gewoon kunnen? Ik sluit ook nooit mijn programma's af als ik van gebruiker wissel.

@Dragman: Dat switchen, doe je dat d.m.v. Andere gebruiker of Afmelden in het Startmenu? Heb je ze beiden al uitgeprobeerd en zit er misschien verschil in?

Dragman
11 November 2009, 20:55
Ehm, dit moet toch gewoon kunnen? Ik sluit ook nooit mijn programma's af als ik van gebruiker wissel.

@Dragman: Dat switchen, doe je dat d.m.v. Andere gebruiker of Afmelden in het Startmenu? Heb je ze beiden al uitgeprobeerd en zit er misschien verschil in?
Heb al van alles geprobeerd,op internet zijn er heel veel problemen met switchen tussen users,wat jimpie vertelde is vaak de oorzaak van de problemen.Vista gaat moeilijk om met admin en lim users.Enfin we blijven zoeken.groeten

Baloeke
11 November 2009, 21:59
Misschien zitten er toch beestjes op je pc, wat Jimpie reeds aanhaalde.
Het kan nooit slecht zijn om met zulke problemen eens een Hijakthis logje (http://www.minatica.be/showthread.php?t=39088) te posten in het juiste forum onderdeel.
Heb je al een scan uitgevoerd van Malware? Zet dat logje ook bij de post van je Hijackthis logje.